de Alexandra Popescu
30 Iun. 2014
6299
Exista aproximativ la fel de multe motive pentru rebranduirea unei afaceri ca si modalitatile prin care poti face asta. Unele dintre motive sunt pozitive, altele mai putin pozitive.
Insa, indiferent de motivul rebranduirii, exista modalitati gresite si bune pentru a face acest lucru. Primul pas ar fi determinarea gradului rebranduirii, care este determinat de motivul dorintei de a schimba perceptia pietei.
Rebranduirea partiala
In situatiile in care o marca a fost ferm stabilita, inca este simplu de depasit sau are nevoie de actualizare ca urmare a adaugarii unor produse si servicii noi. In aceste cazuri, nu vrei sa elimini valoarea brandului care a fost dezvoltat de-a lungul anilor, dar pur si simplu faci modificari subtile pentru a actualiza sau reprezenta oferta extinsa.
Rebranduire totala
Fuziunile corporative vor duce la rebranduirea completa. Cand organizatiile au esuat in stabilirea brandului sau au trecut printr-un scandal de orice fel, rebranduirea totala poate fi in ordine. In aceste cazuri, intentia este de a sterge orice identitate de brand anterior si inlocuirea lui completa cu imagini si mesaje noi.
In acest caz, Sprint este un exemplu foarte bun al rebranduirii totale, ceruta atunci cand compania a fuzionat cu Nextel. Compania a eliminat logo-ul unghiular (si culoarea rosie corporativa), care parea indicativul inflexibilitatii, si l-a inlocuit cu un logo mult mai fluid - plasat pe un fundal auriu vesel - care reflecta flexibilitatea si prietenia companiei.
Sfaturi de rebranduire
In timp ce este imposibil sa stii care va fi rezultatul rebranduirii, cu siguranta te poate pune intr-o pozitie de succes luand decizii solide, incepand cu construirea unei echipe de brand-planning. Angajatii de incredere ar trebui inclusi si, poate, unii clienti de prim-rang, astfel incat sa primesti intrare externa.
Urmatorul pas este revizuirea modului in care compania opereaza pentru a te asigura ca procesele si procedurile interne sunt adecvate, avand in vedere mesajele noului brand sau determinarea a ceea ce este nevoie sa fie modificat. Ca urmare a acestui exercitiu, lansarea are nevoie sa fie orchestrata; angajatii trebuie sa fie pasionati de noul brand, asa ca ei pot genera pasiune si pe piata. Ar trebui sa se implice fiecare departament, deoarece rebranduirea nu este doar o functie de marketing, ci un efort al intregii companii.
Odata ce entuziasmul initial moare, este importanta sustinerea noului brand prin instituirea unui program continuu de masurare a utilizarii coerente si completa a angajatilor. Mentinerea integritatii brandului in cadrul unei companii este motivul principal pentru rebranduire.
Gandeste-te care dintre cele doua modalitati de mai sus ti se potrivesc, in cazul in care doresti rebranduirea, si aplica-le.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afaceribrandrebranduiremarcalogosfaturi brandsfaturi afaceri