Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila 07 Mai. 2024 26
Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza date concrete printr-un proces sistematic de colectare, inregistrare si analizare, raportandu-se la produsele si serviciile firmei.

Cercetarea de marketing este o unealta utila folosita de orice afacere pentru a colecta informatii de la client sau potentialul client prin diferite metode. Printre beneficiile acesteia se numara campanii de marketing eficiente, imbunatatirea produsului sau servciului prin adaugarea unor noi functionalitati sau modificarea celor existente si cresterea rapida a vanzarilor.
 

Ce este cercetarea de marketing?

 
Cercetarea de marketing sau marketing research colecteaza date cantitative si calitative referitoare la aspectele legate de produse si servicii.
 
Conform Asociatei Americane de Marketing, cercetarea de marketing "leaga consumatorul, clientul si publicul la marketing prin informatii utilizate pentru a identifica si defini oportunitatile de marketing si problemele; rafineaza si evalueaza actiunile de marketing; monitorizeaza in mod activ si constant performantele de marketing; imbunatateste intelegerea procesului de marketing".

Daca si tu vrei sa iti deschizi o afacere, gasesti in ghidurile noastre informatii complete pentru un start in afaceri plin de succes...click AICI pentru detalii si comenzi<<
 
Cu ajutorul cercetarii de marketing, se strang infomatii care ajuta la intelegerea publicului tinta, afacerii care se promoveaza si produselor care se vor vinde.
 
In mediul antreprenorial, informatiile obtinute prin cercetarea de marketing sunt utilizate pentru a crea produse mai bune, pentru lansarea altora noi, pentru imbunatatirea experientei consumatorului si pentru implementarea unei strategii ce vor creste ratele conversiei.
 
Cercetarea de piata are locul sau special la inceputul unei afaceri, avand in vedere ca ofera raspunsuri vitale. Prin aceasta cercetare, antreprenorul intelege comportamentul publicului tinta, putand sa-i ofere un produs conform nevoilor, intereselor si preferintelor sale.
 
Pentru a castiga un client de partea companiei tale, ai nevoie de detalii, nu de date generale. De asemenea, increderea si loialitatea fata de brandul tau le poti castiga doar daca ii vei cunoaste nemultumirile reale. Toate aceste aspecte se pot cunoaste printr-o cercetare detaliata.

alt=cercetare de marketing

Care este scopul cercetarii de marketing

 
Cercetarea de marketing aduce la suprafata informatii care vor face diferenta in awarnessul brandului tau si cresterea ratei de conversie.
 
In acest sens, cercetarea de marketing ofera:
 
  • detalii importante despre client sau potentialul client
  • o modalitate de imbunatatire a experientei utilizatorului
  • posibilitatea de a testa un produs/adaugarea unor noi functionalitati
  • avantaj competitiv - avand in vedere ca multe companii promoveaza un produs fara sa investeasca timp, bani si energie intr-o cercetare de marketing, rezultatele nu sunt multumitoare
  • identificarea competitorilor
  • satisfacerea consumatorilor
 
Pozitionarea corecta intr-o industrie se face pe baza clientului. Trebuie sa intelegi cine are nevoie de un produs si de ce, cand si unde oamenii achizitioneaza anumite produse si cum le folosesc.

alt=grafice marketing

Tipuri de cercetari de marketing

 
Cercetarea de marketing ne pune pe masa mai multe tipuri: 
 
  • Cercetarea de marketing primara si secundara - Cercetarea primara se rezuma la informatiile obtinute in mod direct din feedback-ul primit de la clienti (chestionare, interviuri, focus grup). Cercetarea secundara preia informatiile de pe platformele sociale, din mass-media, baze de date oficiale, etc.
  • Cercetarea realizata pe consumator - Prin acest tip de cercetare de marketing se descopera ce il influenteaza pe consumator si modul in care afacerea poate determina o crestere a vanzarilor. Aceasta cercetare insista pe cunoasterea consumatorului si a modului in care interactioneaza cu brandul tau. In plus, se concentreaza pe satisfacerea consumatorului, loializarea clientilor in raport cu brandul si pe segmentare.
  • Cercetarea de marketing cantitativa si calitativa - Obtinerea informatiilor se face prin organizarea unor grupuri mici care ofera detalii relevante cu privire la motivele pentu care cumpara un produs sau altul, preferinte, perceptia, etc. Pe de alta parte, cantitativ se refera la obtinerea informatiilor cu ajutorul unor grupuri mari de persoane apartinand grupului tinta.
  • Cercetarea periodica si ocazionala - Cercetarea periodica este cea care are loc la anumite intervale de timp, spre deosebire de cercetarea ocazionala care are loc cu anumite ocazii.
  • Cercetarea de marketing de teren si de birou - Cercetarea de marketing de teren analizeza direct comportamente si situatii in anumite locuri, in timp ce cercetarea de birou se refera la studiul documentelor si statisticilor ce au legatura cu subiectul investigat.

