Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum pot gasi noi clienti pentru mica mea intreprindere?

de Marian Curelaru 07 Feb. 2014 2893
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Pe o piata dominata de marile companii, intreprinderile foarte mici mici, indiferent de regimul juridic, au dezavantajul unei vizibilitati mult mai reduse, iar acest lucru se repercuteaza intr-o oarecare masura si asupra posibilitatilor de atragere a unor noi clienti. Pentru ele este insa la fel de importanta rentabilitatea, pentru a-si asigura supravietuirea. De aceea, cautarea de noi clienti va fi o misiune esentiala, pentru a pastra dinamismul comercial al afacerii si a acoperi posibilele pierderi din clientii actuali.

Cautarea de noi clienti este o activitate de zi cu zi, solicitanta, dar care nu poate fi facuta la intamplare. Cateva sfaturi va pot fi de folos in aceasta activitate permanenta:

Identificati-va clientii potentiali
Produsul sau serviciul dumneavoastra nu poate oferi o valoare reala pentru toata lumea. Aveti fara indoiala o anumita tinta care a fost pusa in evidenta prin studiul de piata. Aceasta nu va impiedica sa evoluati catre o tinta mai larga sau, pur si simplu, sa schimbati complet tinta. Unde si cine sunt potentialii clienti? Realizati o estimare cantitativa, apoi o estimare calitativa a prospectilor… Prima etapa a prospectarii va fi deci sa analizati si sa faceti profilul clientilor potentiali. Faceti acest lucru in mod cat mai exhaustiv posibil. Ganditi-va la toate sursele de informatii: anuare profesionale, targuri si saloane, concurenti...

Pregatiti minutios planul de actiune
O pregatire prealabila va va permite sa reusiti in campania dumneavoastra de prospectare. Incercati sa stabiliti un plan clar, cu obiective precise. Nu va limitati campul de prospectare, diversificati-va suporturile pentru a tinti maximum de clienti potentiali. Printre suporturile ce pot fi utilizate se numara trimiterile postale, mailing-ul sau prospectarea telefonica…

Trimiteri postale
Chiar daca noile tehnologii au ocupat prim planul in vietile noastre, trimiterile prin posta raman un suport care nu poate fi neglijat. Este cazul mai ales atunci cand va adresati unei populatii in varsta, pentru care publicitatea in cutia postala are inca un adevarat impact.
In aceasta privinta v-ar putea fi util serviciul "Postraspuns" al Postei Romane, care permite prospectarea pietei sau primirea de comenzi prin scutirea celor contactati de plata timbrului, plata fiind facuta de dumneavoastra, ca beneficiar al serviciului, in functie de numarul raspunsurilor.

Mailing
Mailingul ofera posibilitatea de a atinge maximum de persoane intr-un minimum de timp, la un cost relativ scazut. Unele companii specializate va pun la dispozitie liste de prospecti, care corespund tintei dumneavoastra. Nu este totusi suficient sa aveti o lista potrivita pentru a face rentabila aceasta actiune. Mesajul este, de asemenea, foarte important. El trebuie sa fie clar si sa permita o lectura rapida.

Prospectare telefonica
Pornind de la un discurs construit, prospectarea telefonica devine un suport castigator pentru politicile dumneavoastra de cautare a noilor clienti. Aceasta implica argumente solide si raspunsuri clare la obiectii. Este simplu la telefon, unde nu va confruntati cu presiunea discutiei fata in fata, asa ca n-aveti voie sa ezitati! Obiectivul este de a stabili o intalnire pentru a va prezenta ofertele de servicii si produsele, nu sa le prezentati prin telefon. Fiti deci relaxat, dar faceti totul pentru ca si corespondentul dumneavoastra sa fie la fel: evitati ora pranzului, lunea dimineata sau perioada revenirii din vacante.


Tags: intreprinderi foarte miciclienti potentialiprospectarea pieteimailingpostatelefon

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Oficii postale cu supermarket. Posta Romana a incheiat un parteneriat cu Auchan pentru vanzarea de produse in oficiile din tara

de Ana Ghiarasim
06 Mai 2022
Auchan Retail Romania si Posta Romana au incheiat un parteneriat pentru vanzarea de produse alimentare si nealimentare in incinta oficiilor postale...

LG a proiectat ecranul de telefon care bate Galaxy S III si iPhone 4S

de Ilinca Dobrescu
29 Mai 2012
Sud-coreenii de la LG au reusit sa proiecteze un ecran de smartphone care face de rusine Galaxy S III si iPhone 4S, noteaza Capital. Sud-coreeni au...

Promovarea pe carti postale - Solutie ieftina si eficienta

de Ilinca Dobrescu
13 Iun 2011
Strategiile de promovare detin misiunea de a face o afacere vizibila catre clientii carora isi adreseaza produsele si serviciile. Intotdeauna se va...

Piata Marketing - De ce pierdeti clientii la telefon?

de Cristian Gerea
08 Ian 2008
V-ati facut reclama. Ati platit aparitii in paginile ziarelor, ati difuzat spoturi radio, ati raspandit fluturasi si pliante publicitare, ati...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]