Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Do si Dont privind marketingul vanzarii fructelor si legumelor

de Alexandra Popescu 25 Iul. 2014 3639
4 din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Recoltele incep sa fie culese, timpul pentru comercializarea lor este inca prezent, iar aspectul fructelor si legumelor de pe tarabele din piata conteaza mai mult decat ti-ai imagina. Clientii sunt atrasi de culori, de cum arata si de cat de gustoase par fructele si legumele. Putem spune ca marketingul pune in legatura valoarea unui produs cu nevoile consumatorului.

 
Marketingul este o forma a artei, care necesita intimitate cu clientul si o intelegere a comunitatii acestuia. Exista cateva strategii care pot imbunatati semnificativ profilul de vanzari, iar in continuare sunt prezentate cateva "do" (actiuni recomandate) si "don`t" (actiuni nerecomandate) in aceasta privinta.
 
DO
Fa din numele fermei tale o piesa centrala. Numele unei ferme este important, asa ca aminteste-ti asta si asigura-te ca numele este bine prezentat. Fa un banner indraznet, profesional sau picteaza o panza groasa a unui sac, de dimensiuni mari. Poate parea rustic, frumos si va atrage privirile.
 
Prezinta clar pe eticheta produselor tale numele culturii si pretul. Poti fi prea ocupat dimineata sa te ocupi de aceste detalii vizuale pentru ca intervine sosirea marfii, depozitarea si aranjarea acesteia, insa iti poti lua un ajutor care te va ajuta. Acorda atentie prezentarii numelor soiurilor si preturilor, astfel incat acestea sa fie vizibile. Aceste detalii mici, dar importante, pot aduce o crestere a vanzarilor.
 
Elimina produsele similar colorate cu niste culturi contrastante. Contrastul este un principiu de baza in arta, care organizeaza elementele opuse pentru a crea interes si drama. Contrastul incita la pauza si te atrage, elementele necunoscute ale mintii tale fiind astfel manipulate.
 
Evoca un sens al locului. Afiseaza fructele si legumele cu frunze, tulpini si ramuri inca atasate. Acest detaliu atrage atentia potentialilor cumparatori.
 
DON’T
Nu utiliza corturi multicolore. Fotografii iubesc lumina pala, aceasta difuzand umbrele si transformandu-le in tonuri subtile care invaluie subiectul. Un cort pop-up alb este ca un softbox gigant, care inmoaie lumina prea puternica a soarelui intr-o camera deja luminata. Corturile colorate pot schimba complet starea de spirit. Acestea pot fi folosite in cazul unor produse precum piersici, capsuni sau rosii, care pot beneficia de o stralucire rosie.
 
Nu te zgarci la formarea personalului. Raspunsul "nu stiu" adresat clientilor care iti solicita informatii despre marfa ta ii va determina pe acestia sa nu iti cumpere produsele si sa te evite pe viitor. Trebuie sa cunosti, atat tu, cat si ceilalti lucratori, informatii despre produsele pe care le comercializati, de unde provin acestea etc. Daca nu esti sigur de informatiile care iti sunt solicitate, intereseaza-te si comunica-le ulterior. 
 
Nu uita numele unui client. Construieste o comunitate pentru loialitatea clientilor. Este usor de realizat, insa numai daca demonstrezi o atentie sporita. Invata, utilizeaza si aminteste-ti numele clientilor. Vezi care sunt marfurile lor preferate si cererile speciale. Aceste date genereaza devotament. 
 
Sursa: modernfarmer.com
 


Tags: afacerimarketinglegumefructemarketing afaceriafaceri agricole

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Scumpiri pe linie in constructii, comert si industria prelucratoare. Afaceristii trag un semnal de alarma

de Idei de afaceri
28 Apr 2022
Managerii estimeaza o crestere accentuata a preturilor in industria prelucratoare, constructii si comertul cu amanuntul pana in luna iunie a acestui...

Afacerile din retail, pe plus in Romania. Crestere de 5,6% in primele doua luni din 2022

de Idei de afaceri
07 Apr 2022
Afacerile din retail se mentin pe plus in Romania. Potrivit datelor prezentate de Institutul National de Statistica, volumul cifrei de afaceri din...

Studiu: Bugetele pentru marketing, injumatatite

de Florin Amariei
26 Aug 2020
Un nou studiu marca Deloitte dezvalui faptul ca bugetele pentru marketing ale companiilor au fost injumatatite. In ultimele luni, retelele de...

Studiu: Cum trebuie sa comunice acum afacerile pentru a obtine profit

de Florin Amariei
15 Iul 2020
Un nou studiu releva modul in care afacerile trebuie sa comunice pentru a obtine profit in continuare. In luna iunie, continua cresterea in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]