Daca si tu vrei sa iti deschizi o afacere, gasesti in ghidurile noastre informatii complete pentru un start in afaceri plin de succes...click AICI pentru detalii si comenzi<<
 
  • Cercetarea competitiei - Analiza competitorilor ajuta la intelegerea concurentei din industrie. Observand cum functioneaza o anumita firma in piata, poti afla punctele tari si cele slabe ale concurentei. O unelta buna in aceasta cercetare este analiza SWOT.
  • Cercetare de produs - Cercetarea se axeaza pe cat de bine se potrivesc produsele sau serviciile tale pentru lansarea pe piata si cat de bune sunt. Scopul acestei cercetari este de a arata cum este perceput produsul de catre clienti.

alt=cercetare de marketing in afaceri

Pasii pentru a face o cercetare de marketing 

 
Cercetarea de marketing da roade daca se respecta cativa pasi principali in obtinerea obiectivului firmei. In acest sens, pentru a aduce rezultate multumitoare, cercetarea de marketing trebuie sa includa:
 
  • Definirea problemei sau a oportunitatii - Daca vrei sa afli de ce oamenii nu mai cumpara un anumit produs sau serviciu sau de ce mesajele campaniilor nu au impactul pe care ti-l doresti, incepe prin a defini problema, detaliind procesul greoi.
  • Stabilirea obiectivului cercetarii de marketing - In functie de ce ai stabilit la primul pas se face stabilirea obiectivului. Daca nu se mai vinde un produs, obiectivul este de descoperi de ce au scazut vanzarile. Nu uita ca fiecare actiune a afacerii tale trebuie sa se concentreze pe client si sa-i imbunatateasca experienta. 
  • Stabilirea tipului de cercetare si ce metode sunt potrivite campaniei tale - Daca vrei sa afli parerea consumatorilor referitoare la majorarea pretului unui produs poti apela la un chestionar online sau la un formular prin care soliciti un feedback.
  • Selectarea persoanelor care vor lua parte la cercetare - La acest punct trebuie sa stii cine este grupul tau tinta. Alege oamenii care au achizitionat deja de la tine, care au avut intentia sa cumpere, care au interactionat cu brandul tau sau care se potrivesc cu profilul ideal de client.
 
De asemenea, intrebarile adresate consumatorului te vor ajuta sa-l intelegi la un nivel profund in momentul in care il intervievezi. De obicei sunt intrebari simple, comune, insa poti formula chiar tu propriul set in functie de specificul afacerii tale.
 
  • Cine esti si cu ce te ocupi?
  • Cum arata o zi din viata ta?
  • Ati cumparat vreodata un produs sau serviciu din categoria noastra?
  • Daca nu ai cumparat, de ce?
  • Ce problema ai incercat sa rezolvi sau ce obiectiv ti-ai propus sa atingi?
  • Povesteste-mi ziua in care ai decis ca trebuia sa rezolvi o problema
  • Ce cuvinte sau expresii ai folosit, atunci cand ai cautat produsul?
  • Ce parere ai despre reclamele la produsul sau serviciul respectiv? Ce nu ti-a placut la ele?
  • Ce tip de informatii ai cautat inainte de a cumpara?

Daca si tu vrei sa iti deschizi o afacere, gasesti in ghidurile noastre informatii complete pentru un start in afaceri plin de succes...click AICI pentru detalii si comenzi<<
 
  • Ce nevoi iti rezolva acest produs sau serviciu? Ti le rezolva integral sau partial?
  • Ce stii despre produsele sau serviciile similare de pe piata?
  • Ce ai schimba la un anumit produs sau serviciu?
  • Ai cumpara produsul respectiv si a doua oara? De ce? Ce ti-a placut cel mai mult?


Bianca Tila de Bianca Tila
Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.

Tags: cercetare marketingtipuri de cercetari de marketinganaliza swotmarketing

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri
31 Ian 2024
Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu...

Afaceri cu trandafiri. Plan de marketing eficient

de Idei de afaceri
21 Iun 2024
Trandafirii contin substante active importante precum: ulei volatil, tanin, derivati flavonici, aldehide terpenice, nerol, citroneol, zaharuri,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]