Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Cum se intocmeste un plan de marketing

de
4633 0 05 Apr. 2017
Piata marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

3.9
din 5 voturi
RATING UTILIZATORI

Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in cazul planului de marketing, ca si in cazul planului de afaceri, trebuie sa retii ca planificarea este importanta prin prisma rezultatelor obtinute, si nu prin simpla existenta a unui document scris, asa ca cel mai relevant aspect este implementarea. Fara actiune, orice plan isi pierde rostul.

Potrivit Ghidului "Propriul meu plan de afaceri", a avea un marketing de succes inseamna sa ai produsele si serviciile potrivite, disponibile la locul potrivit si la momentul potrivit, si clientii sa stie acest lucru.

In aceasta sectiune a planului de afaceri trebuie sa descrii obiectivele de marketing ale afacerii, sa faci o scurta descriere a pietei pe care vei concura, sa definesti piata, cat de mare este, care sunt tendintele ei si ce cota de piata intentionezi sa acoperi.

Intrebarile la care trebuie sa raspunzi sunt urmatoarele:

1. Care sunt obiectivele de marketing pentru produsele/serviciile noastre?

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Gramatica - Fise de lucru rezolvate pentru clasa a VIII-a


Ghid complet de pregatire pentru un punctaj maxim la limba romana – gramatica – din cadrul Evaluarii Nationale clasa a VIII-a Culegerea de fise si teste pe care ti-o propunem acum urmareste familiarizarea elevilor cu formatul cerintelor de examen recapitularea materiei din programa de examen in timp util ...

Oferta Speciala
valabila 48h

2 Care sunt factorii-cheie, tendintele si influentele cele mai importante de pe piata?
3 Care sunt caracteristicile potentialilor consumatori sau beneficiari ai produselor si serviciilor
dumneavoastra?
4. Cum va veti convinge clientii sa cumpere produsul sau sa beneficieze de serviciile oferite?

Mai jos sunt prezentate cerintele minimale pentru un plan de marketing:

* Obiective de marketing

Obiectivele de marketing din planul strategic de marketing deriva din marketing obiectivele generale ale companiei, prin ele urmarindu-se pastrarea echilibrului intre produse si piete in general (vanzarea produselor existente, comercializarea unor produse existente pe segmente noi de piata si dezvoltarea de produse noi pe segmente de piata noi), si, in particular, pot fi si obiective legate de aspecte ce tin de promovare, resurse umane, preturi etc. In toate planurile, obiectivele de marketing trebuie sa acopere:

1. Cifra vanzarilor pe perioada planificarii, in functie de produs si segmentul de piata;
2. Procentul de piata pe perioada planului, in functie de produs si segmentul de piata;
3. Profitul brut in urma vanzarilor.

* Analiza situatiei

In mod normal, aceasta sectiune trebuie sa includa o analiza a pietei, analiza SWOT si o analiza a mediului competitional. Analiza pietei trebuie sa includa informatii despre clienti (nevoi, asteptari, venituri, comportament de cumparare etc.), segmentarea pietei si o analiza a nevoilor existente pe piata si care pot fi acoperite prin produsul/ oferit de dumneavoastra.

* Strategia de marketing

Aceasta sectiune trebuie sa includa viziunea si misiunea companiei, obiectivele sale, o descriere a pietei-tinta si a pozitionarii vizate. De asemenea, tot in acesta sectiune trebuie inclus mixul de marketing: strategia de produs, pret, promovare si distributie. In cazul unei afaceri din zona serviciilor, mixul de marketing de baza ar trebui completat cu detalii despre strategia de personal, de procese si cu evidentele fizice (cei 7P).

* Previziunile de vanzari

In acesta sectiune ar trebui incluse previziuni detaliate lunare, rolul acestor previziuni fiind acela de a oferi niste repere pentru evaluarea atingerii obiectivelor stabilite. In mod normal, un astfel de plan trebuie sa includa previziuni de vanzare pe fiecare produs/linie de produs in parte, pentru fiecare regiune sau piata deservita, pe diferite tipuri de canale. Aceste detalii se vor dovedi utile cand se va face evaluarea periodica, pentru ca veti avea niste repere clare pe baza carora sa monitorizati progresul. In plus, o previziune a vanzarilor este un element obligatoriu, pentru ca sta la baza previziunilor de cash-flow.

* Bugetul

Aceasta este una din sectiunile planului de marketing care este frecvent trecuta cu vederea, desi este un element obligatoriu, din aceleasi ratiuni cu cele care vizeaza existenta unor previziuni de vanzari: pentru ca ofera niste repere clare in momentul in care se face monitorizarea si evaluarea costurilor efective versus costuri estimate. Bugetul ar trebui sa fie detaliat si defalcat pe tipuri de activitati si actiuni.


Tags: plan de marketingplan de afacerimix de marketingcash flow

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum se intocmeste un plan de marketing
Rating:
Nota: 3.9 din 5 - 5 voturi.

Articole conexe

Cum sa realizezi un plan de marketing in 5 pasi

de Idei De Afaceri
16 Feb 2018
Documentul de baza al oricarui start-up este planul de afaceri, esential este, insa, sa existe si un plan de marketing. Acest plan detaliaza...

Cum sa creezi un plan de marketing pas cu pas

de Andrioae Ruxandra
20 Sep 2014
Inainte sa iti dezvolti planul de marketing, trebuie sa ai foarte clar in minte care este scopul pe care vrei sa-l atingi. Aceasta este strategia ta...

Planul de afaceri: Cum construiesti un plan de marketing complet?

de Ilinca Dobrescu
09 Iun 2014
Orice plan de afaceri are nevoie de un plan de marketing bine pus la punct. Incepem prin a delimita capitolele principale si le sprijinim cu detalii...

Cum sa creezi un plan de marketing

de Andrioae Ruxandra
08 Mai 2014
Trebuie sa stii ca acolo unde se afla "centrul" afacerii se afla si oportunitatea de a avea succes. Daca fiecare start-up in afacere ar trebui sa...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Agricultura cu profit - 7 Idei de Afaceri in Agricultura pentru 2018
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Agricultura cu profit - 7 Idei de Afaceri in Agricultura pentru 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

afacere deosebita

Intrebare: am o afacere legata de agricultura este inceputa inregistreaza castiguri dar este in faza incipienta si necesita investitii consistente, afacerea in sine este f. buna se adreseaza celor seriosi si cu un capital de investit.
contact mihai 0742200809

Raspuns: Buna ziua. Rog detalii pe valilig@yahoo.co.uk. O zi buna.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Agricultura cu profit - 7 Idei de Afaceri in Agricultura pentru 2018
Agricultura cu profit - 7 Idei de Afaceri in Agricultura pentru 2018
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Agricultura cu profit - 7 Idei de Afaceri in Agricultura pentru 2018"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016