de Idei de afaceri
21 Iun. 2024
1056
Trandafirii contin substante active importante precum: ulei volatil, tanin, derivati flavonici, aldehide terpenice, nerol, citroneol, zaharuri, ceara, acid galic, vitamine (A, B2, C, K). Tocmai de aceea ei sunt folositi cu succes in industriile: farmaceutica, cosmetica si alimentara.
Planta este folosita sub forma de ulei, pomezi, tincturi, aromoterapie, bai si ceaiuri, inca din antichitate. Se afirma ca in uleiul de trandafir se gasesc aproape toate elementele din tabelul lui Mendeleev.
Prin distilare, din petalele de trandafir se obtine unul dintre cele mai pretioase uleiuri esentiale din lume. Timp de secole, pretul acestui ulei a depasit cu mult pretul aurului.
In acest timp, pe piata internationala pretul uleiului de trandafir a crescut constant din cauza volumului mare de munca necesara pentru producere. Astfel, un kilogram de ulei de trandafir este extras din circa 3.000 kg de trandafiri, costul producerii acestuia fiind si el destul de ridicat. Recoltarea florilor se face cu mana, dimineata, inainte de rasarit, iar materialul este distilat in aceeasi zi.
Cu toate acestea, specialistii de la Institutul de Esente de Trandafiri si de Culturi Medicale din Bulgaria considera ca, datorita cererii crescute de ulei de trandafiri, preturile vor creste. Pe cat de benefice sunt calitatile acestuia, pe atat de grea este producerea uleiului de trandafiri.
Din acest motiv, pretul uleiului de trandafir este deseori comparat cu cel al aurului. Spre exemplu, in Bulgaria gramul de ulei de trandafir se vinde cu 10 euro.
Planul tau de marketing
Pentru a-ti vinde trandafirii sau produsele rezultate din acestia trebuie, in primul rand, sa te pui in situatia clientilor pe care vrei sa ii atragi. De ce ar cumpara florile sau produsele tale, mai ales daca piata este aglomerata? Te va avantaja pretul, vei practica reduceri si promotii? Ai in minte o piata-tinta sau un plafon de vanzari pentru urmatoarele 12 luni?
Nu este nevoie de grafice complicate sau consultanti scumpi pentru a dezvolta un sistem de marketing eficient. Ceea ce este sigur este necesitatea unui plan, care ofera o harta a afacerii pentru prezent si viitor.
Un plan de marketing te poate ajuta sa identifici ce clienti reprezinta perspectiva cea mai buna pentru ceea ce vinzi, sa evaluezi datele despre companie in functie de industrie si piata si sa urmaresti rezultatele pentru a invata ce functioneaza si ce nu.
Scopul acestuia este sa iti organizeze resursele si eforturile astfel incat sa iti cresti vanzarile. Pur si simplu este un document care cuprinde obiectivele, tacticile si strategiile prin care o anumita companie isi atinge obiectivele pentru un an calendaristic.
La ce foloseste mai exact?
- te ajuta sa te organizezi mai bine;
- te ajuta sa iti planifici cheltuielile de marketing si sa le poti integra intr-un flux previzibil de cash, pentru ca bugetul de marketing stabilit este impartit pe luni si activitati;
- prin el poti economisi investitia in marketing pe care ai face-o fara sa ai un plan de marketing, pentru ca, de obicei, lipsa acestuia poate duce la investitii repetitive si ineficiente, intrucat lipseste perspectiva de ansamblu a cheltuielilor;
- te ajuta sa prioritizezi actiunile in functie de importanta lor reala;
- iti da in permanenta perspectiva de ansamblu asupra intregii activitati de marketing pe toata perioada anului.
Desi in lipsa unui plan te poti misca mai repede, s-ar putea sa te indrepti in directia gresita.
Cele patru actiuni de inceput pentru un marketing bun sunt:
1. Gaseste un soi de trandafiri sau un produs rezultat din acestia potrivit cu piata pe care vei activa.
2. Vinde florile sau produsele pentru o suma care sa spuna clientilor vizati ca este o afacere buna.
3. Creeaza o perceptie adecvata prin multiple canale de comunicare, incluzand afise, e-mailuri, pliante, brosuri si carti postale, spoturi TV si radio, anunturi in ziare sau reviste, pe internet si altele.
4. Trebuie sa distribui florile in locurile in care clientii vizati sa le poata gasi cu usurinta.
Daca poti pune preturile potrivite unui fir, buchet de trandafiri sau al unui borcan de dulceata in fata clientului potrivit, ai reusit in mare parte sa faci un marketing bun.
Insa aceasta este o chestiune de timp si observatie, pentru ca nu vanzarile masive sunt cheia succesului, ci profitul. Scopul marketingului este sa genereze interes si recunoastere, care vor duce catre vanzarile care vor stimula profitul.
De aceea, trebuie sa creezi o strategie si sa alcatuiesti mesaje convingatoare pentru clientii vizati, care sa promita doar ceea ce poti sa oferi cu adevarat.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: afacere cu trandafiritrandafiriulei de trandafirplan de marketing