Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum trebuie sa sune o marturie benefica pentru promovarea afacerii tale?

de Anca Georgescu
2044 0 05 Dec. 2014
Piata marketing


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

In primul rand, marturia trebuie sa contina elemente cat mai concrete si cat mai putine generalitati. De exemplu: "Am modificat caseta de reclama pe care o publicam in ziarul local, asa cum mi-ati recomandat. in numai doua saptamani, vanzarile firmei au crescut cu 115 milioane de lei!" va aduce rezultate infinit mai bune decat "Mi-a facut placere sa lucrez cu agentia dvs.".

A. Aceasta recomandare provine din faptul (demonstrat stiintific) ca oamenii sunt convinsi mai degraba de povesti concrete decat de generalitati. Detaliile, amanuntele semnificative din utilizarea produselor sau serviciilor pe care le oferiti sunt elementele care fac marturia eficienta. Nu le livrati potentialilor clienti opinii laudative si pompoase care se pot fi emise la fel de bine atat despre o pasta de dinti, cat si despre o masina de tuns iarba.

O firma care concepe si vinde programe de calculator utilizeaza cu succes urmatoarea marturie a unui arhitect: "in urma cu o jumatate de an am inceput sa realizez proiecte folosind programul pe care l-am cumparat de la firma dvs. Programul mi-a usurat enorm munca  si, ca urmare, acum  pot sa le ofer clientilor termene de executie foarte  convenabile.

Efectiv, lucrez foarte bine si foarte rapid si lucrul acesta deja mi-a creat un renume in domeniul constructiilor, unde termenele sunt atat de importante." Potentialii cumparatori inteleg singuri avantajele programului respectiv - mai putina munca, rapiditate, clienti mai multi pentru afacerea lor - si nu exista nici un element care sa ii faca sa se indoiasca de realitatea acestor avantaje. Marturia e foarte concreta.

B. In general, in publicitate sunt preferate mesajele scurte, percutante, usor de retinut.
Uitati de lucrul acesta in cazul marturiilor. Daca vor sa cumpere, potentialii clienti vor avea rabdarea necesara sa citeasca trei-patru randuri.

Una este sa le furnizati mesaje de genul "Extraordinar! Nemaipomenit! Este cel mai bun produs cu putinta!" si alta este sa se poata intelege de ce produsul cu pricina este atat de bun. Iata un exemplu de marturie reusita din acest punct de vedere, inclusa in pliantul unei firme care comercializeaza aparate de aer conditionat: "Aparatele pe care le-am cumparat de la dvs. sunt de departe cele mai bune pe care le-am incercat pana acum. Le utilizam la capacitate maxima de trei luni de zile si nu am avut absolut nici o problema. Cu  vechile aparate ajunsesem sa bagam o gramada de bani in service."

Un mesaj scurt nu ofera destule informatii, totusi aveti grija sa nu exagerati prezentandu-le potentialilor clienti texte foarte lungi. Un text lung, mai ales daca e scris de un neprofesionist, risca sa nu aiba cursivitate si, ca urmare, va plictisi cititorii.

C. Niciodata nu utilizati marturii anonime.
Semnatura este garantia ca cel care a emis acea opinie exista cu adevarat. De aceea numele lui trebuie scris sau comunicat clar, cu detalii referitoare la profesie, varsta, loc de munca etc.

Functia sau titulatura martorului trebuie specificata intotdeauna cat mai complet. Spuneti, asadar, "Adrian Stamate, directorul SC SUPERSERV SRL si presedintele Asociatiei Proprietarilor de Barci cu Motor Bucuresti" si nu "Adrian Stamate, Bucuresti" sau, si mai rau, "Adrian S.", pur si simplu. Cu cat e mai completa identificarea martorului, cu atat creste credibilitatea marturiei.

D. Pastrati nealterat felul in care s-a exprimat martorul.

Rezistati tentatiei de a-i parafraza spusele, altfel efectul cuvintelor sale va avea de suferit. Un text "facut" se observa imediat si nu reuseste sa castige increderea, ratand astfel principalul obiectiv al acestui tip de reclama.

E. Daca materialul de reclama in care inserati marturia este unul tiparit (brosura, pliant), se recomanda sa utilizati imagini ale martorului. Imaginea martorului servindu-se de produsul dvs. merge cel mai bine...



Tags: marketingafacereafacerimarturiemarturiipromovarereclama

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cum sa ai o afacere de succes: 5 carti de business care te pot ajuta in cariera

de Redactia Ideideafaceri
09 Iul 2020
Cititul reprezinta o modalitate rapida de a afla informatii noi, de a gandi creativ si de a-ti diversifica perspectivele. Intrebat care este...

Succesul in business: 5 modalitati pentru a-ti promova inteligent afacerea locala

de Redactia Ideideafaceri
19 Iun 2020
Promovarea unui business este o provocare constanta pentru intreprinzatori, cu atat mai mult daca au o afacere locala. Pentru a supravietui,...

Desi relatiile internationale sunt tensionate, la Bucuresti se organizeaza un nou forum de afaceri Romania-Turcia

de Florin P. Amariei
05 Nov 2019
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), in parteneriat cu Camera de Comert si Industrie a Turciei si cu Asociatia Investitorilor Turci din...

SUA: Schimbarile de guvern din Romania au complicat mediul de afaceri

de Florin P. Amariei
27 Iun 2019
Departamentul de Stat al SUA arata intr-un raport ca schimbarile de guvern din Romania au complicat mediul de afaceri. Incepand din 2017,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2020







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016