Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cunosti instrumentele de marketing si profilul consumatorului?

de Julian Manescu 20 Feb. 2015 3135
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Pentru a intelege mai bine ce sunt aceste instrumente de marketing si cum le poti utiliza eficient o sa folosim ca exemplificare o afacere des intalnita - magazin de haine.

La ce trebuie sa fii atent?  Fii atent la datele demografice din zona in care iti vei deschide magazinul, tine cont de vad, de locurile de parcare. in functie de ce produse alegi sa vinzi – sport, casual, XXL, maternitate, copii, iti poti stabili directia in drumul spre succes.
De obicei magazinele mici sunt mai prietenoase, inspira mai mult clientii si ofera servicii mai bune.

Care sunt clientii care vor intra? Femei, barbati sau copii? in primul caz, gusturile femeilor sunt greu de acoperit. Vor sa cumpere mult, ieftin, de calitate si in trend. Dar usor de zis, greu de facut. Barbatii nu sunt bagati in seama prea mult.

Observa cu atentie ca in orice magazin ai intra, ei au rezervat un sfert din spatiul total alocat sau chiar un coltisor. Asta poate fi un pont bun pentru tine sa te axezi pe moda masculina. Cat despre copii, domeniul este acoperit, dar niciodata suficient. Plus ca, pentru copii, parintii vor scoate mereu din buzunar si ultimul banut.

Profilul consumatorului

Conform unei analize facute de shortCUT research, descoperim profilul consumatorului. Astfel ca romanii inca merg prin magazine, fac un tur de control, se sfatuiesc si se mai si razgandesc, intr-un cuvant sunt mult mai precauti. Clientii inca simt nevoia de a se convinge de produse, de a le compara, de a le proba si de a alege pretul cel mai bun. Spre deosebire de online, magazinele consacrate au acest avantaj. Au succes magazinele online cu produse de firma pe care romanii le cunosc deja si le cumpara la sigur. Restul trebuie sa le capete increderea in timp.

„Consumatorii de gen masculin par sa fie cei mai dispusi sa caute prin magazine sau sa apeleze la consultanti cand vine vorba de cumparat haine sau accesorii.

92% din barbati prefera variante offline de achizitie, in timp ce doar 8% indraznesc sa se avante in online.”, arata studiul celor de la shortcut research.

Femeile, in schimb, prefera magazinele in proportie de 90%, in timp ce 10% aleg varianta online.

In ceea ce priveste educatia, aproape jumatate din consumatorii cu educatie medie si peste medie cauta online informatii despre un anumit produs care ii intereseaza inainte de a-l cumpara fie dintr-un magazin real, fie dintr-unul virtual.

Daca barbatii care colinda magazinele au varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, femeile nu au varsta. Acestea, fie ca sunt adolescente, fie ca sunt de varsta a treia, cutreiera magazinele in lung si-n lat.


Tags: marketingclientiafacerepromovareprofilul consumatorului

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
07 Mai 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri
31 Ian 2024
Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]