Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum pot gasi noi clienti pentru mica mea intreprindere?
Pe o piata dominata de marile companii, intreprinderile foarte mici mici, indiferent de regimul juridic, au dezavantajul unei vizibilitati mult mai reduse, iar acest lucru se repercuteaza intr-o oarecare masura si asupra posibilitatilor de atragere a unor noi clienti. Pentru ele este insa la fel de importanta rentabilitatea, pentru a-si asigura supravietuirea. De aceea, cautarea de noi clienti va fi o misiune esentiala, pentru a pastra dinamismul comercial al afacerii si a acoperi posibilele pierderi din clientii actuali.
Cautarea de noi clienti este o activitate de zi cu zi, solicitanta, dar care nu poate fi facuta la intamplare. Cateva sfaturi va pot fi de folos in aceasta activitate permanenta:Cultura castravetelui anti-diabet
Cresterea prepelitelor japoneze
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Identificati-va clientii potentiali
Produsul sau serviciul dumneavoastra nu poate oferi o valoare reala pentru toata lumea. Aveti fara indoiala o anumita tinta care a fost pusa in evidenta prin studiul de piata. Aceasta nu va impiedica sa evoluati catre o tinta mai larga sau, pur si simplu, sa schimbati complet tinta. Unde si cine sunt potentialii clienti? Realizati o estimare cantitativa, apoi o estimare calitativa a prospectilor… Prima etapa a prospectarii va fi deci sa analizati si sa faceti profilul clientilor potentiali. Faceti acest lucru in mod cat mai exhaustiv posibil. Ganditi-va la toate sursele de informatii: anuare profesionale, targuri si saloane, concurenti...
Pregatiti minutios planul de actiune
O pregatire prealabila va va permite sa reusiti in campania dumneavoastra de prospectare. Incercati sa stabiliti un plan clar, cu obiective precise. Nu va limitati campul de prospectare, diversificati-va suporturile pentru a tinti maximum de clienti potentiali. Printre suporturile ce pot fi utilizate se numara trimiterile postale, mailing-ul sau prospectarea telefonica…
Trimiteri postale
Chiar daca noile tehnologii au ocupat prim planul in vietile noastre, trimiterile prin posta raman un suport care nu poate fi neglijat. Este cazul mai ales atunci cand va adresati unei populatii in varsta, pentru care publicitatea in cutia postala are inca un adevarat impact.
In aceasta privinta v-ar putea fi util serviciul "Postraspuns" al Postei Romane, care permite prospectarea pietei sau primirea de comenzi prin scutirea celor contactati de plata timbrului, plata fiind facuta de dumneavoastra, ca beneficiar al serviciului, in functie de numarul raspunsurilor.
Mailing
Mailingul ofera posibilitatea de a atinge maximum de persoane intr-un minimum de timp, la un cost relativ scazut. Unele companii specializate va pun la dispozitie liste de prospecti, care corespund tintei dumneavoastra. Nu este totusi suficient sa aveti o lista potrivita pentru a face rentabila aceasta actiune. Mesajul este, de asemenea, foarte important. El trebuie sa fie clar si sa permita o lectura rapida.
Prospectare telefonica
Pornind de la un discurs construit, prospectarea telefonica devine un suport castigator pentru politicile dumneavoastra de cautare a noilor clienti. Aceasta implica argumente solide si raspunsuri clare la obiectii. Este simplu la telefon, unde nu va confruntati cu presiunea discutiei fata in fata, asa ca n-aveti voie sa ezitati! Obiectivul este de a stabili o intalnire pentru a va prezenta ofertele de servicii si produsele, nu sa le prezentati prin telefon. Fiti deci relaxat, dar faceti totul pentru ca si corespondentul dumneavoastra sa fie la fel: evitati ora pranzului, lunea dimineata sau perioada revenirii din vacante.
Articole conexe
Oficii postale cu supermarket. Posta Romana a incheiat un parteneriat cu Auchan pentru vanzarea de produse in oficiile din tara
de Ana GhiarasimLG a proiectat ecranul de telefon care bate Galaxy S III si iPhone 4S
de Ilinca DobrescuPromovarea pe carti postale - Solutie ieftina si eficienta
de Ilinca DobrescuPiata Marketing - De ce pierdeti clientii la telefon?
de Cristian GereaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit