Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
De ce sa faci rebranding pentru afacerea ta?
In contextul in care tot mai multe companii activeaza in mediul online, unde interactioneaza cu potentialii clienti, brandingul sau rebrandingul nu mai sunt exercitii de marketing pe care doar companiile gigant le pun in aplicare.
La varsta de numai 24 de ani, in timp ce calatorea prin lume, Magda Bei a avut o idee care s-a transformat peste ani in milioane de euro, cu un imprumut de doar 5.000 de dolari. Femeia de afaceri conduce Graphtec Design, o companie de productie de mobilier comercial customizat, in cadrul careia lucreaza peste 120 de profesionisti si care are in portofoliu peste 36.000 de tipuri de produse durabile.3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Cultura castravetelui anti-diabet
In opinia acesteia, social media a deschis noi porti prin care orice afacere – mica sau mare – ar trebui sa se defineasca printr-un singur cuvant. Paradoxal insa, chiar daca traim intr-o epoca in care complexitatea ar trebui sa ne defineasca pe toti, antreprenorul considera ca oamenii cer de la afaceri simplitate: plecand de la prezentarea serviciilor si produsele pana la relatiile pe termen scurt sau lung dintre business si consumator.
Femeia de afaceri Magda Bei este de parere ca exista cel putin 3 motive pentru care IMM-urile din Romania ar trebui sa se gandeasca, in 2017, sa-si rebranduiasca afacerea, pentru a oferi consumatorilor prilejiul de a auzi o noua poveste:
1. Sincronizare dintre imagine si fapta.
„Exista tot mai multe companii care au o discrepanta majora intre cine sunt ei si cine arata lumii ca sunt. Aceasta discrepanta poate afecta credibilitatea unei afaceri. Cand vorbesc de imagine, ma refer la tot: de la logo, culori, design interior, pana la atitudinea pe care au angajatii fata de clienti sau fata de parteneri. Rolul unui om de marketing este de a da un nume unei culturi organizationale deja existent si nu a schimba o intreaga cultura organizationala dupa logo. Suficienti antreprenori fac aceasta greseala: isi construiesc un logo si vor sa-i schimbe pe toti conform noime acelui logo. Procedura este mereu invers, iar daca angajatii se schimba, cultura organizationala se schimba, automat trebuie schimbata si imaginea exterioara odata cu interiorul”, declara Magda Bei, CEO al Graphtec.
2. Comunicarea se refera la imbunatatire, nu la schimbare.
“Periodic, este de datoria unui business fata de consumatori sa prezinte noile rezultate si imbunatatiri. Eroarea pe care o fac multi este ca informeaza publicul numai atunci cand schimba ceva, actiune care porneste un nou proces, si anume cel de recredibilizare. Intotdeauna, orice schimbare radicala atrage dupa sine sceptici, care trebuie recastigati, printr-un proces greu si anevoios. Imbunatatirea, in schimb, ar trebui comunicata in permanenta, deoarece pune la bagajul de credibilitate deja existent un alt bagaj mai consistent”, declara antreprenorul Magda Bei.
3. Rebrandingul nu este o spoiala a vechii companii.
“S-a creat falsa impresie ca rebrandingul este o varuiala superficiala a vechii companii. In realitate, prin rebranding sunt acumulate valori si imbunatatiri interne nespuse, neexprimate inca. Spre exemplu, rebranduirea noastra, a Graphtec, nu s-a produs ca un moft sau ca urmare a unei schimbari radicale, ci pentru a informa oamenii despre imbunatatirile aduse: internationalizarea companiei. Practic, prin rebranding, i-am reinformat pe consumatorii nostri, am retrainuit piata in legatura cu noua filosofie a noastra, care vorbeste despre cat de actuali suntem in raport cu globalizarea economica”, explica Magda Bei.
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
Ce beneficii aduce o strategie de marketing digital?
de Idei de afaceriArta rebranduirii - afla tot ce trebuie sa stii
de Alexandra PopescuAutenticitatea, calitatea cea mai importanta a vocii brandului in social media
de Alexandra PopescuAlege caile simple ca strategie de marketing
de Andrioae RuxandraAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit