Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Culorile sunt importante in afaceri. Cei 3 NU despre folosirea culorilor in afaceri
La alegerea culorilor potrivite pentru afaceri si campaniile in marketing te sfatuim sa nu te limitezi la teoriile traditionale care se axeaza pe impactul emotional al culorilor. Ce culori sa folosesti si ce sa eviti?
Numeroase studii de marketing arata ca oamenii asociaza culorile cu anumite emotii si idei:- albul si albastrul cu curatenia si prospetimea;
Ghid practic Realizarea de sapun natural
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
- verdele crud cu sanatatea;
- verdele neon cu distractia si spiritul aventurier;
- negrul cu eleganta.
Desigur, este bine sa iei in considerare aceste teorii atunci cand cauti culorile potrivite pentru imaginea firmei tale, insa aceste teorii nu ar trebui sa reprezinte cel mai important factor in luarea deciziei.
Alti factori mai importanti pot fi urmatorii:
– conotatiile culturale ale culorilor pe care vrei sa le folosesti pe o anumita piata;
– culorile utilizate de competitie si modul in care iti poti diferentia produsele si serviciile prin imagine;
– perceptia consumatorilor cu privire la produs sau serviciu;
– usurinta cu care culorile alese pot fi utilizate in comunicarea cu clientii (ambalaje, reclame etc.).
Un exemplu popular este Beetle. Volkswagen a ales verdele pentru promovarea masinii, o culoare mai putin utilizata pentru masini. Aceasta alegere a atras atentia asupra noii masini si a contribuit la vanzari insemnate ale produsului.
1. Nu evita culorile vibrante!
Daca te ajuta sa te diferentiezi fata de competitori, culorile „tari” pot contribui la cresterea vanzarilor. In comunicarea cu clientii, culorile puternice pot fi mai importante decat cuvintele. Totusi, ai grija sa nu utilizezi prea multe culori vibrante pentru a nu crea confuzie. Una sau doua sunt de ajuns.
2. Nu alege culorile brandului in functie de preferintele personale!
Cea mai sigura metoda prin care poti sa descoperi cea mai potrivita culoare pentru un produs sau serviciu este sa intrebi clientii. Culoarea ta preferata poata sa nu aiba nimic in comun cu firma ta.
3. Nu uita cea mai importanta teorie a marketingului: clientii sunt irationali!
Decizia de cumparare este influentata de foarte multi factori: de la starea de spirit pana la modul in care sunt dispuse produsele. Clientii par irationali atunci cand iau deciziile de achizitie din cauza lipsei de consistenta. Este posibil ca un produs cumparat azi sa nu mai para la fel de atragator peste cateva zile pentru aceeasi persoana.
Aceasta teorie se aplica si atunci cand vine vorba de culori. Un exemplu celebru este Pepsi, care a esuat de fiecare data cand a incercat sa schimbe culoarea produsului: alb si albastru. Desi celelalte proprietati au ramas neschimbate, clientii au respins produsul din cauza culorii.
Articole conexe
Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi
de Bianca TilaInfluencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie
de Bianca TilaStrategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca TilaCifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit