Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele mai bune cai de a atrage atentia asupra produsului sau serviciului tau

de Marinache Horia Cristian 12 Mai. 2015 3334
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cand o firma doreste sa lanseze o noua marca sau sa creasca vanzarile uneia deja existente, trebuie sa gaseasca cele mai bune cai de a atrage atentia acelei categorii de consumatori potential interesati de produsul respectiv.

Acest lucru nu este atat de usor pe cat ar putea parea. Evident, publicitatea pentru o noua marca de ciocolata trebuie sa se adreseze oamenilor carora le place ciocolata.

Insa unii consumatori cumpara doar una sau doua marci de ciocolata, iar altii nu au nici o preferinta luand ce le este la indemana. Si, de ce ar renunta acestia la marcile preferate pentru a cumpara altceva?

Aici intervin agentiile de publicitate. Ele vor trebui sa stabileasca care grup de consumatori este dispus sa cumpere o anumita marca. Acest proces se numeste „determinarea cererii”. Unora dintre agentii li s-ar putea cere sa gaseasca consumatorii care pot fi influentati sa cumpere un produs de care nu sunt in mod normal interesati. Acest proces poarta numele de „crearea cererii”.

Grupurile de consumatori pot fi definite de o multitudine de trasaturi: venituri disponibile, stil de viata, clasa sociala, rasa, religie, sex sau varsta si din combinatiile dintre acestea. Permutarile sunt in numar considerabil, iar fiecare combinatie care este specifica unei anumite marci se numeste „piata”, iar aflarea informatiilor despre fiecare reprezinta „studiul de piata”.

Odata ce agentia stabileste care anume piata este vizata, va trebui stabilita care forma de media este cea mai potrivita pentru atingerea telului. In cazul unei mici afaceri, cum ar fi un garaj sau un atelier de reparatii casnice, aceasta isi va face publicitate in ziarele locale sau la postul de televiziune local.

Pe scara mai larga, o companie de uleiuri va avea o campanie la nivel national, deoarece oricine isi va putea cumpara marca respectiva de la benzinaria sau magazinul din colt. Accesibilitatea la marca respectiva determina deci forma de media in care se va face publicitate.

Natura pietei este un alt criteriu important. Publicitatea pentru un atelier de reparat instalatiile casnice intr-o revista de afaceri sau pentru lenjerie de dama la un post de desene animate nu are nici un sens. Pentru ca tinta de piata sa fie atinsa trebuie alese acele mijloace de presa care sunt receptionate si vizionate de cei vizati.

Campania nu trebuie sa vizeze neaparat intregul numar al celor potential interesati. Grupurile mici dar care au intr-adevar nevoie de produsul respectiv se pot dovedi mult mai rentabile. Pot fi vandute serii mici de calitate inalta si scumpe, dar profitul fiecarei vanzari sa fie atat de mare incat sa-l depaseasca pe cel obtinut din vanzarea produselor de serie, ieftine, in numar mare.

In acest caz publicatiile dintr-un anumit domeniu sau programele de televiziune cu o audienta specializata vor ajunge exact la tinta dorita.

Domeniul publicitatii reprezinta o afacere la fel de competitiva ca orice alta industrie, iar agentiile lupta din greu pentru a se mentine in top. In Marea Britanie, una dintre cele mai mari agentii Seatchi & Seatchi a trebuit sa concureze din greu timp de trei campanii electorale (intre 1979 si 1987) cu o firma americana, pentru a se ocupa de imaginea Partidului Conservator.

O alta agentie, J. Valter Thompson, a fost socata de pierderea contractului de 6.000.000 £ pe care il avea cu Guinness, recapatandu-si insa pozitia intre primele 10 agentii cand a castigat din nou client ICL.

La sfarsitul unei campanii, agentia poate cere pana la 15% din costurile totale, drept profit. Bineinteles, ca sa poti face publicitate si sa angajezi agenti publicitari trebuie sa obtii beneficii. In final, insa, consumatorul este cel care plateste, deoarece costurile reclamei se regasesc in pretul produselor.

Cam 15% din costul produsului se regaseste doar in publicitate, deci exista o legatura directa intre profitul agentiei si cat plateste consumatorul. Din postura de consumatori platim, oare, fara sa fim intrebati, un serviciu de care ne-am putea lipsi? Sau platim, in cunostinta de cauza, pentru informatiile si amuzamentul produse de reclame?



Tags: marketingpublicitateafacerireclamaagenti publicitari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cultura de sofran: Strategii de marketing

de Idei de afaceri
26 Iul 2022
Din punctul de vedere al planificării de afaceri, strategia este ansamblul de operaţii realizate în vederea atingerii unui obiectiv. Afla mai...

Scumpiri pe linie in constructii, comert si industria prelucratoare. Afaceristii trag un semnal de alarma

de Idei de afaceri
28 Apr 2022
Managerii estimeaza o crestere accentuata a preturilor in industria prelucratoare, constructii si comertul cu amanuntul pana in luna iunie a acestui...

Afacerile din retail, pe plus in Romania. Crestere de 5,6% in primele doua luni din 2022

de Idei de afaceri
07 Apr 2022
Afacerile din retail se mentin pe plus in Romania. Potrivit datelor prezentate de Institutul National de Statistica, volumul cifrei de afaceri din...

Publicitatea pe dispozitive mobile va atinge un varf in 2026

de Florin Amariei
12 Mai 2021
Mai multe analize confirma ca publicitatea pe dispozitive mobile va ajunge la un varf in 2026, cand va depasi 270 de miliarde de dolari. Conform...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]