Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cat de mare este cererea pentru produsul meu?
09 Sep. 2014
3044
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes
Exista cazuri in care, de-a lungul unui sezon sau al unui an, se vand sute de mii sau chiar milioane de exemplare dintr-un produs pentru care s-ar parea ca nu exista cerere. Este cazul diferitelor gadgeturi, a caror moda se extinde rapid, producatorii realizand vanzari uriase in perioade extrem de scurte.
Felul in care se poate determina cat de mare va fi cererea pentru un produs depinde de prezenta sau lipsa anterioara a acestuia pe piata. Unele afaceri, cum ar fi de exemplu un salon de coafura, ofera servicii a caror cerere a fost deja determinata in general. In orice oras sunt o multime de intreprinzatori care conduc saloane de coafura.
Acelasi lucru este valabil si pentru atelierele de reparatii, magazinele de confectii sau salile de cinematograf. In acest caz, problema consta doar in alegerea unui amplasament bun si in asigurarea unor servicii de calitate la preturi cat mai mici. Scapati astfel de o sarcina extrem de dificila, nemaifiind necesar sa construiti cererea, deoarece aceasta cerere exista deja. In cazul produselor specializate, nevoia pietei exista, dar aceasta este mai limitata din cauza procentului redus al consumatorilor care le folosesc.
Serviciile de astrologie sau vanzarea ziarelor in limbi straine sunt exemple de acest tip. Dar, chiar daca piata este limitata, cererea poate fi suficient de puternica. Daca aveti singurul anticariat dintr-un oras mare, sansele ca sa faceti afaceri foarte bune sunt extrem de crescute.
Acelasi lucru este valabil si pentru atelierele de reparatii, magazinele de confectii sau salile de cinematograf. In acest caz, problema consta doar in alegerea unui amplasament bun si in asigurarea unor servicii de calitate la preturi cat mai mici. Scapati astfel de o sarcina extrem de dificila, nemaifiind necesar sa construiti cererea, deoarece aceasta cerere exista deja. In cazul produselor specializate, nevoia pietei exista, dar aceasta este mai limitata din cauza procentului redus al consumatorilor care le folosesc.
Serviciile de astrologie sau vanzarea ziarelor in limbi straine sunt exemple de acest tip. Dar, chiar daca piata este limitata, cererea poate fi suficient de puternica. Daca aveti singurul anticariat dintr-un oras mare, sansele ca sa faceti afaceri foarte bune sunt extrem de crescute.
Intotdeauna cand intentionati sa oferiti un nou produs sau serviciu, va trebui sa testati gradul de acceptare din partea consumatorilor, pana cand veti avea un indiciu clar ca exista o cerere potentiala (aici chiar si profesionistii se mai inseala…).
Exista si cazul unei cereri potentiale pentru un produs necunoscut, caz ilustrat de lansarea pe piata americana a unui gadget ieftin si putin pretentios: zmeul de hartie. Timp de aproape 50 de ani, toti copiii din Statele Unite s-au jucat cu zmeele marca “High Flyer”, carora li se atasau cozi din carpe.
Produsul era unic pe piata si nu parea sa existe cerere pentru un nou articol. In ultimii ani au aparut insa variante mai sofisticate, mai rezistente, mai scumpe, dar si mai amuzante. Noile zmee au doua aripi mobile si pot face o multitudine de acrobatii. Oamenii le-au vazut zburand, au dorit sa incerce si ei si astfel a aparut noua clasa de consumatori, caci utilizatorii acestei jucarii nu mai sunt copiii, ci parintii lor. Uneori deci, este posibila crearea unei cereri pentru un nou produs, dar, in general, acesta reprezinta un obiectiv greu de atins.
Produsul era unic pe piata si nu parea sa existe cerere pentru un nou articol. In ultimii ani au aparut insa variante mai sofisticate, mai rezistente, mai scumpe, dar si mai amuzante. Noile zmee au doua aripi mobile si pot face o multitudine de acrobatii. Oamenii le-au vazut zburand, au dorit sa incerce si ei si astfel a aparut noua clasa de consumatori, caci utilizatorii acestei jucarii nu mai sunt copiii, ci parintii lor. Uneori deci, este posibila crearea unei cereri pentru un nou produs, dar, in general, acesta reprezinta un obiectiv greu de atins.
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul
Nota: 5 din 5 - 1 vot.Articole conexe
Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...
Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%
de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...
Afaceri de sezon. Decoratiuni pentru Craciun
de Idei de afaceri
04 Dec 2023
Iti doresti sa creezi pentru familia si copiii tai o atmosfera de neuitat cu ocazia sarbatorilor de iarna? Esti talentat si creativ si vrei sa faci...
Stand mobil de sucuri naturale. Afaceri sanatoase
de Idei de afaceri
02 Nov 2022
Pe aleile parcurilor bucurestene (Cismigiu, Carol, tineretului etc.) intreprinzatori ingeniosi desfasoara o afacere extrem de simpla si de...
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Cea mai profitabila cultura pe terenuri mici: LAVANDA! Profit de peste 8.000 de euro/ha!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit