de Alexandra Popescu
29 Aug. 2014
2726
Toate platformele social media sunt pline de videoclipuri ale celebritatilor, directorilor, oamenilor simpli, sportivilor, politicienilor etc. care iau parte la cea mai recenta senzatie virala: Ice Bucket Challenge.
Postarile sunt tot mai multe pe zi ce trece, iar Bill Gates sau Oprah Winfrey sunt unii dintre cei care au acceptat celebra provocare. Insa aceasta initiativa a realizat ceva ce este visul oricarui marketer: sa devina virala si sa capteze atentia intregii natiuni intr-un timp scurt.
Ice Bucket Challenge aduce, de fapt, beneficii Asociatiei ALS, strangand fonduri pentru tratamentul celor care sufera de scleroza amiotrofica. Start-up-urile, comerciantii si nu numai pot invata de la succesul acestei campanii, asa ca iata cateva lectii care se desprind din Ice Bucket Challenge.
1. Identifica scopul sau cauza
Scopul Ice Bucket Challenge a fost raspandirea constientizarii si strangerea de fonduri pentru cercetarea ALS, iar succesul a depasit asteptarile initiale. Obiectivul este simplu si clar, iar participantii nu trebuie sa depuna prea mult efort: doneaza online si isi toarna o galeata de apa cu gheata in cap.
Consumatorii de astazi sunt atrasi de simplitate si mesaje directe. Ei nu prea au timp sa citeasca un articol intreg, un newsletter sau o pagina web pentru a intelege un mesaj.
2. Fa-o distractiv si usor
Este amuzant sa vezi cum oamenii isi toarna acea galeata cu apa si gheata in cap, iar apoi tipa sau scot diferite sunete cauzate de senzatie de rece. Internetul este plin de aceste videoclipuri amuzante. Oamenilor le place sa rada, asa ca distreaza publicul cu videoclipuri sau fotografii pe care le-ar placea sa le vada. Posteaza lucruri care ajung usor la oameni si permite-le sa se conecteze cu organizatia la un nivel uman, iar acest lucru poate incuraja implicarea intr-un mod autentic.
3. Adauga rapiditate
Cei care sunt provocati in cadrul campaniei Ice Bucket Challenge au la dispozitie 24 de ore sa o accepte si sa doneze. Daca doresti sa te dezvolti, mentine o fereastra de timp scurta pentru a propulsa succesul rapid. Acordand publicului un termen-limita, initiativa va deveni o prioritate.
4. Intelege puterea de multiplicare
Campania ALS invita participantii sa incurajeze inca trei persoane sa participe, creand un efect de multiplicare. Atunci cand este posibil, implica consumatorii intr-o initiativa care le ofera sansa sa se implice cu reteaua lor pentru ca si ceilalti sa se bucure de acel lucru. In acest fel, marketerul aduce o expunere mai mare marcii companiei.
5. Distribuie pe mai multe platforme
Stiri despre Ice Bucket Challenge sunt partajate pe mai multe platforme sociale, cum este Facebook, Twitter, Instagram sau Youtube. Daca iti doresti ca o idee sau o campanie sa devina virala, fa mai usoara distribuirea actualizarilor pe mai multe platforme. Nu le da oamenilor un motiv sa nu se implice.
6. Ofera participantilor o sansa sa se simta bine
Toata lumea iubeste sa se simta bine. Ice Bucket Challenge strange fonduri pentru o cauza medicala, iar indiferent de marimea unei donatii, participantii se simt bine pentru ca ii ajuta pe cei care au nevoie. In plus, le ofera si un sentiment de unitate.
O initiativa precum aceasta permite o conexiune emotionala a participantilor cu organizatorii si oportunitatea de a conversa.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: ice bucketice bucket challengemarketingmarketing ice bucketice bucket viral