Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cunosti instrumentele de marketing si profilul consumatorului?
Pentru a intelege mai bine ce sunt aceste instrumente de marketing si cum le poti utiliza eficient o sa folosim ca exemplificare o afacere des intalnita - magazin de haine.
La ce trebuie sa fii atent? Fii atent la datele demografice din zona in care iti vei deschide magazinul, tine cont de vad, de locurile de parcare. in functie de ce produse alegi sa vinzi – sport, casual, XXL, maternitate, copii, iti poti stabili directia in drumul spre succes.De obicei magazinele mici sunt mai prietenoase, inspira mai mult clientii si ofera servicii mai bune.

Ghid practic Realizarea de sapun natural

Cultura castravetelui anti-diabet

Cresterea prepelitelor japoneze
Care sunt clientii care vor intra? Femei, barbati sau copii? in primul caz, gusturile femeilor sunt greu de acoperit. Vor sa cumpere mult, ieftin, de calitate si in trend. Dar usor de zis, greu de facut. Barbatii nu sunt bagati in seama prea mult.
Observa cu atentie ca in orice magazin ai intra, ei au rezervat un sfert din spatiul total alocat sau chiar un coltisor. Asta poate fi un pont bun pentru tine sa te axezi pe moda masculina. Cat despre copii, domeniul este acoperit, dar niciodata suficient. Plus ca, pentru copii, parintii vor scoate mereu din buzunar si ultimul banut.
Profilul consumatorului
Conform unei analize facute de shortCUT research, descoperim profilul consumatorului. Astfel ca romanii inca merg prin magazine, fac un tur de control, se sfatuiesc si se mai si razgandesc, intr-un cuvant sunt mult mai precauti. Clientii inca simt nevoia de a se convinge de produse, de a le compara, de a le proba si de a alege pretul cel mai bun. Spre deosebire de online, magazinele consacrate au acest avantaj. Au succes magazinele online cu produse de firma pe care romanii le cunosc deja si le cumpara la sigur. Restul trebuie sa le capete increderea in timp.
„Consumatorii de gen masculin par sa fie cei mai dispusi sa caute prin magazine sau sa apeleze la consultanti cand vine vorba de cumparat haine sau accesorii.
92% din barbati prefera variante offline de achizitie, in timp ce doar 8% indraznesc sa se avante in online.”, arata studiul celor de la shortcut research.
Femeile, in schimb, prefera magazinele in proportie de 90%, in timp ce 10% aleg varianta online.
In ceea ce priveste educatia, aproape jumatate din consumatorii cu educatie medie si peste medie cauta online informatii despre un anumit produs care ii intereseaza inainte de a-l cumpara fie dintr-un magazin real, fie dintr-unul virtual.
Daca barbatii care colinda magazinele au varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, femeile nu au varsta. Acestea, fie ca sunt adolescente, fie ca sunt de varsta a treia, cutreiera magazinele in lung si-n lat.
Ghiduri practice

[GHID PRACTIC] Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Afacerea foarte accesibila cu care veti da lovitura Produceti BERE ARTIZANALA

[GHID PRACTIC] Ghid practic Realizarea de sapun natural
Afla toate dedesubturile activitatii de realizare de sapun natural de la un producator cu ani intregi de experienta

[GHID PRACTIC] Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Secretele comertului online iti sunt in sfarsit dezvaluite


Idei de AFACERI 2025
- 30+ Idei de Afaceri la tara. Din ce sa faci bani la tara
- Idei de afaceri handmade: cele mai bune idei pentru a incepe o afacere
- Afaceri de familie: businessuri mici si profitabile
- Colectia de Idei de Afaceri
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit