de Alexandra Popescu
19 Iul. 2014
3114
De fiecare data cand descarci o aplicatie te astepti ca aceasta sa iti faca viata mai simpla, sa iti rezolve eficient problemele si sa-ti faca ziua mai usoara. Insa, de multe ori, esti dezamagit pentru simplul fapt ca dezvoltatorii ignora fundamentele designului utilizator-experienta.
In momentul cand vezi ca aplicatia iti spune cum sa navighezi de la un ecran la altul sau ce inseamna un anumit buton, te pierde complet. O aplicatie nu iti face viata mai usoara. O aplicatie nu inseamna user interface sau design grafic in termeni mai simpli. Nu este vorba despre tehnologie si cu siguranta nu este rolul unei singure persoane. Daca vrei sa iti construiesti o aplicatie, in continuare sunt unele linii pe care le poti urma pentru a porni.
1. Alege caracteristicile potrivite
Experienta unui utilizator incepe chiar de la etapa de planificare, de la momentul in care visezi la primul set de caracteristici pentru aplicatia ta. Una dintre partile dificile in construirea unei aplicatii este decizia a ceea ce sa pastrezi in prima versiune. Pastreaz-o simpla si construieste o aplicatie care ofera utilizatorilor posibilitatea unei navigari usoare. Odata ce acestia sunt prinsi, poti studia comportamentul lor si, mai apoi, sa construiesti caracteristici suplimentare. Ofera caracteristici care sunt importante pentru platforma de mobil. De exemplu, o aplicatie bancara iti permite sa efectuezi simplu si rapid tranzactii pe drum.
2. Flux si navigare usoara
Dupa ce ai setat primele caracteristici, este important sa faci mai usoara navigarea de la un ecran la altul pentru utilizator sau de la o functie la alta. Pentru a gasi aceasta usurinta, fa navigarea atat de usoara incat si un copil sa poata folosi aplicatia. Scopul este sa reduci curba de invatare si sa faci o navigare mai intuitiva.
3. Intelege-ti clientii
Un aspect important in oferirea unei experiente minunate utilizatorului este determinat de realizarea profilului clientului tipic – varsta, sex, cultura, comportamentul in privinta tehnologiei etc. Navigarea, accesul (cum este dimensiunea butonului, apasare usoara in locul swipe-ului) vor diferi de la un copil la un om de 45 de ani.
4. Utilizeaza platforma
Fiacare platforma, iOS sau Android, ofera diverse instrumente de navigare bazate pe gesturi. Swipe-ul poate adauga sau sterge o inregistrare, aduce un ecran nou si ascunde altul. Pinch-ul poate mari continutul pe care utilizatorul il citeste, iar apoi il muta in ecran intreg. In functie de natura cererii si scopul ei, foloseste gesturi oferite de platforma pentru a oferi o navigare intuitiva.
5. Construieste incredere
Utilizatorii nu trebuie sa isi faca probleme in privinta confidentialitatii sau spamurilor. Nu colecta mai multe informatii decat este necesar. Sunt suficiente numele si o adresa de e-mail. Nu incarca orice continut de pe dispozitivul serverului fara permisiunea utilizatorilor.
6. Optimizeaza notificarile
Notificarile pot deveni enervante. Pe de alta parte, ele pot ajuta afacerea sa mearga inainte. Fii atent la stabilirea declansarii notificarilor astfel incat sa nu devina deranjante.
7. Construieste o bucla de feedback
Ai nevoie de feedback-ul clientilor pentru a intelege deficitele aplicatiei sau caracteristicile pe care acestia le iubesc pentru a evalua produsul si a-l adapta nevoilor utilizatorilor. Fa mai usoara contactarea ta de catre clienti si incearca sa le raspunzi in termen de 24 de ore de la primirea feedback-ului.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afacerisfaturiaplicatiepromovare afaceremarketingfeedback