Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Arta rebranduirii - afla tot ce trebuie sa stii

de Alexandra Popescu
4438 0 30 Iun. 2014
Piata marketing


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4
din 3 voturi
RATING UTILIZATORI

Exista aproximativ la fel de multe motive pentru rebranduirea unei afaceri ca si modalitatile prin care poti face asta. Unele dintre motive sunt pozitive, altele mai putin pozitive.

 
Insa, indiferent de motivul rebranduirii, exista modalitati gresite si bune pentru a face acest lucru. Primul pas ar fi determinarea gradului rebranduirii, care este determinat de motivul dorintei de a schimba perceptia pietei.
 
Rebranduirea partiala
In situatiile in care o marca a fost ferm stabilita, inca este simplu de depasit sau are nevoie de actualizare ca urmare a adaugarii unor produse si servicii noi. In aceste cazuri, nu vrei sa elimini valoarea brandului care a fost dezvoltat de-a lungul anilor, dar pur si simplu faci modificari subtile pentru a actualiza sau reprezenta oferta extinsa.
 
Rebranduire totala
Fuziunile corporative vor duce la rebranduirea completa. Cand organizatiile au esuat in stabilirea brandului sau au trecut printr-un scandal de orice fel, rebranduirea totala poate fi in ordine. In aceste cazuri, intentia este de a sterge orice identitate de brand anterior si inlocuirea lui completa cu imagini si mesaje noi.
 
In acest caz, Sprint este un exemplu foarte bun al rebranduirii totale, ceruta atunci cand compania a fuzionat cu Nextel. Compania a eliminat logo-ul unghiular (si culoarea rosie corporativa), care parea indicativul inflexibilitatii, si l-a inlocuit cu un logo mult mai fluid - plasat pe un fundal auriu vesel - care reflecta flexibilitatea si prietenia companiei.
 
Sfaturi de rebranduire
In timp ce este imposibil sa stii care va fi rezultatul rebranduirii, cu siguranta te poate pune intr-o pozitie de succes luand decizii solide, incepand cu construirea unei echipe de brand-planning. Angajatii de incredere ar trebui inclusi si, poate, unii clienti de prim-rang, astfel incat sa primesti intrare externa.
 
Urmatorul pas este revizuirea modului in care compania opereaza pentru a te asigura ca procesele si procedurile interne sunt adecvate, avand in vedere mesajele noului brand sau determinarea a ceea ce este nevoie sa fie modificat. Ca urmare a acestui exercitiu, lansarea are nevoie sa fie orchestrata; angajatii trebuie sa fie pasionati de noul brand, asa ca ei pot genera pasiune si pe piata. Ar trebui sa se implice fiecare departament, deoarece rebranduirea nu este doar o functie de marketing, ci un efort al intregii companii.
 
Odata ce entuziasmul initial moare, este importanta sustinerea noului brand prin instituirea unui program continuu de masurare a utilizarii coerente si completa a angajatilor. Mentinerea integritatii brandului in cadrul unei companii este motivul principal pentru rebranduire.
 
Gandeste-te care dintre cele doua modalitati de mai sus ti se potrivesc, in cazul in care doresti rebranduirea, si aplica-le.
 
Sursa: entrepreneur.com
 


Tags: afaceribrandrebranduiremarcalogosfaturi brandsfaturi afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 4 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Studiu: Cum trebuie sa comunice acum afacerile pentru a obtine profit

de Florin P. Amariei
15 Iul 2020
Un nou studiu releva modul in care afacerile trebuie sa comunice pentru a obtine profit in continuare. In luna iunie, continua cresterea in...

Desi relatiile internationale sunt tensionate, la Bucuresti se organizeaza un nou forum de afaceri Romania-Turcia

de Florin P. Amariei
05 Nov 2019
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), in parteneriat cu Camera de Comert si Industrie a Turciei si cu Asociatia Investitorilor Turci din...

SUA: Schimbarile de guvern din Romania au complicat mediul de afaceri

de Florin P. Amariei
27 Iun 2019
Departamentul de Stat al SUA arata intr-un raport ca schimbarile de guvern din Romania au complicat mediul de afaceri. Incepand din 2017,...

Cele mai bune 5 sfaturi de la antreprenori bogati pentru a avea succes in afaceri

de Florin P. Amariei
21 Nov 2019
Daca te gandesti sa pornesti o afacere, atunci iata ce sfaturi iti dau unii dintre cei mai bogati antreprenori din lume. Garanteaza-ti succesul!...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2020







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016