Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa creezi un headline pentru o reclama de succes?

de Camelia Ghenes 25 Feb. 2015 4167
4.83 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Interviu cu Wanda Loskot, expert in marketing

Rep.: Cat de important este headline-ul in asigurarea succesului unei reclame?

Wanda Loskot: Extrem de important. Aproape 90% din eficienta unei reclame depinde de headline – asta inseamna ca pentru fiecare dolar cheltuit, 90 de centi sunt investiti in headline. Culmea e ca oamenii pierd de obicei cel mai mult timp creand textul si design-ul reclamei, iar headline-ul il aleg la intamplare, in graba. Total GRESIT. Daca cititorul nu gaseste un headline interesant, incitant sau macar… enervant, controversat, el nu va mai citi si restul reclamei.

Rep.: Care este cea mai frecventa greseala pe care detinatorii unei mici afaceri o fac atunci cand aleg headline-ul reclamei lor?

Wanda Loskot: Cea mai frecventa greseala este aceea de a folosi in headline numele propriei companii si a te lauda cu afacerile tale. Reclame ca „ATB Enterprises – infiintata in 1992” ma fac sa rad, desi sunt de plans. Acesta e doar un exemplu. Un headline simplu, care sa reflecte exact obiectul de activitate al firmei respective ar fi mult mai indicat. O alta greseala este aceea de a apela la  headline-uri hazlii sau neobisnuite care ii fac pe oameni sa-si imagineze orice, inainte de a afla despre ce e vorba. Unul dintre cele mai proaste headline-uri pe care le-am vazut vreodata este: „Du-te la seful clasei!”, care facea reclama la o firma de inchirieri apartamente (!!!).

Oamenilor nu le place sa fie provocati atunci cand citesc reclame – au suficiente provocari in viata. Cu cat reclama e mai usoara de parcurs si de inteles, cu atat o vor placea mai mult si o vor parcurge in intregime.

Rep.: Cum stii ca ai ales un headline-dinamita?
Wanda Loskot: Aaa, aceasta este o intrebare cu adevarat dinamita! Cred ca un headline-dinamita este acela pe care cititorul vizat il vede si apoi arde de nerabdare sa citeasca restul reclamei. De cele mai multe ori aceste headline-uri sunt indraznete si surprinzatoare. Oferte extraordinare, stiri de ultima ora, afirmatii provocatoare… Headline-ul meu preferat este: „Sa dam negrilor ceea ce merita!”, de pe vremea cand zone intregi din Washington DC erau in ruina in urma scandalului provocat de asasinarea lui Martin Luther King Jr. Era o reclama la o banca ce oferea credite comunitatii negrilor. E inutil sa spun ca, dat fiind contextul in care a aparut, reclama a atras instantaneu interesul si a starnit o publicitate in serie atat bancii in cauza, cat si autorului reclamei, Stan Cotton.

Rep.: Unele headline-uri au un succes nebun, in timp ce altele trec neobservate…
Wanda Loskot: De aceea headline-urile ar trebui testate. Chiar si pentru un expert in publicitate e dificil sa spuna dinainte care dintre ele va avea un impact bun asupra cititorilor si care nu. Atunci cand un headline atrage atentia doar asupra persoanei care isi face reclama, el va fi sortit esecului. Reclamele ar trebui sa spuna: „Hei, tu, vreau sa-ti vorbesc! Citeste ceea ce am sa-ti spun.” Atentia trebuie sa cada asadar pe consumator.

Rep.: Ati putea recomanda cititorilor trei ponturi pentru a crea headline-uri mai eficiente?
Wanda Loskot: Trei ponturi.... 1. Nu te grabi! Aminteste-ti ca headline-ul este cheia intregii reclame. Ar trebui sa petreci MAREA MAJORITATE a timpului pentru a crea un headline puternic, care sa atraga atentia; 2. Concepe un headline incitant, indraznet, provocator, nou. Daca faci o oferta, atunci ea trebuie sa fie cu adevarat deosebita; 3. Concentreaza-te asupra sectorului de cititori vizat si intra in dialog cu ei. Spune-le pe nume, daca poti!





Tags: reclamapromovareheadline

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Analiza PEST(LE): Ce este si cum iti ajuta compania sa evolueze

de Bianca Tila
08 Apr 2024
In mediul afacerilor, PEST este un instrument puternic de analiza a situatiilor strategice. Managerii au responsabiliutatea de a-si cunoaste mediul...

Sony a lansat flagship-ul Xperia 5V. Cat costa noul produs?

de Bianca Tila
04 Sep 2023
Xperia 5V este ce mai nou smartphone Sony. Acesta incearca sa continue traditia producatorului japonez, punand accent pe multimedia si fotografie....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]