de Andrioae Ruxandra
02 Sep. 2014
3550
Marketingul prin recomandare nu numai ca nu este unul dintre cele mai solide moduri de a-ti dezvolta afacerea, ci este si una dintre cele mai costisitoare si eficiente modalitati de promovare a businessului.
Este simplu: clientul, fiind multumit de serviciile sau de produsele tale, va impartasi si altor persoane beneficiile aduse. Daca ai putea sa creezi o armata formata din acesti clienti fericiti care sa iti laude afacerea, ai avea atat de mult profit incat n-ai sti cum sa-l administrezi. Partea frumoasa este ca acest lucru este posibil prin intermediul recomandarilor.
In unele cazuri, aceste recomandari care tin de mrketing se intampla de la sine, cu putina implicare din partea ta sau chiar deloc. Un client satisfacut va simti nevoia sa vorbeasca despre tine si afacerea ta, dar nu trebuie sa ii lasi pe clienti sa actioneze. Exista cateva lucruri necesare pentru a incuraja un client sa iti promoveze afacerea pe calea acestor recomandari.
Stim deja ca pentru a beneficia de marketingul prin recomandari este nevoie de un client multumit din toate punctele de vedere. Un client nu poate fi satisfacut doar prin faptul ca tu iti faci treaba sau ca oferi un produs deosebit, este nevoie de mai mult.
Poti face urmatoarele lucruri pentru a multumi un client:
• Departamentul relatii-clienti al firmei tale trebuie sa fie responsabil, serios, oferind sprijin cat mai util clientilor;
• Trimite clientilor tai informatii relevante pentru a putea satisface nevoi sau pentru a rezolva probleme, nu pentru a-ti promova serviciile;
• Cere feedback-ul clientilor si utilizeaza rezultatele pentru a-ti imbunatati afacerea. Uneori, pentru a obtine o recomandare este necesar sa o ceri. Explica oamenilor ceea ce vrei sa le oferi, care sunt obiectivele tale pe termen lung. Ofera-le liste cu produse sau servicii, informatii de contact, linkuri relevante, carti de vizita si brosuri.
• Pe langa baza unei clientele din platforma de socializare sau din cea profesionala, mai sunt si oameni care atrag atentia fara prea mult efort. Sunt acei oameni care au magnet la alti oameni, care sunt respectati si care se fac auziti. Ti-ai dori sa fii sprijinit de acest fel de oameni. Poti face in asa fel incat ei sa fie "megafonul" afacerii tale, ceea ce ar fi un plus infinit pentru campaniile tale de marketing.
• Fa o introducere si promoveaza-ti produsele sau serviciile si arata potentialilor clienti faptul ca ai o armata de oameni multumiti de tine. Se va stabili o intelegere mutuala care, in timp, va creste si va da rezultate.
• Desi suna simplu, dezvoltarea relatiilor cu clientii si colegii va facilita recomandarea oamenilor. Trebuie sa fii autentic, respectabil si onest; bazeaza-te pe empatie si vei fi surprins unde va duce aceasta atitudine.
Ca orice alt tip de marketing, recomandarea implica un plan si indeplinirea unui obiectiv. Cu cat iti dezvolti mai bine strategiile de marketing, cu atat vei avea mai multi clienti multumiti care vor continua sa te recomande altor oameni.
Sursa: sbinformation.about.com
Tags: afaceristrategii marketingmarketing afacerirecomandarirecomandari clienti