Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele mai bune cai de a atrage atentia asupra produsului sau serviciului tau

de Marinache Horia Cristian 12 Mai. 2015 3452
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cand o firma doreste sa lanseze o noua marca sau sa creasca vanzarile uneia deja existente, trebuie sa gaseasca cele mai bune cai de a atrage atentia acelei categorii de consumatori potential interesati de produsul respectiv.

Acest lucru nu este atat de usor pe cat ar putea parea. Evident, publicitatea pentru o noua marca de ciocolata trebuie sa se adreseze oamenilor carora le place ciocolata.

Insa unii consumatori cumpara doar una sau doua marci de ciocolata, iar altii nu au nici o preferinta luand ce le este la indemana. Si, de ce ar renunta acestia la marcile preferate pentru a cumpara altceva?

Aici intervin agentiile de publicitate. Ele vor trebui sa stabileasca care grup de consumatori este dispus sa cumpere o anumita marca. Acest proces se numeste „determinarea cererii”. Unora dintre agentii li s-ar putea cere sa gaseasca consumatorii care pot fi influentati sa cumpere un produs de care nu sunt in mod normal interesati. Acest proces poarta numele de „crearea cererii”.

Grupurile de consumatori pot fi definite de o multitudine de trasaturi: venituri disponibile, stil de viata, clasa sociala, rasa, religie, sex sau varsta si din combinatiile dintre acestea. Permutarile sunt in numar considerabil, iar fiecare combinatie care este specifica unei anumite marci se numeste „piata”, iar aflarea informatiilor despre fiecare reprezinta „studiul de piata”.

Odata ce agentia stabileste care anume piata este vizata, va trebui stabilita care forma de media este cea mai potrivita pentru atingerea telului. In cazul unei mici afaceri, cum ar fi un garaj sau un atelier de reparatii casnice, aceasta isi va face publicitate in ziarele locale sau la postul de televiziune local.

Pe scara mai larga, o companie de uleiuri va avea o campanie la nivel national, deoarece oricine isi va putea cumpara marca respectiva de la benzinaria sau magazinul din colt. Accesibilitatea la marca respectiva determina deci forma de media in care se va face publicitate.

Natura pietei este un alt criteriu important. Publicitatea pentru un atelier de reparat instalatiile casnice intr-o revista de afaceri sau pentru lenjerie de dama la un post de desene animate nu are nici un sens. Pentru ca tinta de piata sa fie atinsa trebuie alese acele mijloace de presa care sunt receptionate si vizionate de cei vizati.

Campania nu trebuie sa vizeze neaparat intregul numar al celor potential interesati. Grupurile mici dar care au intr-adevar nevoie de produsul respectiv se pot dovedi mult mai rentabile. Pot fi vandute serii mici de calitate inalta si scumpe, dar profitul fiecarei vanzari sa fie atat de mare incat sa-l depaseasca pe cel obtinut din vanzarea produselor de serie, ieftine, in numar mare.

In acest caz publicatiile dintr-un anumit domeniu sau programele de televiziune cu o audienta specializata vor ajunge exact la tinta dorita.

Domeniul publicitatii reprezinta o afacere la fel de competitiva ca orice alta industrie, iar agentiile lupta din greu pentru a se mentine in top. In Marea Britanie, una dintre cele mai mari agentii Seatchi & Seatchi a trebuit sa concureze din greu timp de trei campanii electorale (intre 1979 si 1987) cu o firma americana, pentru a se ocupa de imaginea Partidului Conservator.

O alta agentie, J. Valter Thompson, a fost socata de pierderea contractului de 6.000.000 £ pe care il avea cu Guinness, recapatandu-si insa pozitia intre primele 10 agentii cand a castigat din nou client ICL.

La sfarsitul unei campanii, agentia poate cere pana la 15% din costurile totale, drept profit. Bineinteles, ca sa poti face publicitate si sa angajezi agenti publicitari trebuie sa obtii beneficii. In final, insa, consumatorul este cel care plateste, deoarece costurile reclamei se regasesc in pretul produselor.

Cam 15% din costul produsului se regaseste doar in publicitate, deci exista o legatura directa intre profitul agentiei si cat plateste consumatorul. Din postura de consumatori platim, oare, fara sa fim intrebati, un serviciu de care ne-am putea lipsi? Sau platim, in cunostinta de cauza, pentru informatiile si amuzamentul produse de reclame?



Tags: marketingpublicitateafacerireclamaagenti publicitari

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
07 Mai 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]