Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6 intrebari cu care sa verifici o oportunitate de marketing de tip retea

de Otilia Pavel 05 Mai. 2011 4773
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

"Poti sa devii milionar!", "Fa bani 24 de ore pe zi", "Succes imediat!"... Aceste headline-uri sunt cu siguranta atractive, in special in climatul economic dificil din ziua de azi. Idea de a face bani imediat fara a avea calitati speciale sau fara a investi o suma de bani considerabila atrage pe oricine, in timp ce promisiunea unui venit satisfacator sau poate chiar mare vine din dorinta de a nu ajunge din nou la pozitia ta financiara initiala.

Unele companii cu reputatie buna si-au construit ce au in prezent pe baza acestui tip de marketing si a structurii distributiei (Avon, Mary Kay, Excel Communications si altii). Dar exista si o parte negativa si atunci apar intrebarile... “Chiar vreau sa prezint asta tuturor prietenilor mei?”,  “Oare chiar pot face bani din asta?”,  “De unde pot sa stiu ca nu este o pacaleala?”.

Daca iei in considerare Multi-Level Marketing-ul (MLM) sau oportunitatile de marketing de tip retea, pune-ti aceste sase intrebari pentru a stabili care dintre sistemul de tip retea, multi-level marketingul sau marketingul direct catre consumator se potrivesc cu activitatea si cu situatia ta financiara.

Cine este persoana/compania ta de legatura? Gandeste-te la tot drumul pana la obiectivul final. Ce stii despre persoana care ti-a lansat aceasta oportunitate? Poti avea incredere in ceea ce iti spune? Doreste sa iti transmita exact ceea ce face? Ce stii despre fondatorii acelei companii (presupunand ca este o companie mai noua)? Au avut succes si o reputatie buna in proiectele din trecut? Investigheaza toate aceste lucruri ca si cum ai intalni un partener de afaceri pe care nu l-ai mai vazut niciodata.

Care este produsul? Este ceva care s-ar vinde bine intr-un magazin comercial, prin alte metode traditionale de marketing sau canale de distributie? Cum arata concurenta? Cat de convingator trebuie sa fii pentru a semna cu consumatorii? Daca nu esti un vanzator experimentat, nu te astepta sa devii unul dintre ei peste noapte. Va trebui sa devii un propovaduitor al produsului tau, asa ca asigura-te ca tu esti unul dintre cei care cred in el.

Cand vei incepe sa faci cu adevarat bani? Nu te resemna la gandul ca trebuie sa astepti luni sau chiar ani pentru a vedea un profit. Ar trebui sa poti sa iti recuperezi investitia si sa incepi sa faci profit chiar dupa cateva saptamani daca exista cerere pentru acel produs pe piata. Sa poti sa traiesti doar din acei bani este deja o alta poveste. Este bine sa lucrezi part-time in paralel cu celalalt job pe care il ai pentru a avea o sursa de venit sigura. Vei putea face asta avand in vedere compania pentru care lucrezi?

Unde este promovat produsul si unde ai putea sa il promovezi tu? Compania are reclame sau apeleaza la publicitate pentru a ajuta cresterea cererii pentru produsul respectiv? Ce restrictii exista cu privire la locul si felul in care il poti promova (reclame, site-uri, etc). Nu exista un raspuns corect sau gresit la aceasta intrebare – o politica deschisa cu un know-how modern este multe mai flexibila atat pentru tine cat si pentru ceilalti, de asemenea. Daca esti pregatit sa fii la inaltime, sa fii competitiv, asta-i bine, dar daca nu esti, e de preferat sa lucrezi cu o companie a carei politica este mai restrictiva.

Cum ai fost recrutat? Ai fost recrutat din postura de client, cu simpla mentiune ca aceasta ar fi o oportunitate de venit in plus, sau a fost replica obisnuita despre oportunitatea de afaceri? Metoda etica de a aborda oamenii in aceasta privinta este inscrierea din postura de clienti in prima faza, iar apoi, daca le place produsul, vor dori singuri sa devina reprezentanti. Daca ai fost abordat fara macar sa incerci produsul in prealabil, ar trebui sa iti pui un semn de intrebare.

De ce faci asta? Poate ca aceasta este cea mai importanta intrebare dintre toate. Daca o faci cu gandul ca vei putea iesi dintr-o pasa financiara proasta, uita de ea. Daca o faci pentru ca te gandesti ca intr-un an vei deveni bogat, este in regula; este bine sa ai o viziune, dar nu miza foarte mult pe asta. Pe de alta parte, daca crezi cu adevarat intr-un produs, vei fi mult mai aproape de succes.

Nu exista cu adevarat raspunsuri corecte sau gresite la aceste intrebari. Ideea este sa te asiguri ca pleci la drum cu entuziasm si ca esti deschis noilor abordari. Multi oameni au facut o gramada de bani din acest sistem de tip retea, dar poate si mai multi sunt aceia care au pierdut timp si bani degeaba crezand in lucruri neveridice. Poti sa verifici daca vei avea succes fiind sigur ca ai ales cea mai buna oportunitate inca de la inceput.


Tags: marketingmlmcompanii

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri
31 Ian 2024
Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]