Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Europenii si-au schimbat obiceiurile de cumparare

de Marian Curelaru 27 Mai. 2014 2822
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Desi europenii nu intrezaresc inca sfarsitul crizei care dureaza de peste sase ani, ei s-au saturat sa tot stranga centura si sunt mai inclinati sa-si deschida portofelele. Acesta este paradoxul evidentiat de un studiu Boston Consulting Group (BCG) asupra comportamentelor de cumparare ale consumatorilor din mai multe tari ale Uniunii Europene, publicat in avanpremiera de cotidianul Le Figaro.

 
"Pe de o parte, europenii se arata mai ingrijorati decat in 2009 cu privire la evolutia situatiei economice. Acest lucru este valabil pentru toate tarile, inclusiv pentru Germania. Criza s-a instalat intr-un fel intr-o forma de normalitate. 
Pe de alta parte, unii consumatori s-au adaptat la aceasta situatie si nu mai ezita sa reinceapa a-si face placerile", remarca Francois Aubry, director in cadrul BCG
 
Conform studiului realizat pe un esantion de 2.500 de consumatori din fiecare tara studiata, 33% din europeni si-au redus cheltuielile (alimentare si nealimentare) in 2009, dar acest procent a scazut la 25% in 2013. Imbunatatirea este cea mai vizibila in Germania si in Franta, pentru ca un german din sase afirma ca si-a redus bugetul de consum in 2013 (fata de unul din patru in 2009), iar in Franta proportia este de unu din patru azi (fata de unu din trei in 2009).
 
Spre ce produse si servicii s-au orientat cel mai mult europenii intre 2009 si 2013? Unele, precum vacantele, produsele de lux, cosmeticele bio sau imbracamintea, sunt comune Frantei, Germaniei, Spaniei si Marii Britanii. Altele, in schimb, sunt specifice anumitor economii. 
"Francezii privilegiaza produsele alimentare de calitate, germanii investesc in decoratiuni, locuinta si articole menajere, pe cand spaniolii consuma vinuri, bauturi alcoolice, ciocolata si tot ceea ce are legatura cu convivialitatea, iar englezii se indreapta spre moda si lux", arata Francois Aubry.
 
Asadar, prioritatile de consum variaza de la o tara la alta, cu intentii de consum in curs de imbunatatire, ceea ce este o veste buna. Dar studiul a mai demonstrat ca, "pentru intreprinderi, conceptul de consum european nu este intotdeauna o realitate", observa Francois Aubry. Pentru profesionistii din marketing, aceasta inseamna ca intreprinderile trebuie, mai mult ca niciodata, sa vizeze strategii locale de desfacere a produselor lor, pentru a raspunde asteptarilor specifice ale consumatorilor din fiecare tara.
 


Tags: obiceiuri de consumcrizaconsumatoristudiubcguniunea europeana

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

70% dintre romani vor sa cumpere imbracaminte si incaltaminte noi din online - studiu GLAMI.ro

de Idei de afaceri
27 Apr 2021
Cumparaturile de vara din Romania se vor face mai ales online, potrivit participantilor la un studiu desfasurat de www.glami.ro, marketplace online...

Studiu. Europenii nu vor sa renunte la masini

de Florin Amariei
17 Dec 2020
Un nou studiu releva ca europenii nu vor sa renunte la masinile personale, dar sustin tranzitia catre combustibili curati si metode de propulsie...

Studiu: Bugetele pentru marketing, injumatatite

de Florin Amariei
26 Aug 2020
Un nou studiu marca Deloitte dezvalui faptul ca bugetele pentru marketing ale companiilor au fost injumatatite. In ultimele luni, retelele de...

Studiu: Cum trebuie sa comunice acum afacerile pentru a obtine profit

de Florin Amariei
15 Iul 2020
Un nou studiu releva modul in care afacerile trebuie sa comunice pentru a obtine profit in continuare. In luna iunie, continua cresterea in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]