Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Exprima-ti parerile fara sa provoci
O data ce ai ascultat si ai inteles pozitia adversarului, este mai mult ca sigur ca si el te va asculta. Acum e timpul sa va confruntati parerile. Totusi trebuie sa procedezi in asa fel, incat sa-l faci sa te asculte pana la capat.
Secretul consta in flexibilitatea gandirii tale. Exista judecati stereotipice de tipul sau … sau. Sau tu ai dreptate, sau el. O alternativa ar fi si … si. El s-ar putea sa aiba dreptate in ceea ce priveste experienta sa, tu s-ar putea sa ai dreptate referitor la propria-ti experienta: “Inteleg ce simti. Ai perfecta dreptate in ceea ce te priveste. Totusi mie mi s-a intamplat cu totul altceva”.
Cultura de sofran
Lavanda cultura care iti aduce minimum 8 000 de euro profit
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Asculta-i punctul de vedere si, fara sa-l contrazici, spuneti-l pe al tau. Poti crea o atmosfera prieteneasca, in care diferentele de opinie sa coexiste pasnic in timp ce incercati sa le atenuati impreuna.
Nu spune “dar”; spune “da… si…”
Una dintre cele mai obisnuite metode de exprimare a unei opinii diferite de cea a partenerului tau consta in a-ti incepe expunerea prin cuvantul “dar”.
Cand clientul tau iti spune: “Ceri un pret prea mare”, vei fi poate ispitit sa-i contrazici afirmatia astfel: “Dar acest produs este de cea mai buna calitate”. Din nefericire, cand clientul tau aude un “dar”, el s-ar putea sa inteleaga: “Cred ca te inseli din cauza ca…”. Nu e de mirare ca nu mai vrea sa te asculte.
Adversarul tau va fi mai deschis colaborarii daca ii primesti parerile cu un “da” si apoi i le expui pe ale tale incepand cu un “si”. Cand clientul tau se plange de pretul prea ridicat, raspunde-i: “Da, ai dreptate ca pretul nostru e mai mare. Si ceea ce-ti aduce aceasta diferenta este o calitate superioara, o mai mare siguranta in exploatare si servicii mult mai bune”.
Chiar si o impotrivire directa poate fi formulata in alt fel: ”Inteleg de ce nu esti de acord si iti respect parerea. Lasa-ma sa-ti spun, totusi, care este punctul meu de vedere’, sau “Nu sunt deloc de acord cu ce sugerezi tu. Ceea ce n-ai luat in considerare este ca…”.
Orice exprimare folosesti, secretul este sa-ti prezinti opiniile ca pe o continuare la ceea ce a spus el, iar nu ca pe o contrazicere directa a opiniei adversarului tau.
Votati articolul
Nota: 5 din 5 - 1 vot.Articole conexe
Sony a lansat flagship-ul Xperia 5V. Cat costa noul produs?
de Bianca TilaYoutube testeaza un produs pentru jocuri online
de Bianca TilaOficii postale cu supermarket. Posta Romana a incheiat un parteneriat cu Auchan pentru vanzarea de produse in oficiile din tara
de Ana GhiarasimEnergia electrica, un nou record. Pret dublu fata de tarile vecine
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Cea mai profitabila cultura pe terenuri mici: LAVANDA! Profit de peste 8.000 de euro/ha!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit