Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Greseli majore cand incerci sa vinzi!

de Adela Simonescu 22 Mai. 2013 3825
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Vindem produse, vindem servicii, vindem idei, vindem concepte, ne vindem pe noi insine cand luam parte la un interviu de angajare, ne vindem pe noi insine cand incercam sa ne luam un potential partener de afaceri.

Si greseli comitem cu totii si mai ales cand incercam sa vindem, cu sau fara experienta in domeniu. Chiar si expertii in vanzari mai comit greseli, greseli majore, uneori!

Iata cateva dintre cele mai mari greseli pe care le comitem in vanzari:

1. Nu ne cunoastem potentialii clienti!
Incercam sa atragem cat mai multi potentiali clienti pentru a-i transforma in clienti activi, clienti platitori. Ce este dramatic cu adevarat este faptul ca prea rar cunoastem toate aspectele esentiale referitoare la oamenii pe care dorim sa ii transformam in clienti!

Nu stim ce varsta au clientii ideali, nu stim de ce venituri dispun, nu le cunoastem cele mai ardente dorinte si cele mai veritabile nevoi samd. Si daca nu cunoastem aceste aspecte, cu siguranta nu putem sa le oferim solutii pentru care sa fie dispusi sa plateasca!

2. Nu stim sa ascultam in mod activ si nici cat de important este acest aspect. Este tare trist faptul ca cei mai multi agenti de vanzari sunt buni vorbitori, insa stau foarte prost la capitolul ascultate activa.

Ce incercam sa spunem? In momentul in care vorbim, nu reusim sa facem decat sa ne prezentam beneficiile si ofertele. Nu stim sigur daca potentialii clienti sunt atenti, daca sunt interesati, daca ne pierdem timpul sau nu, pe ce sa punem accentul, ce nevoi si dorinte sa "atacam" ... Asa ca este esential sa intelegem ca ascultarea activa reprezinta primul pas catre succes in vanzari. Ascultati-va cu atentie potentialii clienti. Folositi cat mai multe intrebari prin intermediul carora sa aflati daca vindeti cui trebuie sau daca bateti la o poarta complet gresita!

3. Vorbim prea mult, prea rapid, parem disperati sa incheiem vanzarea. Entuziasmul este esential, insa trebuie sa intelegem faptul ca dozele prea mari strica totul!

4. Luam in deradere obiectiile potentialilor clienti! "Este prea scump??" Nu presupunem niciodata nimic! Permiteti clientilor sa spuna ce vor ei si ce simt ei ca trebuie. Vindeti daca aveti cui, nu incercati sa va faceti potentialii clienti sa para prosti sau mincinosi!

5. Nu avem grija la limbajul nostru non-verbal. Este esential sa intelegem faptul ca prin gesturile noastre, transmitem mesaje mai puternice decat prin vorbe, uneori, foarte des!

Mult succes si vanzari de top!

sursa foto: www.sxc.hu


Tags: greseli vanzarigreseli in vanzari

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]