Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Este suficient sa investesti bani intr-un brand pentru a crea valoare?

de Idei de afaceri 06 Oct. 2017 4270
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Conform informatiilor raportului de piata Brand Finance Romania 50 din 2017, cele mai valoroase zece branduri romanesti insumeaza o valoare de aproximativ 2,6 miliarde de euro. Topul celor mai valoroase zece branduri romanesti includ companii din domenii diverse precum auto, retail, banci, IT sau telecom.

Asadar, este suficient sa investesti bani intr-un brand pentru a crea valoare? Depinde din ce perspectiva privesti. Termenul de valoare are diverse acceptiuni: promisiunea si indeplinirea unei experiente (din perspectiva marketingului), garantia unor castiguri in viitor (din perspectiva managementului) sau este privit ca o componenta distincta a proprietatii intelectuale (perspectiva juridica).
Dictionarul explicativ al limbii romane defineste foarte laconic termenul de brand ca fiind:  BRAND, branduri, s. n. Marca de produs a unei firme renumite.

In fapt acest cuvant importat si intrat in vorbirea curenta din tara noastra inseamna mult mai mult: un ansamblu de atribute tangibile si intangibile, simbolizate printr-o marca comerciala (nume, logo, etc.) care, utilizate corect, creeaza influenta si valoare.

Astfel un factor deosebit de important al crearii valorii unui brand este valorizarea acestuia. Nu este suficient sa detii un brand in care ai investit timp si bani pentru a detine o valoare. Trebuie ca brandul sa genereze valoare pentru a avea valoare. Bineinteles este vorba despre o valoare cuantificabila in bani nu despre o valoare simbolica.

In unele domenii cum ar fi IT, consultanta pentru afaceri sau servicii financiare, valoarea brandului poate depasi valoarea tuturor celorlate active, dar este si printre primele active care pierd din valoare daca clientilor le scade increderea.

Principalele surse de creare de valoare a unui brand sunt loialitatea consumatorilor fata de brand si calitatea perceputa de consumatori, care faciliteaza aplicarea preturilor de vanzare mai mari si obtinerea rentabilitatii din diferenta. Ca urmare pentru ca un brand sa creeze valoare este important ca investitia sa fie facuta in directia crearii de valoare pentru consumator, orientarea pe client fiind cea castigatoare. Orice alta abordare poate implica costuri de oportunitate.


Autor: Dana Ababei, Director Executiv, CMF Consulting


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: valoare brandbrandrui romanestioportunitate de afacerilogo

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]