Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa intelegi valoarea unui fan Facebook

de Ana Steinberg 21 Mai. 2012 3114
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Daca te numeri printre majoritatea vanzatorilor sau detinatorilor de afaceri cu care am discutat zilele acestea, probabil te vei intreba care sunt avantajele fanilor Facebook asupra marcii tale. De asemenea, este cu mult mai probabil ca ei sa incheie o afacere cu tine decat cei care nu te “plac” pe Facebook?

Este mai probabil ca cei ce se declara fani sa ia parte la "actiunile dorite” utilizand Facebook, precum achizitionarea, instalarea unei aplicatii, participarea la loto sau votarea online in cadrul unui concurs.Informatia se bazeaza pe studiul SocialCode, o agentie sociala detinuta de Washington Post Company, care a analizat 50 de brand-uri si mai mult de 5 milioane de reclame pe parcursul a 5 luni de  la inceputul acestui an.

Desigur, ar putea reprezenta o mica surpriza faptul ca fanii sunt mai dispusi sa realizeze actiunile de dorit, decat cei ce nu sunt fani. Dar informatia ca procedeaza astfel la o rata situationala de pana la 547% mai mare decat cei care nu sunt fani, este demna de luat in seama.

In mod specific, cercetarea arata ca fanii Facebook sunt cu 291% mai dispusi sa se asocieze cu diverse marci decat cei ce nu sunt fani. De exemplu, rata de conversie a unui fan pentru instalarea unei aplicatii este de 38%, in comparatie cu cea a unui nonfan, de doar 12%. Aceasta inseamna o diferenta de 239 de procente, sau cu alte cuvinte, fanii convertesc de 3 ori mai mult decat cei ce nu se declara fani. Rata de conversie pentru fanii existenti sau pentru cei ce abia intra in competitia marcilor s-a dovedit a fi de  6% fata de 1% pentru cei ce nu sunt fani- 545 procente diferential.

Atunci cand vine vorba de o achizitie efectiva, sondajul SocialCode arata ca fanii o efectueaza la o rata de 7%, in vreme ce nonfanii cumpara la o rata de doar 2%.

Printre cele sapte actiuni pe care un utilizator le poate efectua pe o pagina a fanilor, SocialCode a descoperit ca diferenta in costul per achizitie, sau CPA, dintre fani si nonfani este de 9,56 dolari.Suma a fost calculata prin impartirea numarului total de accesari la numarul total al actiunilor. Pentru fanii care au instalat o aplicatie, de exemplu, costul de achizitie este de 2,61 dolari, comparativ cu 8,49 dolari pentru nonfani. In mod similar, in cazul efectuarii unei achizitii, CPA-ul pentru fani este de 14,88 dolari, comparativ cu 43,86 pentru nonfani.

Alte costuri includ: concurs de depuneri (17,21 dolari pentru fani, 76,25 dolari pentru nonfani), achizitii facute de fani ( 3,39 dolari pentru fani, 5,17 dolari pentru nonfani), program de inscrieri (41,25 dolari pentru fani, 75,90 dolari pentru nonfani) si inscrierea la loto (2,57 dolari pentru fani, 5,81 dolari pentru nonfani).

In studiile privind fanii Facebook din anul trecut, valoarea unui fan a luat amploare de la 3,60 dolari intr-o cercetare efectuata de  Vitrue  la 136,39 dolari, in cadrul unei estimari a Syncapse. Problema la studiul SocialCode este presupunerea ca toti acesti fani se angajeaza in actiuni in aceeasi masura si ca aceste actiuni pot fi cantarite la fel. As crede, de exemplu, ca actiunea de “cumparare” va castiga intotdeauna un concurs de voturi. Similar, valoarea unui fan ar trebui masurata in cantitatea de bani pe care el/ea o aduce pe masa sub forma achizitiilor facute, cu costul pe actiune scazut din acea cifra. In concluzie: cat de mult am vandut persoanelor ce s-au angajat ca fanii nostri?


Tags: facebookfansocial media

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Facebook intra pe piata de wearables. Va lansa un ceas inteligent

de Florin Amariei
15 Feb 2021
Reteaua de socializare isi diversifica intens operatiunile si incearca sa penetreze cat mai multe categorii de consumatori. Acum planuieste sa...

Autenticitatea, calitatea cea mai importanta a vocii brandului in social media

de Alexandra Popescu
20 Iun 2014
Gandirea leadershipului in social media vine atunci cand vocea si intrarea sunt de ajutor, reale, verificabile si semnificative, care are toate...

Top 10 legi de aur in social media marketing

de Adela Simonescu
26 Mar 2014
Nu este usor sa ajungi la clientii tai in prezent. Un avantaj, insa pentru toata lumea, nu doar pentru tine si afacerea ta, este cel reprezentat de...

Top 4 motive pentru care iti pierzi fanii din social media!

de Matei Antonescu
10 Mar 2014
Social Media reprezinta o multitudine de canale online prin intermediul carora ajungem la clientii si potentialii nostri clienti. Evident, unele...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]