Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cat de mare este cererea pentru produsul meu?

de Dragos Enescu 09 Sep. 2014 3044
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Exista cazuri in care, de-a lungul unui sezon sau al unui an, se vand sute de mii sau chiar milioane de exemplare dintr-un produs pentru care s-ar parea ca nu exista cerere. Este cazul diferitelor gadgeturi, a caror moda se extinde rapid, producatorii realizand vanzari uriase in perioade extrem de scurte.

Felul in care se poate determina cat de mare va fi cererea pentru un produs depinde de prezenta sau lipsa anterioara a acestuia pe piata. Unele afaceri, cum ar fi de exemplu un salon de coafura, ofera servicii a caror cerere a fost deja determinata in general. In orice oras sunt o multime de intreprinzatori care conduc saloane de coafura.

Acelasi lucru este valabil si pentru atelierele de reparatii, magazinele de confectii sau salile de cinematograf. In acest caz, problema consta doar in alegerea unui amplasament bun si in asigurarea unor servicii de calitate la preturi cat mai mici. Scapati astfel de o sarcina extrem de dificila, nemaifiind necesar sa construiti cererea, deoarece aceasta cerere exista deja. In cazul produselor specializate, nevoia pietei exista, dar aceasta este mai limitata din cauza procentului redus al consumatorilor care le folosesc.

Serviciile de astrologie sau vanzarea ziarelor in limbi straine sunt exemple de acest tip. Dar, chiar daca piata este limitata, cererea poate fi suficient de puternica. Daca aveti singurul anticariat dintr-un oras mare, sansele ca sa faceti afaceri foarte bune sunt extrem de crescute. 
 
Intotdeauna cand intentionati sa oferiti un nou produs sau serviciu, va trebui sa testati gradul de acceptare din partea consumatorilor, pana cand veti avea un indiciu clar ca exista o cerere potentiala (aici chiar si profesionistii se mai inseala…). 
 
Un exemplu sugestiv este succesul pe care Arlene l-a obtinut cu un produs extrem de simplu si de ingenios – un tub flexibil care se monteaza in capatul tevii de la chiuveta din bucatarie si care impiedica apa sa improaste totul in jur cand se da drumul la robinet. In plus, acest tub fiind flexibil, permite dirijarea jetului catre toate colturile chiuvetei, usurand curatarea acesteia. Arlene nu a trebuit sa explice distribuitorilor ce avantaje aduce produsul ei – acest lucru era evident. 
 
Exista si cazul unei cereri potentiale pentru un produs necunoscut, caz ilustrat de lansarea pe piata americana a unui gadget ieftin si putin pretentios: zmeul de hartie. Timp de aproape 50 de ani, toti copiii din Statele Unite s-au jucat cu zmeele marca “High Flyer”, carora li se atasau cozi din carpe.

Produsul era unic pe piata si nu parea sa existe cerere pentru un nou articol. In ultimii ani au aparut insa variante mai sofisticate, mai rezistente, mai scumpe, dar si mai amuzante. Noile zmee au doua aripi mobile si pot face o multitudine de acrobatii. Oamenii le-au vazut zburand, au dorit sa incerce si ei si astfel a aparut noua clasa de consumatori, caci utilizatorii acestei jucarii nu mai sunt copiii, ci parintii lor. Uneori deci, este posibila crearea unei cereri pentru un nou produs, dar, in general, acesta reprezinta un obiectiv greu de atins.
 
 


Tags: afacericerere produseprodue

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Afaceri de sezon. Decoratiuni pentru Craciun

de Idei de afaceri
04 Dec 2023
Iti doresti sa creezi pentru familia si copiii tai o atmosfera de neuitat cu ocazia sarbatorilor de iarna? Esti talentat si creativ si vrei sa faci...

Stand mobil de sucuri naturale. Afaceri sanatoase

de Idei de afaceri
01 Aug 2024
Pe aleile parcurilor bucurestene (Cismigiu, Carol, tineretului etc.) intreprinzatori ingeniosi desfasoara o afacere extrem de simpla si de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]