Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza date concrete printr-un proces sistematic de colectare, inregistrare si analizare, raportandu-se la produsele si serviciile firmei.
Propriul meu plan de afaceri
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Ce este cercetarea de marketing?
Care este scopul cercetarii de marketing
- detalii importante despre client sau potentialul client
- o modalitate de imbunatatire a experientei utilizatorului
- posibilitatea de a testa un produs/adaugarea unor noi functionalitati
- avantaj competitiv - avand in vedere ca multe companii promoveaza un produs fara sa investeasca timp, bani si energie intr-o cercetare de marketing, rezultatele nu sunt multumitoare
- identificarea competitorilor
- satisfacerea consumatorilor
Tipuri de cercetari de marketing
- Cercetarea de marketing primara si secundara - Cercetarea primara se rezuma la informatiile obtinute in mod direct din feedback-ul primit de la clienti (chestionare, interviuri, focus grup). Cercetarea secundara preia informatiile de pe platformele sociale, din mass-media, baze de date oficiale, etc.
- Cercetarea realizata pe consumator - Prin acest tip de cercetare de marketing se descopera ce il influenteaza pe consumator si modul in care afacerea poate determina o crestere a vanzarilor. Aceasta cercetare insista pe cunoasterea consumatorului si a modului in care interactioneaza cu brandul tau. In plus, se concentreaza pe satisfacerea consumatorului, loializarea clientilor in raport cu brandul si pe segmentare.
- Cercetarea de marketing cantitativa si calitativa - Obtinerea informatiilor se face prin organizarea unor grupuri mici care ofera detalii relevante cu privire la motivele pentu care cumpara un produs sau altul, preferinte, perceptia, etc. Pe de alta parte, cantitativ se refera la obtinerea informatiilor cu ajutorul unor grupuri mari de persoane apartinand grupului tinta.
- Cercetarea periodica si ocazionala - Cercetarea periodica este cea care are loc la anumite intervale de timp, spre deosebire de cercetarea ocazionala care are loc cu anumite ocazii.
- Cercetarea de marketing de teren si de birou - Cercetarea de marketing de teren analizeza direct comportamente si situatii in anumite locuri, in timp ce cercetarea de birou se refera la studiul documentelor si statisticilor ce au legatura cu subiectul investigat.
- Cercetarea competitiei - Analiza competitorilor ajuta la intelegerea concurentei din industrie. Observand cum functioneaza o anumita firma in piata, poti afla punctele tari si cele slabe ale concurentei. O unelta buna in aceasta cercetare este analiza SWOT.
- Cercetare de produs - Cercetarea se axeaza pe cat de bine se potrivesc produsele sau serviciile tale pentru lansarea pe piata si cat de bune sunt. Scopul acestei cercetari este de a arata cum este perceput produsul de catre clienti.
Pasii pentru a face o cercetare de marketing
- Definirea problemei sau a oportunitatii - Daca vrei sa afli de ce oamenii nu mai cumpara un anumit produs sau serviciu sau de ce mesajele campaniilor nu au impactul pe care ti-l doresti, incepe prin a defini problema, detaliind procesul greoi.
- Stabilirea obiectivului cercetarii de marketing - In functie de ce ai stabilit la primul pas se face stabilirea obiectivului. Daca nu se mai vinde un produs, obiectivul este de descoperi de ce au scazut vanzarile. Nu uita ca fiecare actiune a afacerii tale trebuie sa se concentreze pe client si sa-i imbunatateasca experienta.
- Stabilirea tipului de cercetare si ce metode sunt potrivite campaniei tale - Daca vrei sa afli parerea consumatorilor referitoare la majorarea pretului unui produs poti apela la un chestionar online sau la un formular prin care soliciti un feedback.
- Selectarea persoanelor care vor lua parte la cercetare - La acest punct trebuie sa stii cine este grupul tau tinta. Alege oamenii care au achizitionat deja de la tine, care au avut intentia sa cumpere, care au interactionat cu brandul tau sau care se potrivesc cu profilul ideal de client.
- Cine esti si cu ce te ocupi?
- Cum arata o zi din viata ta?
- Ati cumparat vreodata un produs sau serviciu din categoria noastra?
- Daca nu ai cumparat, de ce?
- Ce problema ai incercat sa rezolvi sau ce obiectiv ti-ai propus sa atingi?
- Povesteste-mi ziua in care ai decis ca trebuia sa rezolvi o problema
- Ce cuvinte sau expresii ai folosit, atunci cand ai cautat produsul?
- Ce parere ai despre reclamele la produsul sau serviciul respectiv? Ce nu ti-a placut la ele?
- Ce tip de informatii ai cautat inainte de a cumpara?
- Ce nevoi iti rezolva acest produs sau serviciu? Ti le rezolva integral sau partial?
- Ce stii despre produsele sau serviciile similare de pe piata?
- Ce ai schimba la un anumit produs sau serviciu?
- Ai cumpara produsul respectiv si a doua oara? De ce? Ce ti-a placut cel mai mult?
Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Articole conexe
Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie
de Bianca TilaStrategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca TilaMarketingul ecologic. Cum poate fi folosit?
de Idei de afaceriAfaceri cu trandafiri. Plan de marketing eficient
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit