Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cele mai grave 7 greseli de marketing
Marketingul este un o parte foarte importanta a oricarei companii. Daca nu este bine facut atunci va fi fatal pentru companie. Iata cateva dintre greselile pe care le fac unii manageri de marketing:
• Lipsa unei cercetari minutioasePasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Propriul meu plan de afaceri
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Nu poti incepe sa iti promovezi afacerea sau produsul inainte de a cerceta care sunt nevoile pietei si cum reactioneaza aceasta la astfel de idei. Este util ca inainte de crearea unui produs sau chiar si a unei noi companii sa efectuati o ampla cercetare.
• Pozitionare defectuoasa - lipsa unei cercetari duce la o pozitionare defectuoasa pe piata.
• Lipsa utilizarii unor instrumente folosite in mod uzual in acest domeniu
Un astfel de exemplu este USP-ul (unique selling proposition), acel ceva care va ajuta sa va diferentiati de concurenta. Sunt foarte multe companii care nu folosesc acest instrument si, evident, fac o greseala.
• Nu se mai acorda atentie clientilor existenti
Este mult mai greu sa iti pastrezi clientii decat sa ii obtii. Foloseste instrumentele de marketing si in acest scop, de fidelizare.
• Sa continuati cu aceeasi strategie de marketing, chiar daca observati ca nu obtineti rezultate
O strategie buna ar trebui sa ofere rezultate pozitive cat mai rapid. Nu asteptati sa se intample o minune, mai bine taiati raul din radacina si formati o noua strategie invatand din greseli.
• Mai bine putini si buni decat multi si degeaba
Aveti grija in abordarea pe care o aveti fata de client. O abordare generalista va fi defectuoasa. Oamenilor le place sa vada ca sunt bagati in seama, cu atat mai mult cei care urmeaza sa cumpere ceva de la voi. Nu incercati sa fiti pentru oricine, tratati-va clientii in mod individual.
• Insuficienta atentie pentru planul de marketing
Nu incercati sa va formati strategia pe baza unor sfaturi si presupuneri. Intr-adevar, este recomandabil sa cereti pareri de la cunostinte sau de la angajati. Dar vorbim de persoane care pot fi capabile sa va ofere un sfat sustenabil si eficient pentru ceea ce cautati. Cercetarea de care scriam mai devreme nu se refera la consultarea familiei sau a prietenilor, ci la o analiza detaliata si obiectiva pentru a va forma o strategie eficienta.
Articole conexe
Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi
de Bianca TilaStrategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca TilaCultura de sofran: Strategii de marketing
de Idei de afaceri5 Strategii de marketing pentru orice afacere
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit