Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum afli daca vor cumpara oamenii produsul sau serviciul tau?

de Silvia Bucsan 29 Apr. 2015 2746
3.83 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

E complicat sa aflati pretentiile unui client, potential sau deja existent? Nici pomeneala! Nu trebuie decat sa ... il intrebati ce pretentii are.

Ca sa va puteti face o idee generala, nu trebuie sa discutati cu mai mult de 30 de clienti (chiar mai putini daca aveti o afacere “business-to-business”, adica o afacere in care produsul dvs. se adreseaza unor firme, nu unor persoane fizice).

De asemenea, este indicat sa observati oamenii in timp ce folosesc produsul sau in timp ce se hotarasc ce tip de produs sa cumpere. La fel, efortul e minim: nu va trebuie 6 ore, ci doar 30 de minute. Alegeti-va un punct strategic de observatie in cadrul unui magazin si studiati-i pe toti cei care se opresc in fata standului care va intereseaza. Urmariti-le reactiile, trageti cu urechea la ce discuta sau chiar intrati in vorba cu ei, sub un pretext oarecare.

Apoi, nu va limitati la a observa doar prezentul. Studiati felul in care a evoluat de-a lungul deceniilor o anumita tehnologie, aflati ce strategii de marketing s-au folosit in timp si veti fi mult mai pregatit sa anticipati si sa satisfaceti nevoile viitoare ale pietei. Istoria unei tehnologii inseamna, cel mai adesea, noi functiuni adaugate unui produs deja existent, dar aceste functiuni nu fac altceva decat sa pregateasca terenul pentru sclipirea unei minti inspirate.

Este exact ce s-a intamplat in cazul camerei digitale incorporate in telefonul mobil. Si, bineinteles, sa nu uitam aspectul cel mai important: o asemenea inovatie axata pe nevoile reale ale pietei duce invariabil la profituri consistente si immediate. Pentru ca – nu-i asa? – concurenta este inexistenta.

“Vor cumpara oamenii noul meu produs?” Stop!

Nu aceasta este intrebarea de la care trebuie sa plecati atunci cand va pregatiti sa veniti cu ceva nou pe piata. Este o intrebare care nu va ajuta cu nimic si care, oricum, nu are un raspuns clar, da sau nu. Intrebarea corecta este: “Le va fi util oamenilor noul meu produs?”. Aici, intr-adevar, puteti raspunde cu da sau nu. Si daca ati ajuns la concluzia ca produsul le este util, atunci fiti sigur ca il vor si cumpara.



Tags: afacereafaceriprodusserviciuclienti

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.83 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sciale au creat...

Analiza PEST(LE): Ce este si cum iti ajuta compania sa evolueze

de Bianca Tila
16 Nov 2023
In mediul afacerilor, PEST este un instrument puternic de analiza a situatiilor strategice. Managerii au responsabiliutatea de a-si cunoaste mediul...

Sony a lansat flagship-ul Xperia 5V. Cat costa noul produs?

de Bianca Tila
04 Sep 2023
Xperia 5V este ce mai nou smartphone Sony. Acesta incearca sa continue traditia producatorului japonez, punand accent pe multimedia si fotografie....

YouTube lanseaza facilitati noi pe desktop

de Bianca Tila
07 Aug 2023
Abonatii YouTube Premium pot utiliza noua facilitate de streaming "1080p enhanced" si pe desktop-uri, dupa lansarea pe mobil. In urma cu patru...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]