Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Analiza concurentei inainte de a intra pe o piata

37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Analiza barierelor de intrare si iesire intr-un sector de afaceri poate oferi indicii importante. Astfel:

a) Nu se recomanda intrarea intr-un sector daca barierele de intrare si de iesire sunt mici. In acest caz, veniturile sunt stabile, dar mici, pentru ca firmele intra si parasesc usor, fara restrictii sectorul respectiv. De exemplu, in cazul unei firme de consultanta pe fonduri europene, barierele de intrare sunt relativ mici pentru ca pe piata exista un numar mare de specialisti, iar investitia in echipamente este redusa. De asemenea, barierele de iesire sunt mici, pentru ca o firma nu are pierderi mari atunci cand se hotaraste sa iasa din domeniu.

b) Sectorul este mai atractiv daca barierele de intrare sunt mici, iar cele de iesire mari, firmele intra usor atunci cand conjunctura este favorabila, dar ies greu. in aceste conditii, oferta de produse depaseste capacitatea de absorbtie a pietei, reducandu-se nivelul profiturilor pentru toti competitorii.

c) Cel mai atractiv sector este acela in care barierele de intrare sunt inalte, iar cele de iesire sunt mici. Astfel, firmele intra greu si parasesc usor sectorul in caz de recesiune.

d) Sectorul nu este foarte atractiv daca bariere de intrare si iesire sunt inalte, potentialul de profit este ridicat pentru ca prezinta un risc mai ridicat. Iesirea din sector este mai dificila atunci cand ritmul de crestere al activitatii si posibilitatile de obtinere de profituri se stabilizeaza sau chiar incep sa scada. De exemplu, o companie ce produce echipamente IT are bariere de intrare si de ieșire mari, reprezentate de tehnologie, patente, facilitati.

e)  Presiunea exercitata de produsele de substitutie
Un sector nu este atractiv daca se caracterizeaza prin existenta unor inlocuitori actuali sau potentiali ai produselor. Ei determina formarea limitelor superioare ale preturilor ce pot fi obtinute ca urmare a faptului ca o parte din cererea existenta migreaza spre produsele substituente. Firma trebuie sa urmareasca in permanenta evolutia preturilor la produsele inlocuitoare. O scadere a acestora determina diminuarea cererii si, in functie de aceasta, a pretului si a profitului pentru produsele substituite.



Tags: piataconcurentaanaliza concurenteibariere de intrareafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]