Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum ne cercetam, intelegem si segmentam audienta tinta?

de Maria Nicutar 16 Nov. 2011 4036
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Audienta tinta este bula spre care ne indreptam toate strategiile si campaniile de marketing si advertising. Nu putem face niciun pas fara sa cunoastem in profunzime catre cine ne adresam, ce nevoie, lipsuri, probleme si dorinte segmentul tinta si cum ajungem sa le intersectam cu un minim de cheltuieli si efort.

Segmentarea audientei vine din primul pas fara de care nu ne putem gandi afacerile in mod strategic: documentare si cercetare. Trebuie sa stiti in mod clar:

1. Ce nevoi, probleme, neajunsuri si dorinte rezolva produsele si serviciile mele? Este mai mult decat recomandat sa veniti cu produse si servicii care sa se adreseze unui anumit segment al consumatorilor. Produsele bune pentru toti clientii si care raspund tuturor nevoilor nu isi gasesc succesul prea rapid si cu eficienta sporita. Gasiti-va o nisa profitabila, pe care sa o acoperiti cat mai in profunzime si in cadrul careia sa nu lasati loc altor afaceri care sa intre in competitie cu afacerea dvs.

2. Care este audienta caracterizata de aceste nevoi, probleme, neajunsuri si dorinte? Trebuie sa stiti ce categorie sociala ocupa, care sunt veniturile lor, varsta, sexul, comportamentul, stilul de viata samd.

3. Ce produse si servicii folosesc acesti consumatori pentru a-si rezolva nevoile, dorintele samd? Aflati catre ce tip de produse si servicii se indreapta pentru a-si rezolva nevoile, dorintele samd. Puteti detine o companie de produse cosmetice si veti descoperi ca o crema de intinerire pentru femei se adreseaza nevoilor de regsire a respectului de sine, a valorii interioare, nevoie indeplinita si de multe alte tipuri de produse si servicii de pe piete conexe sau total diferite.

4. In ce perioada a anului, a lunii, a zilei isi efectueaza cumparaturile sau utilizeaza serviciile in cauza? In perioadele de varf veti avea ocazia sa lansati cele mai eficiente campanii de promovare si diferentiere fata de restul afacerilor cu care intrati in competitie. Fiti la linia de start cand se trage focul de incepere.

5. De unde isi achizitioneaza produsele si unde utilizeaza serviciile? Cu alte cuvinte, aflati care sunt competitorii dvs principali, cei pe care va trebui sa ii devansati prin diferentiere de top.

6. Ce ii motiveaza sa cheltuiasca sume de bani pentru a-si acoperi aceste nevoi, dorinte samd? Altfel spus, va trebui sa cunoasteti modul clientilor de a-si lua decizia de achizitionare. Vor cumpara o lotiune de corp fiindca doresc sa se simta mai increzatori in sine, mai tineri, mai atragatori sau datorita faptului ca lotiunea detine un nivel ridicat de glicerina?

Separati beneficii de caracteristici si veniti cu strategiile si campaniile adecvate, care sa puna accentul pe motivatiile constientizate sau nu din partea audientei tinta.

Cititi si "Unelte eficiente de marketing pentru afaceri de succes palpabil"



Tags: segmentarea audienteisegmentarea consumatorilorclientimarketingafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
07 Mai 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]