de Alexandra Popescu
06 Iul. 2014
2740
Stiai ca in SUA, Europa si China exista mai mult de 30 de start-up-uri care sunt evaluate la mai mult de 1 miliard de dolari? Si se pare ca numarul lor este in crestere.
Insa se deschid tot mai multe start-up-uri, fiind circa 100 de milioane deschise in fiecare an, deci in fiecare an sunt 472 de miliarde de antreprenori la nivel mondial. Privind aceste cifre, ne putem da seama cat de mare este concurenta.
Fiecare start-up isi doreste sa isi faca cunoscut brandul si sa aiba recunostinta presei, insa acest lucru este destul de greu, pentru inceput. Pentru asta exista strategii de tot felul care ajuta la stabilizarea pe piata.
Asa ca, in continuare, avem 6 sfaturi de PR care ti-ar putea fi de folos pentru a avea un avantaj in fata competitiei:
1. Fii gata!
Inainte de toate, trebuie sa fii sigur ca esti pregatit. Daca produsul tau nu este cel mai bun in sine, nu vei primi nici review-uri bune, niciun reporter nu va acoperi subiectul, iar in acest fel vei putea trece printr-o situatie negativa. Iar presa poate dobori pe oricine. Asa ca fii sigur ca esti gata pentru a implementa o strategie de PR.
2. Stabileste-ti identitatea
Inainte sa spui lumii cine esti, asigura-te ca stii sa raspunzi la aceasta intrebare. Pentru asta exista o serie de intrebari care te-ar putea ajuta:
- Care sunt valorile tale?
- Care este exact cultura companiei tale?
- Ce te diferentiaza de concurentii tai?
- Faci ceva ce altcineva nu face?
- Ce te face unic?
Fii sigur ca ai raspunsurile la aceste intrebari si include-le in identitatea ta.
3. Spune-ti povestea
Sa inveti sa transmiti o poveste minunata este o parte intregranta a PR-ului. Dupa ce iti stabilesti identitatea, ai nevoie de o poveste minunata despre cine esti si despre cum ai pornit. Acest lucru iti va creste imaginea in ochii presei, ai investitorilor sau in fata grupurilor-tinta. De fiecare data cand ai ocazia, spune-ti povestea si nu uita sa introduci numele companiei in aceasta, deoarece, in acest fel, vei fi tinut minte de catre ceilalti.
4. Asigura-te ca exista vizibilitatea CEO-ului
CEO-ul este purtatorul de cuvant care joaca un rol esential in conturarea imaginii, brandului si culturii companiei. El trebuie sa se faca vizibil. Asta inseamna ca el trebuie sa aiba o prezenta in cadrul social media, o relatie pozitiva cu presa si trebuie sa impartaseasca povestea impecabil. Prin vizibilitate creeaza credibilitate, dar ajuta si la extinderea companiei.
5. Nu ignora social media
Stabilirea brandului si mentinerea in fruntea luptei este atotcuprinzatoare, consumatoare de timp si presupune multa munca grea. Totusi, nu trebuie sa uiti de importanta de a crea o strategie social media care sa iti reprezinte brandul, valorile si cultura. Acest plan trebuie creat de la inceput. Prin acest intermediu vei putea sa iti stabilesti identitatea si credibilitatea in industrie. In plus, vei putea sa comunici cu oamenii si sa afli ce isi doresc.
6. Angajeaza daca ai nevoie de ajutor
Sa pornesti un start-up este dificil, asa ca poti apela la un profesionist pentru a implementa strategii de PR. O firma de PR te ajuta sa iti stabilesti o identitate puternica, sa comunici eficient povestea ta oamenilor potriviti, sa creezi oportunitati de leadership si sa stabilesti un program de implicare social media. Te vor ajuta sa iesi in evidenta.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afaceriantreprenoripromovare afacerebrandpr afaceremarketing afacerisfaturi pr