Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Atasamentul fata de brand - Emotional Branding
De la ambalaj, la spoturi publicitare, la parfumul dispersat in magazine, totul tine de branding-ul emotional. Acesta se dezvolta cu ajutorul designer-ilor de brand si a neuromarketer-ilor. Noile tendinte in materie de branding se centreaza pe crearea unei legaturi emotionale intre brand si consumator. Multi manageri uita de importanta pe care factorul uman il joaca in acest joc si isi directioneaza atentia si energia pe produs in mod exclusiv.
In spatele comportamentului consumatorilor si a factorilor de decizie in momentul in care acestia aleg produsele unei marci anume stau o suma de motivatii emotionale.Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Cultura castravetelui anti-diabet
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Clientii cumpara item-urile care le dau o stare de bine, care le trezesc sentimente placute. In acelasi fel reactionam toti. Cumparam spaghete fara gluten pentru copiii nostri deoarece vrem sa ii protejam, Coca-Cola deoarece ne da un sentiment de caldura si familiaritate, parfumuri care ne fac sa ne simtim mai atragatori, lotiuni care ne promit o intinerire vizibila cu minim 20 de ani deoarece ii credem. Promovarea strategica ce aduna laolalta o suma de emotii ce se pot transpune in orice client este una dintre cele mai bune modalitati de a-l fideliza.
In branding-ul conventional clientii au nevoi, iau decizii rationale si achizitioneaza produsele in cauza. Spre deosebire de aceasta forma de branding, cel emotional transforma clientii in entitati ce doresc, simt nevoia unei anumite stari de spirit conferita de produs si iau decizii pe baza preferintelor.
Sa ne gandim, spre exemplu, de ce cumparam haine din colectii ca Versace sau Ralph Lauren si nu optam pentru aceleasi replici la preturi infinit mai mici? Deoarece ne fac sa ne simtim mai bine, mai valorosi, mai speciali. In acest fel se iau deciziile pe baza impulsului, pe baza sentimentelor sadite de marile companii in mintile consumatorilor. Legatura stransa cu un brand, sentimentul ca iti inspira incredere si reuneste experiente placute te poate determina sa il alegi in defavoarea altuia, netinand seama de calitate sau de raportul calitate-pret.
Neuromarketing-ul joaca un rol extrem de important in influentarea deciziei consumatorilor. Acesta este o forma noua de marketing care isi centreaza cercetarile in domeniul medical. Participantii la testarile unui produs sau serviciu sunt supusi unor investigatii medicale complexe (electroencefalograme, topografia creierului, rezonanta magnetica) pentru a se putea determina ce sentimente le sunt imprimate in momentul interactiunii cu un produs. Se stabilesc factorii de decizie in alegerea unui brand si zona din creier care este stimulata. In acest mod se poate imbunatati un brand astfel incat sa se plieze cu fidelitate pe dorintele si nevoile consumatorului si sa ii ofere o experienta de neuitat.
Articole conexe
Doar 5 branduri romanesti sunt protejate in UE
de Florin AmarieiEste suficient sa investesti bani intr-un brand pentru a crea valoare?
de Idei de afaceriDe ce sa faci rebranding pentru afacerea ta?
de Idei de afaceriTop 50 cele mai valoroase branduri romanesti in 2017
de Alina ConstantinescuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit