de Alexandra Popescu
21 Apr. 2014
3643
Sigur recunoasteti imediat semnele McDonald`s sau Facebook, insa toate acestea transmit un mesaj prin culoarea pe care o poarta. Cum verdele ne insufla energie, iar rosul pasiune si dragoste, asa si logo-ul firmei este plin de semnificatii.
Logo-ul unei firme este simbolul ei, insa cand vine vorba de culoarea aleasa, lucrurile stau un pic diferit.
Iata cum unele dintre cele mai cunoscute branduri folosesc culorile pentru a ne starni emotia.
Sa incepem prin a va prezenta semnificatia culorilor brandurilor.
1. Rosu
Este asociat cu sangele si cu focul.
Este folosit de catre YouTube si Red Bull.
Ne transmite emotie, incredere, iubire, intensitate, agresiune.
2. Albastru
Este asociat cu adancul, cu cerul si apa.
Este adoptat de catre Samsung si Ford.
Ne transmite confort, calm, confidentialitate, claritate, intelegere, incredere.
3. Galben
Este asociat cu energia si soarele.
Este folosit de catre Ferrari si McDonald’s.
Ne transmite bucurie, energie, prospetime.
4. Verde
Este asociat cu armonia naturii
Este adoptat de catre Android si Starbucks.
Ne duce cu gandul la calm, relaxare, incredere, pace si speranta.
5. Mov
Este asociat cu luxul regal.
Il poarta logo-uri precum Yahoo si FedEx.
Ne transmite frumusete, putere, nostalgie, romantism.
6. Portocaliu
Este asociat cu tropicul si bucuria razelor de soare.
Il poarta logo-uri precum Mozilla Firefox si Fanta.
Ne insufla entuziasm, creativitate, determinare, stimularea activitatii mentale.
7. Negru
Este asociat cu formalitatea si misterul noptii.
Il regasim la logo-uri precum BlackBerry si BBC.
Simtim seriozitate, lux si indrazneala.
8. Roz
Este asociat cu trasaturile feminine.
Il adopta logo-urile Barbie si LG.
Ne transmite iubire, sexualitate, dragalasenie si caldura.
9. Maro
Este asociat cu pamantul.
Il folosesc logo-uri precum Ups si M&M’s.
Transmite incredere, fiabilitate si sprijin.
Logo-urile ne influenteaza inca de la o varsta frageda, acestea putand fi recunoscute din copilarie. O universitate din Amsterdam a organizat un studiu cu logo-uri formate dintr-un singur semn, ca McDonald’s si Nike, pentru a descoperi de la ce varsta sunt recunoscute de catre copii. In urma studiului, a rezultat ca 67% dintre copiii cu varste cuprinse intre doi si trei ani recunosc logo-urile, in timp ce copiii ajunsi la varsta de 8 ani le recunosc in proportie de 100%.
Daca logo-ul este atat de important pentru o firma, acesta necesita niste costuri pentru a fi perfect. De aceea, firmele puternice ale lumii au cheltuit miliarde de dolari pentru un simplu logo.
Toata lumea cunoaste semnul Apple, dar pentru acesta firma a dat nici mai mult, nici mai putin de 104,3 miliarde de dolari. Ca Apple mai sunt si Microsoft sau Coca Cola, care au cheltuit 56,7 miliarde de dolari, respectiv 54,9 miliarde de dolari. Nici Google nu este departe, cunoscutul logo costand aproximativ 47,3 milioane de dolari.
Pentru crearea unui logo perfect contribuie o echipa intreaga, de la art directori la focus-grupuri. Asa ca BBC, Pepsi sau Jocurile Olimpice de la Londra, din 2012, au avut nevoie de o echipa mare, chiar daca unele au fost criticate sau mai putin placute. Asa ca BBC a platit 1,8 milioane de dolari, Pepsi 1 milion, iar organizatorii Jocurilor Olimpice 665.400 de dolari.
Daca preturile de mai sus cu siguranta v-au speriat si v-au pus pe ganduri, iata ca avem si cateva logo-uri celebre care au fost create cu cativa dolari. Twitter, de exemplu, a platit pentru pasarea lor reprezentativa doar 15 dolari, iar celebrul Nike doar 35 de dolari. Deci, se poate si pe bani putini.
Aici sunt doar cateva dintre exemplele cunoscute de logo-uri, de la culori pana la costuri. De asemenea, ele sunt multe, iar fiecare transmite mesajul sau catre consumatori.
Tags: logoafacerebrandculoare logocosturi logo