de Idei de afaceri
16 Feb. 2023
208
Fundamentarea actiunilor firmei porneste de la urmatoarele premise si anume: firma va fi orientata in permanenta catre clienti si catre piata. Intreaga activitate si intreg personalul vor fi canalizate in directia satisfacerii cererii clientilor intermediari si finali.
Pe piata din Romania predomina influenta negativa a productiei taranesti de oua. Cele 5,5 miliarde de oua se realizeaza doar in cca 7 luni din an (aprilie – septembrie), iar impreuna cu cele 0,6 miliarde produse de sectorul industrial in aceeasi perioada asigura populatiei tarii cca 1 miliard de oua pe luna, adica aproape 40 de oua lunar pe locuitor.
In celelalte cinci luni ale anului, exista pe piata interna aproape numai ouale produse de sectorul industrial (cca 0,5 miliarde), asigurand doar 10 milioane oua pe luna, sau doar 4,5 oua pe locuitor. Aceasta neasigurare a pietii determina cresterea excesiva a pretului oualor in timpul anotimpului rece, ca si masive importuri de oua, care destabilizeaza piata interna, ce nu mai poate fi controlata cu cantitatea foarte mica de oua autohtone.
Cele cca 5,5 miliarde oua produse in micile gospodarii taranesti nu pot fi comercializate in conformitate cu H.G. nr. 415/2004, neindeplinind niciuna din conditiile prevazute de reglementarile UE. De aceea, dupa ce o parte dintre aceste oua sunt utilizate pentru clocire si scoatere de pui de o zi, restul se autoconsuma sau se ofera ocazional la rudele si cunostintele din mediul urban al producatorilor agricoli.
Odata cu infiintarea exploatatiilor agricole, sunt incurajate microferme, iar exploatatiile agricole vor inlocui treptat productia de oua a micilor producatori agricoli, al caror numar si activitate vor scadea treptat in perioada urmatoare.
Micii producatori agricoli vor continua sa-si produca ouale pentru autoconsum, iar populatia urbana – in numar de 11,9 milioane in prezent, dar care va creste treptat – se va aproviziona numai de la producatorii industriali actuali, la care se vor adauga producatorii cu exploatatii agricole (avicole).
Dar producatorii avicoli actuali risca sa-si reduca productia la jumatate in urmatorii ani, ca urmare a interzicerii bateriilor actuale in care se cresc ouatoarele, adica sa ajunga la cca 600 milioane de oua, care n-ar asigura decat cca 50 de oua pe locuitor urban, fata de 250 de oua cat sunt necesare pentru o hranire rationala.
Se estimeaza ca se vor infiinta cateva complexe avicole de ouatoare, sau se vor introduce baterii alternative, admise de UE, in unele din complexele avicole actuale, insa aceste cresteri de capacitate vor fi nesemnificative intr-o perioada in care avicultura industriala poate sa ofere doar 20% din productia de oua necesara populatiei. Infiintarea de exploatatii avicole nu este numai in interesul noilor producatori avicoli din Romania, ci – mai ales – este de interes national.
Segmentul-tinta
Mai jos sunt detaliate informatii cu privire la clientii vizati, caracteristicile lor comune, precum si modul in care privesc acestia principalul beneficiu al ofertei de oua de gaina:
- distribuitori, persoane juridice;
- centre comerciale, supermarketuri;
- deschisi la introducerea de noi produse consumatorului final;
- interesati de construirea/consolidarea unor valori precum calitatea.
Pe termen lung, se urmareste mentinerea si fidelizarea acestor clienti si in acelasi timp atragerea de noi firme interesate de ouale proaspete de gaina, superioare calitativ, lucru care va implica si un consum mai mare de resurse umane, financiare si materiale. De asemenea, se va urmari patrunderea pe piata marilor centre comerciale de tip hipermarket.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: piata tintasegmentul tintaafacere la taraafacere cu gainiferma de gaini brahmagaini brahma