Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Arta rebranduirii - afla tot ce trebuie sa stii

de Alexandra Popescu 30 Iun. 2014 5619
4 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Exista aproximativ la fel de multe motive pentru rebranduirea unei afaceri ca si modalitatile prin care poti face asta. Unele dintre motive sunt pozitive, altele mai putin pozitive.

 
Insa, indiferent de motivul rebranduirii, exista modalitati gresite si bune pentru a face acest lucru. Primul pas ar fi determinarea gradului rebranduirii, care este determinat de motivul dorintei de a schimba perceptia pietei.
 
Rebranduirea partiala
In situatiile in care o marca a fost ferm stabilita, inca este simplu de depasit sau are nevoie de actualizare ca urmare a adaugarii unor produse si servicii noi. In aceste cazuri, nu vrei sa elimini valoarea brandului care a fost dezvoltat de-a lungul anilor, dar pur si simplu faci modificari subtile pentru a actualiza sau reprezenta oferta extinsa.
 
Rebranduire totala
Fuziunile corporative vor duce la rebranduirea completa. Cand organizatiile au esuat in stabilirea brandului sau au trecut printr-un scandal de orice fel, rebranduirea totala poate fi in ordine. In aceste cazuri, intentia este de a sterge orice identitate de brand anterior si inlocuirea lui completa cu imagini si mesaje noi.
 
In acest caz, Sprint este un exemplu foarte bun al rebranduirii totale, ceruta atunci cand compania a fuzionat cu Nextel. Compania a eliminat logo-ul unghiular (si culoarea rosie corporativa), care parea indicativul inflexibilitatii, si l-a inlocuit cu un logo mult mai fluid - plasat pe un fundal auriu vesel - care reflecta flexibilitatea si prietenia companiei.
 
Sfaturi de rebranduire
In timp ce este imposibil sa stii care va fi rezultatul rebranduirii, cu siguranta te poate pune intr-o pozitie de succes luand decizii solide, incepand cu construirea unei echipe de brand-planning. Angajatii de incredere ar trebui inclusi si, poate, unii clienti de prim-rang, astfel incat sa primesti intrare externa.
 
Urmatorul pas este revizuirea modului in care compania opereaza pentru a te asigura ca procesele si procedurile interne sunt adecvate, avand in vedere mesajele noului brand sau determinarea a ceea ce este nevoie sa fie modificat. Ca urmare a acestui exercitiu, lansarea are nevoie sa fie orchestrata; angajatii trebuie sa fie pasionati de noul brand, asa ca ei pot genera pasiune si pe piata. Ar trebui sa se implice fiecare departament, deoarece rebranduirea nu este doar o functie de marketing, ci un efort al intregii companii.
 
Odata ce entuziasmul initial moare, este importanta sustinerea noului brand prin instituirea unui program continuu de masurare a utilizarii coerente si completa a angajatilor. Mentinerea integritatii brandului in cadrul unei companii este motivul principal pentru rebranduire.
 
Gandeste-te care dintre cele doua modalitati de mai sus ti se potrivesc, in cazul in care doresti rebranduirea, si aplica-le.
 
Sursa: entrepreneur.com
 


Tags: afaceribrandrebranduiremarcalogosfaturi brandsfaturi afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Scumpiri pe linie in constructii, comert si industria prelucratoare. Afaceristii trag un semnal de alarma

de Idei de afaceri
28 Apr 2022
Managerii estimeaza o crestere accentuata a preturilor in industria prelucratoare, constructii si comertul cu amanuntul pana in luna iunie a acestui...

Afacerile din retail, pe plus in Romania. Crestere de 5,6% in primele doua luni din 2022

de Idei de afaceri
07 Apr 2022
Afacerile din retail se mentin pe plus in Romania. Potrivit datelor prezentate de Institutul National de Statistica, volumul cifrei de afaceri din...

Studiu: Cum trebuie sa comunice acum afacerile pentru a obtine profit

de Florin Amariei
15 Iul 2020
Un nou studiu releva modul in care afacerile trebuie sa comunice pentru a obtine profit in continuare. In luna iunie, continua cresterea in...

Desi relatiile internationale sunt tensionate, la Bucuresti se organizeaza un nou forum de afaceri Romania-Turcia

de Florin Amariei
05 Nov 2019
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), in parteneriat cu Camera de Comert si Industrie a Turciei si cu Asociatia Investitorilor Turci din...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]