Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce beneficii aduce o strategie de marketing digital?

de Idei de afaceri 19 Mar. 2018 5855
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanta din marketingul digital a devenit extrem de complex. Diferentele de abordare si adecvare din fiecare industrie, sector de activitate, tip de campanie il fac si mai dificil de gestionat. Costurile unei campanii ineficiente nu sunt de neglijat nici ele. De aceea este esential pentru companii sa aiba o strategie clara pentru marketingul digital.

Din pacate, utilizarea marketingului digital fara o abordare strategica este inca o practica des intalnita. Desigur exista companii care folosesc cu succes mediile digitale fara a avea o strategie in acest sens, Acestea ar putea obtine, insa, rezultate si mai bune daca ar adopta o abordare strategica a marketingului digital.

Marketing digital - iata care sunt cele mai importante cinci beneficii ale unei astfel de abordari strategice:

1. Corelarea obiectivelor de business cu cele de marketing digital

De cele mai multe ori companiile fara o strategie de marketing digital nu au obiective strategice clare pentru ceea ce doresc sa obtina in mediul online. Focusul lor poate diferi foarte mult de la o campanie la alta. La fel rezultatele, mixul de platforme, indicatorii urmariti. Dar cel mai important aspect este acela ca, in lipsa unei strategii pentru marketingul digital, corelarea obiectivelor/rezultatelor din mediul online cu obiectivele/rezultatele de business este deficitara.

2. Construirea unei prezente online relevanta si consecventa

Numai printr-o abordare strategica, cu directii clare si planuri de actiune declinate apoi la nivel de tactici consecvente, se poate construi o prezenta puternica a companiei in mediul online. Pe de alta parte, prin monitorizarea competitorilor si prin ascultarea clientilor, compania poate intelege dinamica comportamentelor acestor doua categorii si poate face o propunere de valoare puternica.

3. Integrarea canalelor de marketing traditional si digital

Este un lucru frecvent ca activitatile de marketing digital sa fie implementate separat de cele de marketing traditional, fie ca este vorba de un specialist in marketing digital, fie de o echipa separata. Este mai usor de procedat in acest mod, dar este foarte putin eficient. Dar mediile digitale functioneaza cel mai bine atunci cand sunt integrate cu mediile traditionale, cand indicatorii urmariti pe aceste canale se completeaza si mai ales cand mixul acestora este optim.

4. Masurarea rezultatelor relevante pentru top managment

Platformele de marketing digital pun la dispozitie o multitudine de indicatori si tabele intregi de rezultate in timp real. Insa directorii din echipele de conducere ale companiilor nu le inteleg semnificatia, nu au timp sa le revizuiasca si deci nici sa ia decizii pe baza lor. O strategie de marketing digital permite identificarea indicatorilor de business relevanti pentru top management. Se poate face, apoi, translatia acestora in planul indicatorilor de marketing specifici si raportarea acestora catre directorii executivi ai companiei.

5. Imbunatatirea continua a experientei consumatorilor

Explozia mediilor digitale a dat putere consumatorilor. Acestia au la dispozitie nenumarate canale de informare, comparare a ofertelor, selectare a furnizorilor, etc. Acordarea de review-uri si de feedback a devenit ceva foarte obisnuit pentru consumatorii digitali. Strategia de marketing digital face posibila alocarea resurselor pentru punctele de contact (touchpoints) cele mai importante din experienta de cumparare si implementarea unor campanii care sa raspunda asteptarilor reale ale clientilor.

In loc de concluzie

Chiar daca o companie are resurse suficiente pentru marketing, aceastea pot fi irosite, prin duplicare, lipsa de integrare, urmarirea unor indicatori irelevanti, implementarea ineficienta a campaniilor, etc. Modalitatea cea mai buna pentru a alinia obiectivele de business cu cele de marketing digital este elaborarea unei strategii. Astfel se va putea obtine claritate in comunicarea cu conducerea companiei pe aceasta tema, se va obtine sustinerea managerilor si directorilor executivi pentru initiativele online si se vor atinge categoriile de clienti relevante, obtinandu-se rezulatele scontate cu o utilizare eficienta a resurselor.


Autor: Angela Calina, Director Executiv Mind Shop


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: marketing digitalmarketing traditionalstrategie de marketingcanal de marketing

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]