Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa creezi un headline pentru o reclama de succes?
Interviu cu Wanda Loskot, expert in marketing
Rep.: Cat de important este headline-ul in asigurarea succesului unei reclame?Cultura de sofran
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cultura castravetelui anti-diabet
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Wanda Loskot: Extrem de important. Aproape 90% din eficienta unei reclame depinde de headline – asta inseamna ca pentru fiecare dolar cheltuit, 90 de centi sunt investiti in headline. Culmea e ca oamenii pierd de obicei cel mai mult timp creand textul si design-ul reclamei, iar headline-ul il aleg la intamplare, in graba. Total GRESIT. Daca cititorul nu gaseste un headline interesant, incitant sau macar… enervant, controversat, el nu va mai citi si restul reclamei.
Rep.: Care este cea mai frecventa greseala pe care detinatorii unei mici afaceri o fac atunci cand aleg headline-ul reclamei lor?
Wanda Loskot: Cea mai frecventa greseala este aceea de a folosi in headline numele propriei companii si a te lauda cu afacerile tale. Reclame ca „ATB Enterprises – infiintata in 1992” ma fac sa rad, desi sunt de plans. Acesta e doar un exemplu. Un headline simplu, care sa reflecte exact obiectul de activitate al firmei respective ar fi mult mai indicat. O alta greseala este aceea de a apela la headline-uri hazlii sau neobisnuite care ii fac pe oameni sa-si imagineze orice, inainte de a afla despre ce e vorba. Unul dintre cele mai proaste headline-uri pe care le-am vazut vreodata este: „Du-te la seful clasei!”, care facea reclama la o firma de inchirieri apartamente (!!!).
Oamenilor nu le place sa fie provocati atunci cand citesc reclame – au suficiente provocari in viata. Cu cat reclama e mai usoara de parcurs si de inteles, cu atat o vor placea mai mult si o vor parcurge in intregime.
Rep.: Cum stii ca ai ales un headline-dinamita?
Wanda Loskot: Aaa, aceasta este o intrebare cu adevarat dinamita! Cred ca un headline-dinamita este acela pe care cititorul vizat il vede si apoi arde de nerabdare sa citeasca restul reclamei. De cele mai multe ori aceste headline-uri sunt indraznete si surprinzatoare. Oferte extraordinare, stiri de ultima ora, afirmatii provocatoare… Headline-ul meu preferat este: „Sa dam negrilor ceea ce merita!”, de pe vremea cand zone intregi din Washington DC erau in ruina in urma scandalului provocat de asasinarea lui Martin Luther King Jr. Era o reclama la o banca ce oferea credite comunitatii negrilor. E inutil sa spun ca, dat fiind contextul in care a aparut, reclama a atras instantaneu interesul si a starnit o publicitate in serie atat bancii in cauza, cat si autorului reclamei, Stan Cotton.
Rep.: Unele headline-uri au un succes nebun, in timp ce altele trec neobservate…
Wanda Loskot: De aceea headline-urile ar trebui testate. Chiar si pentru un expert in publicitate e dificil sa spuna dinainte care dintre ele va avea un impact bun asupra cititorilor si care nu. Atunci cand un headline atrage atentia doar asupra persoanei care isi face reclama, el va fi sortit esecului. Reclamele ar trebui sa spuna: „Hei, tu, vreau sa-ti vorbesc! Citeste ceea ce am sa-ti spun.” Atentia trebuie sa cada asadar pe consumator.
Rep.: Ati putea recomanda cititorilor trei ponturi pentru a crea headline-uri mai eficiente?
Wanda Loskot: Trei ponturi.... 1. Nu te grabi! Aminteste-ti ca headline-ul este cheia intregii reclame. Ar trebui sa petreci MAREA MAJORITATE a timpului pentru a crea un headline puternic, care sa atraga atentia; 2. Concepe un headline incitant, indraznet, provocator, nou. Daca faci o oferta, atunci ea trebuie sa fie cu adevarat deosebita; 3. Concentreaza-te asupra sectorului de cititori vizat si intra in dialog cu ei. Spune-le pe nume, daca poti!
Articole conexe
Top 3 tendinte in decorul de nunta: ce este la moda in acest an?
de Idei de afaceriCercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi
de Bianca TilaInfluencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie
de Bianca TilaAnaliza PEST(LE): Ce este si cum iti ajuta compania sa evolueze
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit