Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cat de utila este strategia de marketing bazata pe recomandare pentru afacerea ta?

de Andrioae Ruxandra 02 Sep. 2014 3414
3.63 din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Marketingul prin recomandare nu numai ca nu este unul dintre cele mai solide moduri de a-ti dezvolta afacerea, ci este si una dintre cele mai costisitoare si eficiente modalitati de promovare a businessului.

 
Este simplu: clientul, fiind multumit de serviciile sau de produsele tale, va impartasi si altor persoane beneficiile aduse. Daca ai putea sa creezi o armata formata din acesti clienti fericiti care sa iti laude afacerea, ai avea atat de mult profit incat n-ai sti cum sa-l administrezi. Partea frumoasa este ca acest lucru este posibil prin intermediul recomandarilor.
 
In unele cazuri, aceste recomandari care tin de mrketing se intampla de la sine, cu putina implicare din partea ta sau chiar deloc. Un client satisfacut va simti nevoia sa vorbeasca despre tine si afacerea ta, dar nu trebuie sa ii lasi pe clienti sa actioneze. Exista cateva lucruri necesare pentru a incuraja un client sa iti promoveze afacerea pe calea acestor recomandari.
 
Stim deja ca pentru a beneficia de marketingul prin recomandari este nevoie de un client multumit din toate punctele de vedere. Un client nu poate fi satisfacut doar prin faptul ca tu iti faci treaba sau ca oferi un produs deosebit, este nevoie de mai mult. 
 
Poti face urmatoarele lucruri pentru a multumi un client:
 
Departamentul relatii-clienti al firmei tale trebuie sa fie responsabil, serios, oferind sprijin cat mai util clientilor;
 
Trimite clientilor tai informatii relevante pentru a putea satisface nevoi sau pentru a rezolva probleme, nu pentru a-ti promova serviciile;
 
Cere feedback-ul clientilor si utilizeaza rezultatele pentru a-ti imbunatati afacerea. Uneori, pentru a obtine o recomandare este necesar sa o ceri. Explica oamenilor ceea ce vrei sa le oferi, care sunt obiectivele tale pe termen lung. Ofera-le liste cu produse sau servicii, informatii de contact, linkuri relevante, carti de vizita si brosuri. 
 
Pe langa baza unei clientele din platforma de socializare sau din cea profesionala, mai sunt si oameni care atrag atentia fara prea mult efort. Sunt acei oameni care au magnet la alti oameni, care sunt respectati si care se fac auziti. Ti-ai dori sa fii sprijinit de acest fel de oameni. Poti face in asa fel incat ei sa fie "megafonul" afacerii tale, ceea ce ar fi un plus infinit pentru campaniile tale de marketing.
 
Fa o introducere si promoveaza-ti produsele sau serviciile si arata potentialilor clienti faptul ca ai o armata de oameni multumiti de tine. Se va stabili o intelegere mutuala care, in timp, va creste si va da rezultate.
 
Desi suna simplu, dezvoltarea relatiilor cu clientii si colegii va facilita recomandarea oamenilor. Trebuie sa fii autentic, respectabil si onest; bazeaza-te pe empatie si vei fi surprins unde va duce aceasta atitudine.
 
Ca orice alt tip de marketing, recomandarea implica un plan si indeplinirea unui obiectiv. Cu cat iti dezvolti mai bine strategiile de marketing, cu atat vei avea mai multi clienti multumiti care vor continua sa te recomande altor oameni.
 
Sursa: sbinformation.about.com
 


Tags: afaceristrategii marketingmarketing afacerirecomandarirecomandari clienti

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.63 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Scumpiri pe linie in constructii, comert si industria prelucratoare. Afaceristii trag un semnal de alarma

de Idei de afaceri
28 Apr 2022
Managerii estimeaza o crestere accentuata a preturilor in industria prelucratoare, constructii si comertul cu amanuntul pana in luna iunie a acestui...

Afacerile din retail, pe plus in Romania. Crestere de 5,6% in primele doua luni din 2022

de Idei de afaceri
07 Apr 2022
Afacerile din retail se mentin pe plus in Romania. Potrivit datelor prezentate de Institutul National de Statistica, volumul cifrei de afaceri din...

Studiu: Cum trebuie sa comunice acum afacerile pentru a obtine profit

de Florin Amariei
15 Iul 2020
Un nou studiu releva modul in care afacerile trebuie sa comunice pentru a obtine profit in continuare. In luna iunie, continua cresterea in...

Desi relatiile internationale sunt tensionate, la Bucuresti se organizeaza un nou forum de afaceri Romania-Turcia

de Florin Amariei
05 Nov 2019
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), in parteneriat cu Camera de Comert si Industrie a Turciei si cu Asociatia Investitorilor Turci din...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]