Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
5 semne care iti spun ca este timpul sa iti
Clientii reprezinta sangele afacerii tale, dar asta nu inseamna ca trebuie sa te lasi presat.
Cultura castravetelui anti-diabet
Cultura de sofran
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Toti clientii, in special cumparatorii care fac tranzactii de la afacere la afacere, au o responsabilitate fata de bugetul lor, pe care tu, ca furnizor de servicii sau bunuri, trebuie s-o intelegi. Scopul clientului tau este sa faca cea mai buna afacere posibila. Vanzatorii nu ar trebui sa ia asta personal. Clientul doar incearca sa isi faca treaba cat mai bine.
Dar, indiferent cat de important este sa iti satisfaci clientii, exista momente cand cel mai bun lucru pe care il poti face este sa spui "nu". Iata cateva exemple:
1. Cand un client vrea un discount neargumentat
Daca tai pretul sau oferi reduceri majore doar pentru ca un client mare te forteaza, acestia nu iti vor accepta oferta urmatoare, pentru ca de la tine au invatat sa nu accepte niciodata prima oferta. De asemenea, ai datoria sa iti protejezi ceilalti clienti si sa te asiguri ca nu sunt penalizati doar pentru ca ei nu au insistat asa tare.
Exista momente cand ai nevoie de un anumit client sau comanda. Oricum, nu ar trebui sa oferi un pret foarte mic, decat daca primesti ceva in schimb, cum ar fi o comanda mai mare, termeni mai buni de plata sau publicitate gratis. Daca nu primesti, atunci "nu" este raspunsul potrivit.
2. Cand clientul vrea informatii secrete despre concurenta
Cand un client mare te preseaza sa ii oferi informatii despre un alt client al tau, nu trebuie sa cazi in aceasta capcana. Incearca sa spui ceva de genul "nu este tocmai cel mai bun lucru pe care ar trebui sa-l fac, asa cum nu le-as spune nici lor despre afacerile pe care le fac cu tine". Poate fi dificil sa refuzi un client mare, dar este important, pentru ca daca dezvalui secrete despre concurenta, nici el nu va mai avea incredere in tine. Daca increderea nu mai exista, dezvoltarea va fi stopata.
3. Cand un client este nepoliticos
Cand un client este nepoliticos cu un angajat de-al tau, poate fi o problema pentru tine. Nepolitetea poate lua mai multe forme precum avansuri sexuale, tipete, vorbe urate si altele. Indiferent de circumstante, cred ca managerii trebuie sa faca fata acestui gen de client si sa ii explice ca trebuie sa isi modifice comportamentul. Daca asta nu functioneaza, renunta la acel client. Aceasta decizie va face minuni pentru spiritul, mandria si productivitatea angajatilor tai.
4. Cand un client iti cere sa plateasca "la negru"
Cand un client iti cere sa plateasca cash sau altfel, intrece orice masura. Multi justifica prin a spune "toata lumea face acelasi lucru". Pe langa faptul ca este gresit, gandeste-te la consecintele care s-ar produce daca s-ar afla ca iei spagi, sau ca esti dispus sa faci asta. Iti va strica reputatia in fata familiei, anagajtilor, prietenilor, investitorilor si clientilor.
5. Cand un client nu isi respecta angajamentul
Cand un client nu isi respecta anagajamentul, poti trece peste asta doar daca vine cu un motiv bun. Un anagajament nerespectat va duce la altul, iar rezultatul va fi un client neprofitabil pentru bugetul tau. Asta nu inseamna ca nu ar trebui sa iti ajuti un client care merita, daca are probleme. Daca au in spate o istorie pozitiva, daca iti explica problema si iti cer ajutorul, si daca sta in puterea ta sa faci asta, te sfatuiesc sa nu eziti. Toti am avut o data ocazia sa nu respectam anumite planuri de plata pentru clienti buni care au avut probleme cu banii. Am lasat clienti sa isi stabileasca singuri un program de plata a facturilor din urma, iar in majoritatea cazurilor a functionat, si m-am ales cu un client loial pe termen lung.
Dar daca pierzi bani si nu poti sa modifici preturile, serviciile si alte costuri pentru a face aceste situatii profitabile, sau daca nu este un motiv bun si strategic pentru care sa iti pastrezi clientul, ar trebui sa spui "nu".
In majoritatea cazurilor, clientii stiu ca raspunsul tau negativ a fost cel mai bun lucru pe care il puteai face, chiar daca nu si-au dus la indeplinire planurile si te vor respecta pentru asta. Exista valoare in a spune "nu" clientilor.
Articole conexe
Ce nevoi au clientii mei?
de Idei de afaceri5 factori care blocheaza centrarea pe client a companiei
de Idei de afaceriCare sunt industriile cele mai centrate pe client din Romania?
de Idei de afaceriCare sunt clientii unei afaceri do-it-yourself?
de Cosmin EnescuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit