Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Care sunt stakeholderii afacerii tale?
Clientii sunt cei care asigura succesul unei afaceri, iar antreprenorii aflati la inceput trebuie sa se concentreze in primul rand pe atragerea si mentinerea lor. Orice afacere exista atata timp cat exista clienti.
Este indicat ca satisfacerea clientilor in mod profitabil sa fie unul dintre obiectivele principale ale afacerii tale. Solicitarile clientilor trebuie luate in considerare in toate etapele business-ului: de la alegerea produsului la modalitatile de plata.Cultura castravetelui anti-diabet
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
In identificarea acestui grup de stakeholderi (grup de clienti) este important sa realizezi segmentarea lor, adica sa imparti clientii in grupe distincte unite prin caracteristici comune.
Este indicat ca aceste caracteristici sa fie usor de identificat, de recunoscut si de inregistrat in baze de date. Segmentarea clientilor te ajuta sa descoperi ce fel de clienti ai in prezent si ce tipuri de consumatori poti atrage in viitor.
Gradul de sofisticare a segmentarii clientilor tai depinde de:
➠ Numarul criteriilor de segmentare pe care le utilizezi
➠ Numarul clientilor pe care ii analizezi
➠ Cantitatea de resurse pe care o aloci segmentarii clientilor.
Pentru a fi usor de identificat si integrat in strategia firmei, este indicat ca un segment sa intruneasca urmatoarele caracteristici:
Marimea. Segmentul trebuie sa fie destul de mare, fie numeric, fie ca putere de cumparare pentru ai se vinde produse si servicii in mod profitabil.
Identitate. Membrii unui segment trebuie sa fie clar identificabili pentru a le determina cu precizie numarul si comportamentul de cumparare.
Relevanta. Baza pe care este ales segmentul trebuie sa fie relevanta pentru caracteristicile importante ale produsului si serviciului oferit.
Acces. Primul aspect al accesului la segment este cel legat de distributie: trebuie sa poti gasi caile prin care sa ajungi cu produsul si serviciul tau la clienti.
Cel de-al doilea aspect vizeaza comunicarea: este important sa gasesti cele mai potrivite canale de comunicare cu grupurile tale de clienti.
Articole conexe
Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi
de Bianca TilaInfluencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie
de Bianca TilaStrategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca TilaCifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit