de Andrioae Ruxandra
04 Sep. 2014
3298
Advertisingul afacerilor de mici dimensiuni reprezinta o stiinta si o arta. Companiile uita adesea de principiile advertisingului. Conform unor studii, 5% din vanzarile antreprenorilor se datoreaza advertisingului.
Iata care este lista celor 6 "legi" de baza ale advertisingului, care te poate lamuri in privinta castigurilor obtinute dintr-un venit extra.
1. Advertisingul afacerii tale de mici dimensiuni trebuie sa fie rapid si de impact, in sensul ca trebuie sa transmita mesajul in 3 secunde sau mai putin. Daca nu te descurci cu tehnologia si esti complet depasit, ce fel de computer ai cumpara? "Dos for dummies" a fost un slogan foarte rapid asimilat de cei care nu stiau mare lucru despre computere prin anii `90. De ce? Pentru ca oamenii isi stiau nivelul referitor la cunostintele despre sisteme de operare, iar aparitia unui astfel de manual a starnit amuzament, ispitand publicul sa-l cumpere, in mare parte datorita titlului catchy.
2. A devenit destul de obisnuit ca advertisingul sa fie privit cu reticenta, este un domeniu in care este nevoie de credibilitate. Roy H. Williams, autorul lucrarii "Wizard of Ads" afirma: "Orice afirmatie facuta in cadrul advertisingului pe care clientul nu o poate intelege drept adevar, reprezinta o pierdere cumplita de bani". De exemplu, compania NordicTrack (producator de echipamente sportive si de aparate fitness din Marea Britanie) si-a crescut rata credibilitatii datorita unui studiu de cercetare elaborat la Universitatea La Crosse, din Wisconsin. Studiul indemna oamenii sa incerce ski-urile furnizate de NordicTrack pentru a efectua exercitii cardio-vasculare necesare pentru sanatate.
3. Afacerile mari au limite foarte extinse pentru cheltuirea capitalului si a resurselor fara sa fie nevoie de advertising, pe cand afacerile mici nu isi permit acest lux. Testarea materialelor publicitare poate fi simpla, pentru ca ii poti intreba pe clientii sau pe oamenii din jur daca au auzit de afacerea ta. In cazul in care raspunsul este negativ, va trebui sa faci ce trebuie si sa fii vizibil.
4. Fiecare brosura, e-mail sau material trebuie sa includa datele de contact ale companiei tale: website-ul, adresa de e-mail, numarul de telefon/fax si adresa.
5. Advertisingul afacerilor de succes se adreseaza unei singure piete-target. In ceea ce priveste NordicTrack, advertising-ul era impartit pe fiecare piata in parte. O reclama intr-o publicatie medicala vorbeste despre beneficiile cardio-vasculare ca urmare a practicarii ski-ului. Reclamele din revistele adresate femeilor prezinta sfaturi pentru pierderea din greutate si a caloriilor arse in urma practicarii ski-ului. Ideea este ca mesajul tau sa se adreseze unui grup-tinta.
6. Advertisingul afacerilor de succes nu vinde produse sau servicii. Reclamele NordicTrack au distribuit gratuite clipuri video. Dupa ce un potential client a urmarit clipul, el a contactat compania pentru mai multe informatii. Rezultatul a dus la un profit de milioane de dolari generat din vanzari. Creeaza reclame care sa atraga interesul si determina-l pe client sa afle mai multe informatii.
Adesea, principala problema este mesajul transmis. Advertisingul afacerilor mici nu reprezinta o solutie stabila pentru marketingul companiei tale. Este nevoie de planificare, de testare si de o expunere constanta pentru ca impactul sa aiba efect asupra afacerii tale. Avand o strategie de advertising pusa la punct, vei avea parte de profit.
Sursa: sbinformation.about.com
Tags: afaceriadvertisingmarketingantreprenorisfaturi advertisingafaceri mici