Recoltele incep sa fie culese, timpul pentru comercializarea lor este inca prezent, iar aspectul fructelor si legumelor de pe tarabele din piata conteaza mai mult decat ti-ai imagina. Clientii sunt atrasi de culori, de cum arata si de cat de gustoase par fructele si legumele. Putem spune ca marketingul pune in legatura valoarea unui produs cu nevoile consumatorului.
Marketingul este o forma a artei, care necesita intimitate cu clientul si o intelegere a comunitatii acestuia. Exista cateva strategii care pot imbunatati semnificativ profilul de vanzari, iar in continuare sunt prezentate cateva "do" (actiuni recomandate) si "don`t" (actiuni nerecomandate) in aceasta privinta.
DO
Fa din numele fermei tale o piesa centrala. Numele unei ferme este important, asa ca aminteste-ti asta si asigura-te ca numele este bine prezentat. Fa un banner indraznet, profesional sau picteaza o panza groasa a unui sac, de dimensiuni mari. Poate parea rustic, frumos si va atrage privirile.
Prezinta clar pe eticheta produselor tale numele culturii si pretul. Poti fi prea ocupat dimineata sa te ocupi de aceste detalii vizuale pentru ca intervine sosirea marfii, depozitarea si aranjarea acesteia, insa iti poti lua un ajutor care te va ajuta. Acorda atentie prezentarii numelor soiurilor si preturilor, astfel incat acestea sa fie vizibile. Aceste detalii mici, dar importante, pot aduce o crestere a vanzarilor.
Elimina produsele similar colorate cu niste culturi contrastante. Contrastul este un principiu de baza in arta, care organizeaza elementele opuse pentru a crea interes si drama. Contrastul incita la pauza si te atrage, elementele necunoscute ale mintii tale fiind astfel manipulate.
Evoca un sens al locului. Afiseaza fructele si legumele cu frunze, tulpini si ramuri inca atasate. Acest detaliu atrage atentia potentialilor cumparatori.
DON’T
Nu utiliza corturi multicolore. Fotografii iubesc lumina pala, aceasta difuzand umbrele si transformandu-le in tonuri subtile care invaluie subiectul. Un cort pop-up alb este ca un softbox gigant, care inmoaie lumina prea puternica a soarelui intr-o camera deja luminata. Corturile colorate pot schimba complet starea de spirit. Acestea pot fi folosite in cazul unor produse precum piersici, capsuni sau rosii, care pot beneficia de o stralucire rosie.
Nu te zgarci la formarea personalului. Raspunsul "nu stiu" adresat clientilor care iti solicita informatii despre marfa ta ii va determina pe acestia sa nu iti cumpere produsele si sa te evite pe viitor. Trebuie sa cunosti, atat tu, cat si ceilalti lucratori, informatii despre produsele pe care le comercializati, de unde provin acestea etc. Daca nu esti sigur de informatiile care iti sunt solicitate, intereseaza-te si comunica-le ulterior.
Nu uita numele unui client. Construieste o comunitate pentru loialitatea clientilor. Este usor de realizat, insa numai daca demonstrezi o atentie sporita. Invata, utilizeaza si aminteste-ti numele clientilor. Vezi care sunt marfurile lor preferate si cererile speciale. Aceste date genereaza devotament.
Sursa: modernfarmer.com
Tags: afacerimarketinglegumefructemarketing afaceriafaceri agricole