Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
5 metode prin care sa profiti de propriul tau networking
Fiecare companie ar trebui sa aiba un expert in networking, dar nu e neaparat nevoie sa angajezi unul. Trebuie doar sa incepi sa gandesti in directia asta.
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Cultura castravetelui anti-diabet
Cresterea prepelitelor japoneze
In randul marilor companii – de exemplu, Google si HP – exista un trend in a crea o noua pozitie numita Chief Networking Officer (CNO). Unele firme numesc aceasta pozitie Community Manager.
Oricum ai alege sa o numesti, aceasta pozitie este reprezentata de o persoana care cunoaste networkingul in afaceri si detine informatii despre comunitate – activitati specifice, responsabilitati precum dezvoltarea campaniilor care se transmit din vorba in vorba si strategii de promovare. Alte roluri ale unui CNO includ cunoasterea managementului legat de relatiile cu clientii, relatii publice, colaborare inter-departamentala, cultura corporativa, publicitate si marketing.
In acest articol voi dezbate doua roluri ale unui CNO: campaniile transmise din vorba in vorba si strategiile legate de referinte. Daca vrei sa faci networking la nivelul unui profesionist, aceste roluri ar trebui sa fie principalele lucruri pe care ar trebui sa te concentrezi ca manager de networking.
In primul rand, sa ne gandim ca acest gand a aparut de-abia acum in mintea ta. Conduci o organizatie care are zece oameni cel mult. Cum iti poti permite sa platesti un om care sa se ocupe de networking? Sincer, se pare ca niciodata nu exista suficiente resurse pentru a acoperi toate nevoile pe care le are o firma, cu atat mai putin sa angajeze un expert in networking.
Dar nu trebuie neaparat sa angajezi un om nou. Ca proprietar al unei afaceri, probabil ca ai facut de multe ori treaba pe care ar trebui sa o faca un manager de networking sau un CNO. Iata cinci actiuni pe care poti sa le faci pentru a fi Chief Networking Officer pentru compania ta.
1. Participa la doua-trei evenimente de networking in fiecare luna, dupa care mentine relatiile cu oamenii pe care i-ai intalnit acolo.
Fiind om de afaceri si intreprinzator, stii deja care este importanta networkingului si cat este de vital sa intalnesti oameni noi. Totusi, una din cele mai mari greseli pe care le fac oamenii este aceea ca nu mentin legatura dupa eveniment.
Adoptand modul de gandire al unui manager de networking, vei recunoaste ca a intalni oameni noi in timp ce faci networking este doar primul pas in generarea publicitatii transmise din vorba in vorba. Al doilea pas este sa te intalnesti cu oamenii respectivi la o cafea sau la pranz pentru a afla mai multe despre afacerile lor si despre cum ai putea sa ii ajuti. Cand faci asta, iti pavezi drumul pentru urmatoarele referinte.
2. Pastreaza legatura cu contactele cunoscute la evenimente din trecut, dand doua telefoane personale in fiecare saptamana. Tine minte! Treaba unui Chief Networking Officer este sa mentina relatiile si totodata sa genereze alte referinte. Iar lucrul asta nu se poate intampla decat daca pastreaza legatura cu oamenii intalniti.
3. Foloseste carti postale si felicitari pentru a metine legatura cu oamenii in timpul anului. Un moment bun in care sa faci asta il reprezinta sarbatorile din timpul unui an – si nu ma refer aici doar la Craciun sau Anul Nou, ci si la ziua de 1 Decembrie, zile in care se sarbatoresc mari sfinti (Sf. Andrei, Sf. Stefan, Sf. Mihail si Gavril, Sf. Gheorge etc), Pasti si altele.
Cumpara un pachet de 20 de felicitari si trimite-le oamenilor cu care ai tinut legatura si celor cu care ti-ar placea sa comunici – fosti clienti, fosti furnizori, un prieten al unui prieten, un alt om de afaceri cu care ai stat de vorba la cafeneaua in care obisnuiesti sa mergi. Acest lucru te va pastra in mintile oamenilor care primesc felicitarea din partea ta.
4. Ai mare grija de baza ta de date. Un CNO ar trebui sa detina o baza de date cu contacte de top si un sistem de administrare a bazei de date pentru a-l ajuta sa fie mereu organizat. Poate fi un simplu dosar sau un site de inalta tehnologie care sa contina toate contactele. Trebuie sa fie ceva ce poti folosi astfel incat multitudinea de carti de vizita sa nu iti cada de pe birou.
Software-ul pentru managerierea bazei de date iti poate suprataxa sistemul de referinte. Deoarece exista campuri in care introduci datele pentru diferite tipuri de informatie (e-mail, numar de telefon, profesie, locul in care ai intalnit contactul respectiv, etc), poti sorta si targeta e-mailuri pentru segmente particulare din baza ta de date cu doar cateva clickuri. Exista o multime de sisteme CMS, cum ar fi: ACT, Microsoft Outlook, Relate2Profit.com.
Motivul pentru care aceste sisteme sunt asa importante pentru un CNO este acela ca baza lui de date reprezinta afacerea lui. Nu poti obtine referinte decat daca ai niste relatii, si nu poti avea aceste relatii decat daca pastrezi legatura cu contactele obtinute. O baza de date buna si un sistem de management al datelor iti vor permite sa le faci pe amandoua in timp ce creezi o puternica campanie de marketing, campanie care foloseste promovarea transmisa din vorba in vorba.
5. Multumeste intodeauna partenerilor tai care iti ofera referinte. Un astfel de partener nu este un simplu contact care iti da referinte din cand in cand; un partener de referinte este cineva cu care ai dezvoltat o relatie de incredere, respect si bazata pe beneficii.
Sa mentii aceasta relatie inseamna, printre alte lucruri, sa ii multumesti contactului tau pentru referintele oferite. Este vorba doar de bune maniere.
Multumirile pot, si adesea chiar ar trebui, sa ia forma reciprocitatii: obtii o referinta, oferi la randul tau alta. Dar reciprocitatea nu necesita un astfel de raspuns, si intr-adevar poate parea putin artificial daca se intampla asa. Multumirea prin reciprocitate ar trebui sa fie data gratuit si abundent, si nu in functie de numarul de referinte primite. Un partener de referinte nu ar trebui vazut niciodata ca un simplu contact.
Extinzand un simplu “multumesc” este probabil cea mai mare actiune pe care o poate face un CNO pentru a-si maximiza numarul de referinte pe care le poate obtine. Ii va dubla numarul de referinte de afaceri pe care il poate obtine de la un partener existent.
Fiecare firma ar trebui sa aiba un CNO (chiar daca nu il vei numi asa), dar nu este nevoie neaparat sa angajezi unul. Tot ce trebuie sa faci este sa adopti modul de gandire al unui CNO.
Articole conexe
4 secrete ale unei campanii de SMS marketing de succes
de Idei de afaceriFoloseste inteligent fontul pentru a transmite mesaje si emotii in campaniile de marketing
de Teo ManoleTrucuri de networking pentru antreprenorii tineri
de Octavian DinuTop 5 reguli de aur pentru campanii de email marketing de succes!
de Adela SimonescuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit