Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cunosti instrumentele de marketing si profilul consumatorului?
Pentru a intelege mai bine ce sunt aceste instrumente de marketing si cum le poti utiliza eficient o sa folosim ca exemplificare o afacere des intalnita - magazin de haine.
La ce trebuie sa fii atent? Fii atent la datele demografice din zona in care iti vei deschide magazinul, tine cont de vad, de locurile de parcare. in functie de ce produse alegi sa vinzi – sport, casual, XXL, maternitate, copii, iti poti stabili directia in drumul spre succes.De obicei magazinele mici sunt mai prietenoase, inspira mai mult clientii si ofera servicii mai bune.
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Care sunt clientii care vor intra? Femei, barbati sau copii? in primul caz, gusturile femeilor sunt greu de acoperit. Vor sa cumpere mult, ieftin, de calitate si in trend. Dar usor de zis, greu de facut. Barbatii nu sunt bagati in seama prea mult.
Observa cu atentie ca in orice magazin ai intra, ei au rezervat un sfert din spatiul total alocat sau chiar un coltisor. Asta poate fi un pont bun pentru tine sa te axezi pe moda masculina. Cat despre copii, domeniul este acoperit, dar niciodata suficient. Plus ca, pentru copii, parintii vor scoate mereu din buzunar si ultimul banut.
Profilul consumatorului
Conform unei analize facute de shortCUT research, descoperim profilul consumatorului. Astfel ca romanii inca merg prin magazine, fac un tur de control, se sfatuiesc si se mai si razgandesc, intr-un cuvant sunt mult mai precauti. Clientii inca simt nevoia de a se convinge de produse, de a le compara, de a le proba si de a alege pretul cel mai bun. Spre deosebire de online, magazinele consacrate au acest avantaj. Au succes magazinele online cu produse de firma pe care romanii le cunosc deja si le cumpara la sigur. Restul trebuie sa le capete increderea in timp.
„Consumatorii de gen masculin par sa fie cei mai dispusi sa caute prin magazine sau sa apeleze la consultanti cand vine vorba de cumparat haine sau accesorii.
92% din barbati prefera variante offline de achizitie, in timp ce doar 8% indraznesc sa se avante in online.”, arata studiul celor de la shortcut research.
Femeile, in schimb, prefera magazinele in proportie de 90%, in timp ce 10% aleg varianta online.
In ceea ce priveste educatia, aproape jumatate din consumatorii cu educatie medie si peste medie cauta online informatii despre un anumit produs care ii intereseaza inainte de a-l cumpara fie dintr-un magazin real, fie dintr-unul virtual.
Daca barbatii care colinda magazinele au varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, femeile nu au varsta. Acestea, fie ca sunt adolescente, fie ca sunt de varsta a treia, cutreiera magazinele in lung si-n lat.
Articole conexe
Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi
de Bianca TilaInfluencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie
de Bianca TilaStrategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca TilaMarketingul ecologic. Cum poate fi folosit?
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit