Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa creezi un plan de marketing

de Andrioae Ruxandra 08 Mai. 2014 2892
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Trebuie sa stii ca acolo unde se afla "centrul" afacerii se afla si oportunitatea de a avea succes. Daca fiecare start-up in afacere ar trebui sa aiba un plan de afaceri, este o idee buna sa te asiguri ca al tau include o sectiune separata de marketing.

Un plan de marketing poate fi formal sau informal, dar ar trebui sa detaliezi despre ce fel de clienti vor apela la tine, de unde vor afla informatii si cum le vei transmite mesajul tau de marketing. In timp ce ar trebui sa cauti moduri creative pentru a-ti scoate in evidenta afacerea, nu te astepta ca ele sa lucreze pana nu vei intelege prima data bazele si dezvoltarea planului de marketing si a unei strategii de marketing.
 
"Singura si cea mai importanta chestiune pentru o afacere mica este sa incluzi in planul ei de marketing o analiza completa a clientilor si a concurentei", a explicat Robert Thomas, profesor de marketing la Scoala de afaceri McDonough din cadrul Universitatii Georgetown.
 
Thomas a spus ca dezvoltarea unui plan de marketing implica patru sarcini specifice:
 
Dezvoltarea unui plan clar si bazat pe modalitatea in care potentialii clienti ar apela la serviciile tale. Mai exact, ce vei oferi clientilor - este pentru a-i ajuta sa supravietuiasca mai usor, este pentru a-i determina sa lucreze mai eficient sau este pentru a fi respectati si admirati de catre prieteni? Oferta ta ar trebui sa fie menita sa satisfaca nevoile clientilor mai bine decat competitia.
 
Identifica-ti clientii tinta. Exista numerosi potentiali clienti pe majoritatea pietelor, dar, ca sa reuseasca mai repede si mai bine, o mica afacere trebuie sa studieze piata ca sa determine caracteristicile celor mai bune grupuri tinta de clienti. Clientul-tinta trebuie descris in detaliu. Facand asta, o afacere alcatuieste si o imagine mai clara a veniturilor din vanzari la care se poate astepta si a situatiei financiare.
 
Identificarea competitorilor care ar urmari atragerea acelorasi clienti-tinta si de la care sa iei la randul tau clienti, astfel incat sa iti asiguri succesul afacerii. Managerii micilor afaceri rareori aloca timp studierii temeinice a concurentilor lor. Dar tu trebuie sa intelegi care iti este concurenta, care este avantajul lor competitiv de baza si cum vor contracara oferta ta. Intotdeauna exista concurenta, niciodata sa nu faci greseala de a presupune ca nu exista.
 
Scrie pe hartie afirmatia care iti pozitioneaza brandul in relatie cu grupul tinta de clienti. La urma urmei, brandul tau  si ceea ce inseamna el pentru clienti va fi cel mai puternic atu competitiv. Ar trebui sa fii capabil sa scrii un enunt declarativ simplu despre cum vei raspunde nevoilor clientilor si cum vei invinge concurenta. Cele mai bune asemenea texte sunt acelea care sunt simple si se concentreaza pe nevoile clientului.
Aceste sfaturi sunt potrivite pentru a depasi obstacole in afaceri, dar in realitate, companiile au nevoie sa incorporeze canale multiple in planurile lor de marketing. 
 
Cateva dintre cele mai populare canale de marketing pentru afacerile din ziua de azi include urmatoarele:
 
Marketingul in social media
Social media a devenit o parte esentiala a planurilor de afaceri. Afacerile care trebuie sa ofere oportunitati pentru Facebook, Twitter, Google+ si alte retele nu mai exista. Chiar daca conceptul de social media marketing poate depasi cu siguranta cativa mici proprietari de afaceri, procesul nu are nevoie sa fie o provocare, cu atat mai mult cu cat serviciile si companiile promoveaza frecvent din ce in ce mai multe.
 
Email marketing
Desi email marketing-ul nu poate fi un concept nou, ca social media marketing, este popular si eficient pentru micii detinatori de afaceri. Companiile pot implementa tehnici de email marketing pe mai multe cai, incluzand scrisorile, campaniile promotionale si emailurile tranzactionale.
 
Mobile marketing
Popularitatea smartphone-urilor si a tabletelor au contribuit la schimbarea modului in care companiile isi atrag clientii. Asadar, companiile cauta sa implementeze strategii pentru a atrage clienti pe propriile dispozitive.
 
Sursa: www.businessnewsdaily.com
 


Tags: plan de marketingafaceristart-upsocial mediaemail marketingmobile marketing

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Afaceri de sezon. Decoratiuni pentru Craciun

de Idei de afaceri
04 Dec 2023
Iti doresti sa creezi pentru familia si copiii tai o atmosfera de neuitat cu ocazia sarbatorilor de iarna? Esti talentat si creativ si vrei sa faci...

Stand mobil de sucuri naturale. Afaceri sanatoase

de Idei de afaceri
01 Aug 2024
Pe aleile parcurilor bucurestene (Cismigiu, Carol, tineretului etc.) intreprinzatori ingeniosi desfasoara o afacere extrem de simpla si de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]