Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Culorile sunt importante in afaceri. Cei 3 NU despre folosirea culorilor in afaceri

de Teo Manole 17 Feb. 2015 3318
4.63 din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

La alegerea culorilor potrivite pentru afaceri si campaniile in marketing te sfatuim sa nu te limitezi la teoriile traditionale care se axeaza pe impactul emotional al culorilor. Ce culori sa folosesti si ce sa eviti?

Numeroase studii de marketing arata ca oamenii asociaza culorile cu anumite emotii si idei:
- albul si albastrul cu curatenia si prospetimea;
- verdele crud cu sanatatea;
- verdele neon cu distractia si spiritul aventurier;
- negrul cu eleganta.

Desigur, este bine sa iei in considerare aceste teorii atunci cand cauti culorile potrivite pentru imaginea firmei tale, insa aceste teorii nu ar trebui sa reprezinte cel mai important factor in luarea deciziei.

Alti factori mai importanti pot fi urmatorii:
– conotatiile culturale ale culorilor pe care vrei sa le folosesti pe o anumita piata;
– culorile utilizate de competitie si modul in care iti poti diferentia produsele si serviciile prin imagine;
– perceptia consumatorilor cu privire la produs sau serviciu;
– usurinta cu care culorile alese pot fi utilizate in comunicarea cu clientii (ambalaje, reclame etc.).

Un exemplu popular este Beetle. Volkswagen a ales verdele pentru promovarea masinii, o culoare mai putin utilizata pentru masini. Aceasta alegere a atras atentia asupra noii masini si a contribuit la vanzari insemnate ale produsului.

1. Nu evita culorile vibrante!
Daca te ajuta sa te diferentiezi fata de competitori, culorile „tari” pot contribui la cresterea vanzarilor. In comunicarea cu clientii, culorile puternice pot fi mai importante decat cuvintele. Totusi, ai grija sa nu utilizezi prea multe culori vibrante pentru a nu crea confuzie. Una sau doua sunt de ajuns.

2. Nu alege culorile brandului in functie de preferintele personale!
Cea mai sigura metoda prin care poti sa descoperi cea mai potrivita culoare pentru un produs sau serviciu este sa intrebi clientii. Culoarea ta preferata poata sa nu aiba nimic in comun cu firma ta.

3. Nu uita cea mai importanta teorie a marketingului: clientii sunt irationali!
Decizia de cumparare este influentata de foarte multi factori: de la starea de spirit pana la modul in care sunt dispuse produsele. Clientii par irationali atunci cand iau deciziile de achizitie din cauza lipsei de consistenta. Este posibil ca un produs cumparat azi sa nu mai para la fel de atragator peste cateva zile pentru aceeasi persoana.

Aceasta teorie se aplica si atunci cand vine vorba de culori. Un exemplu celebru este Pepsi, care a esuat de fiecare data cand a incercat sa schimbe culoarea produsului: alb si albastru. Desi celelalte proprietati au ramas neschimbate, clientii au respins produsul din cauza culorii.


Tags: afaceriafaceremarketingculorialegerea culorilor

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.63 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri
07 Dec 2022
Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu...

Stand mobil de sucuri naturale. Afaceri sanatoase

de Idei de afaceri
02 Nov 2022
Pe aleile parcurilor bucurestene (Cismigiu, Carol, tineretului etc.) intreprinzatori ingeniosi desfasoara o afacere extrem de simpla si de...

Afaceri cu trandafiri. Plan de marketing eficient

de Idei de afaceri
31 Oct 2022
Trandafirii contin substante active importante precum: ulei volatil, tanin, derivati flavonici, aldehide terpenice, nerol, citroneol, zaharuri,...

Noua generatie. Noile idei de afaceri

de Idei de afaceri
25 Oct 2022
Afacerea cu baloane poate ajunge la nivelul urmator. Aceasta idee de afacere este una distractiva si creativa pentru tineri, mai ales daca in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]