Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa creezi si sa etalezi mesaje publicitare traznet

de Daniela Zugravescu 25 Sep. 2014 5071
5 din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un sfat pe care profesionistii vanzarilor il dau tuturor intreprinzatorilor, dar mai ales celor care actioneaza in sfera serviciilor, suna cam asa: atunci cand lansati un mesaj promotional pentru a atrage noi clienti, folositi un enunt care sa le creeze acestora impresia ca problema lor a fost deja rezolvata.


Cu alte cuvinte, cautati sa le induceti, oarecum in avans, acel sentiment de satisfactie pe care-l are orice persoana dupa ce o problema a sa si-a gasit rezolvarea. Iar pentru asta e suficient sa folositi in mesajul dvs. timpul trecut.
 
De exemplu, daca aveti o agentie matrimoniala, un slogan de genul „v-am gasit partenerul perfect!” ar fi foarte potrivit. La fel, daca aveti o societate de valori mobiliare, incercati un „Portofoliul de actiuni dvs. a crescut cu 34%!” sau, in cazul in care conduceti un cabinet stomatologic, apelati la o propozitie percutanta, cum ar fi: „Acum puteti zambi cu toti dintii!”. 
 
Asemenea headline-uri, integrate intr-un suport publicitar – fluturas, pliant, panou, insert in presa etc., - sunt mai eficiente decat cele care doar promit rezolvarea problemei („Noi va gasim partenerul perfect!”, „Dantura dvs. poate fi stralucitoare!” etc.).
 
Elementul-cheie - un headline provocator
 
 „Nimeni nu citeste reclamele din presa scrisa!”… Este o afirmatie cu care multi sunt de acord, gandindu-se, uneori pe buna dreptate, ca textele calupurilor publicitare din ziare si reviste nu sunt o lectura prea atractiva.
 
Lucrurile nu stau insa chiar atat de rau; oamenii parcurg de fapt reclamele din presa scrisa, dar in cele mai multe cazuri nu le citesc efectiv, de la cap la coada, ci se rezuma la doar cateva cuvinte sau randuri.
 
De ce acest comportament? Simplu: pentru ca reclamelor le lipseste de obicei acel element care sa-l scoata pe cititor din starea de indiferenta si care sa-l determine sa parcurga textul ce urmeaza pentru a afla mai multe informatii. 
 
In general, elementul-cheie este de un headline provocator, acesta constituind, de departe, cea mai citita parte a unei reclame scrise. Dar efectul pozitiv al headline-ului poate fi sporit prin folosirea si a altor elemente, caracterizate, toate, prin simplitate (pentru ca cititorul va cauta cu privirea, intotdeauna, cele mai simple elemente ale unei reclame):
 
A. Caption-urile. Un caption este textul explicativ care apare langa sau sub o fotografie. O asemenea alaturare (fotografie + caption) atrage imediat atentia, spre deosebire de o fotografie singura, fara caption, care pierde 90% din interesul cititorilor.

Si, din moment ce aceste 1-2 randuri ale caption-ului sunt atat de citite, ele pot combina explicatia fotografiei cu mesajul in sine care trebuie transmis cititorilor. De exemplu, in cazul ofertei unei agentii de turism, asta inseamna ca imaginea unei plaje insorite, cu palmieri, poate fi insotita de un text in genul “Litoralul tunisian. O vacanta de 12 zile, servicii de lux, pentru numai 499 euro”.

B. Callout-urile.  E vorba de acele explicatii foarte scurte, legate printr-o linie subtire de elementul vizual la care se refera (ganditi-va la o plansa de anatomie, unde partile corpului uman sau organele interne sunt denumite prin intermediul unor asemenea callout-uri). Callout-urile sunt citite chiar daca privitorul cunoaste deja foarte bine domeniul, pentru ca ele au un dar deosebit de a trezi curiozitatea.

C. Bulele (sau copy ballons). Sunt cunoscute in special din benzile desenate, unde replicile eroilor sunt puse in niste baloane albe care le ies din gura. Si aceste elemente, folosite in cadrul unei reclame, se dovedesc a fi foarte eficiente.
 
Toate aceste “gaselnite” menite sa atraga atentia cititorilor devin si mai importante atunci e vorba de o reclama intr-un catalog gen “Pagini Nationale” sau “Pagini Aurii”. In multitudinea de oferte seci si rigide dintr-un astfel de catalog, o reclama cu bule (de exemplu) iese foarte usor in evidenta.
 


Tags: promovarereclamamarketingmesaje publicitarevanzariclientihead-line

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sciale au creat...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri
31 Ian 2024
Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu...

Afaceri cu trandafiri. Plan de marketing eficient

de Idei de afaceri
12 Oct 2023
Trandafirii contin substante active importante precum: ulei volatil, tanin, derivati flavonici, aldehide terpenice, nerol, citroneol, zaharuri,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]