Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care sunt stakeholderii afacerii tale?

61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Clientii sunt cei care asigura succesul unei afaceri, iar antreprenorii aflati la inceput trebuie sa se concentreze in primul rand pe atragerea si mentinerea lor. Orice afacere exista atata timp cat exista clienti.

Este indicat ca satisfacerea clientilor in mod profitabil sa fie unul dintre obiectivele principale ale afacerii tale. Solicitarile clientilor trebuie luate in considerare in toate etapele business-ului: de la alegerea produsului la modalitatile de plata.

In identificarea acestui grup de stakeholderi (grup de clienti) este important sa realizezi segmentarea lor, adica sa imparti clientii in grupe distincte unite prin caracteristici comune.

Este indicat ca aceste caracteristici sa fie usor de identificat, de recunoscut si de inregistrat in baze de date. Segmentarea clientilor te ajuta sa descoperi ce fel de clienti ai in prezent si ce tipuri de consumatori poti atrage in viitor.

Gradul de sofisticare a segmentarii clientilor tai depinde de:

➠ Numarul criteriilor de segmentare pe care le utilizezi
➠ Numarul clientilor pe care ii analizezi
➠ Cantitatea de resurse pe care o aloci segmentarii clientilor.

Pentru a fi usor de identificat si integrat in strategia firmei, este indicat ca un segment sa intruneasca urmatoarele caracteristici:

 Marimea. Segmentul trebuie sa fie destul de mare, fie numeric, fie ca putere de cumparare pentru ai se vinde produse si servicii in mod profitabil.

 Identitate. Membrii unui segment trebuie sa fie clar identificabili pentru a le determina cu precizie numarul si comportamentul de cumparare.

 Relevanta. Baza pe care este ales segmentul trebuie sa fie relevanta pentru caracteristicile importante ale produsului si serviciului oferit.

 Acces. Primul aspect al accesului la segment este cel legat de distributie: trebuie sa poti gasi caile prin care sa ajungi cu produsul si serviciul tau la clienti.

Cel de-al doilea aspect vizeaza comunicarea: este important sa gasesti cele mai potrivite canale de comunicare cu grupurile tale de clienti.



Tags: afaceriafacereclientistakeholderiidentificare clientipastrare clientimarketing

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]