Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se castiga clientii pe viata

de Maria Nicutar 16 Mai. 2011 4197
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Importanta acordata fiecarui client in parte sta la baza succesului in orice afacere. Clientii vor sa fie tratati cu respect, iar managerii firmelor trebuie sa ii faca sa se simta ca VIP-uri, ca persoane indispensabile si, de ce nu, ca oameni apropiati lor.

Primul pas in a castiga un client este cunoasterea lui din cat mai multe aspecte. Veti dori sa stiti in ce stare financiara se afla, cu ce firme a mai lucrat, ce personalitate are si care sunt motivele principale pentru care ar fi dispus sa va aleaga serviciile. In acelasi timp este important sa va cunoasteti competitia. In acest fel puteti distinge intre ofertele si serviciile puse la dispozitie de competitor in comparatie cu ale dumneavoastra, avand astfel oportunitatea de dezvoltare a firmei pentru a se plia mai eficient pe nevoile clientului.

Clientii trebuie priviti si tratati ca persoane de care firma are nevoie, persoane carora le cerem sfatul si opinia, persoane pe care le invitam sa vorbeasca despre ele insele si carora le impartasim lucruri despre noi. Aceasta constanta incercare de apropiere de client se dovedeste a fi extrem de eficienta in castigarea si pastrarea clientilor. In acelasi timp, importanta acordata si faptul ca ii consideram valorosi si in masura sa modifice starea lucrurilor in firma ne va aduce un plus de loialitate din partea lor. Consultarea parerii lor despre serviciile oferite si despre cum se pot imbunatati este o alta marca a firmelor durabile.

Castigarea clientilor importanti este un proces de lunga durata de cele mai multe ori si necesita folosirea multor resurse. Oferirea de gratuitati, punerea la dispozitie de  oferte promotionale, discount-uri si alte avantaje concrete sunt foarte importante si atrag atentia clientului intotdeauna. In acelasi timp, pastrarea legaturii la intervale constante cu acesta mareste sansele de a-l pastra pentru firma.

O alta necesitate este permanenta innoire, imbunatatire si diversificare a serviciilor puse la dispozitia clientului. Anticiparea noilor nevoi poate salva o firma de la pierderea clientilor vechi, iar imbunatatirea ofertei de servicii poate recastiga clienti pierduti.

De asemenea, fiti gata oricand la dispozitia sa, raspundeti prompt la email-uri sau telefoane si stabiliti sedintele de discutie in functie de programul sau. Faptul ca se pot baza pe asistenta dumneavoastra intregeste o imagine favorabila pentru firma.


Tags: fidelizare clienticunoastere competitieatragere clientidezvoltare firma

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]