Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Marinache Paula 05 Apr. 2017 7095
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in cazul planului de marketing, ca si in cazul planului de afaceri, trebuie sa retii ca planificarea este importanta prin prisma rezultatelor obtinute, si nu prin simpla existenta a unui document scris, asa ca cel mai relevant aspect este implementarea. Fara actiune, orice plan isi pierde rostul.

Potrivit Ghidului "Propriul meu plan de afaceri", a avea un marketing de succes inseamna sa ai produsele si serviciile potrivite, disponibile la locul potrivit si la momentul potrivit, si clientii sa stie acest lucru.

In aceasta sectiune a planului de afaceri trebuie sa descrii obiectivele de marketing ale afacerii, sa faci o scurta descriere a pietei pe care vei concura, sa definesti piata, cat de mare este, care sunt tendintele ei si ce cota de piata intentionezi sa acoperi.

Intrebarile la care trebuie sa raspunzi sunt urmatoarele:

1. Care sunt obiectivele de marketing pentru produsele/serviciile noastre?
2 Care sunt factorii-cheie, tendintele si influentele cele mai importante de pe piata?
3 Care sunt caracteristicile potentialilor consumatori sau beneficiari ai produselor si serviciilor
dumneavoastra?
4. Cum va veti convinge clientii sa cumpere produsul sau sa beneficieze de serviciile oferite?

Mai jos sunt prezentate cerintele minimale pentru un plan de marketing:

* Obiective de marketing

Obiectivele de marketing din planul strategic de marketing deriva din marketing obiectivele generale ale companiei, prin ele urmarindu-se pastrarea echilibrului intre produse si piete in general (vanzarea produselor existente, comercializarea unor produse existente pe segmente noi de piata si dezvoltarea de produse noi pe segmente de piata noi), si, in particular, pot fi si obiective legate de aspecte ce tin de promovare, resurse umane, preturi etc. In toate planurile, obiectivele de marketing trebuie sa acopere:

1. Cifra vanzarilor pe perioada planificarii, in functie de produs si segmentul de piata;
2. Procentul de piata pe perioada planului, in functie de produs si segmentul de piata;
3. Profitul brut in urma vanzarilor.

* Analiza situatiei

In mod normal, aceasta sectiune trebuie sa includa o analiza a pietei, analiza SWOT si o analiza a mediului competitional. Analiza pietei trebuie sa includa informatii despre clienti (nevoi, asteptari, venituri, comportament de cumparare etc.), segmentarea pietei si o analiza a nevoilor existente pe piata si care pot fi acoperite prin produsul/ oferit de dumneavoastra.

* Strategia de marketing

Aceasta sectiune trebuie sa includa viziunea si misiunea companiei, obiectivele sale, o descriere a pietei-tinta si a pozitionarii vizate. De asemenea, tot in acesta sectiune trebuie inclus mixul de marketing: strategia de produs, pret, promovare si distributie. In cazul unei afaceri din zona serviciilor, mixul de marketing de baza ar trebui completat cu detalii despre strategia de personal, de procese si cu evidentele fizice (cei 7P).

* Previziunile de vanzari

In acesta sectiune ar trebui incluse previziuni detaliate lunare, rolul acestor previziuni fiind acela de a oferi niste repere pentru evaluarea atingerii obiectivelor stabilite. In mod normal, un astfel de plan trebuie sa includa previziuni de vanzare pe fiecare produs/linie de produs in parte, pentru fiecare regiune sau piata deservita, pe diferite tipuri de canale. Aceste detalii se vor dovedi utile cand se va face evaluarea periodica, pentru ca veti avea niste repere clare pe baza carora sa monitorizati progresul. In plus, o previziune a vanzarilor este un element obligatoriu, pentru ca sta la baza previziunilor de cash-flow.

* Bugetul

Aceasta este una din sectiunile planului de marketing care este frecvent trecuta cu vederea, desi este un element obligatoriu, din aceleasi ratiuni cu cele care vizeaza existenta unor previziuni de vanzari: pentru ca ofera niste repere clare in momentul in care se face monitorizarea si evaluarea costurilor efective versus costuri estimate. Bugetul ar trebui sa fie detaliat si defalcat pe tipuri de activitati si actiuni.


Tags: plan de marketingplan de afacerimix de marketingcash flow

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Afaceri cu trandafiri. Plan de marketing eficient

de Idei de afaceri
21 Iun 2024
Trandafirii contin substante active importante precum: ulei volatil, tanin, derivati flavonici, aldehide terpenice, nerol, citroneol, zaharuri,...

Cum sa realizezi un plan de marketing in 5 pasi

de Idei de afaceri
27 Aug 2024
Documentul de baza al oricarui start-up este planul de afaceri, esential este, insa, sa existe si un plan de marketing. Acest plan detaliaza...

Cum sa creezi un plan de marketing pas cu pas

de Andrioae Ruxandra
20 Sep 2014
Inainte sa iti dezvolti planul de marketing, trebuie sa ai foarte clar in minte care este scopul pe care vrei sa-l atingi. Aceasta este strategia ta...

Planul de afaceri: Cum construiesti un plan de marketing complet?

de Ilinca Dobrescu
09 Iun 2014
Orice plan de afaceri are nevoie de un plan de marketing bine pus la punct. Incepem prin a delimita capitolele principale si le sprijinim cu detalii...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]