Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Importanta analizei SWOT pentru orice afacere

61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Analiza SWOT (Strengths, weaknesses, opportunities, threats) spune oricarui antreprenor si marketer ce decizii se pot lua pentru prosperitatea unei afaceri. Ne da informatii extrem de importante legate de orice aspect al unei afaceri si este primul lucru de care ar trebui sa se tina cont de catre marketeri.

Cei patru factori de marketing sunt grupati in doua categorii. Primii doi factori:(strengths & weaknesses) sunt factori interni ai unei afaceri. Ceilalti doi (opportunities & threats) vin din exterior si au un impact la fel de puternic asupra bunei functionari ai unei companii.

Analiza Swot este importanta deoarece pe baza rezultatelor se pot lua cele mai bune decizii in functie de avantajele si dezavantajele unei afaceri in industria in care activeaza, in comparatie cu afacerile competitoare si in contextul economic specific.

De asemenea, se pot lansa proiecte de lucru si produse pe baza informatiilor revenite din aceasta analiza.

Factorul oportunitati spune marketerilor ce trendu-uri sunt prezente pe piata, ce sector de consumatori este activ si in ce directie trebuie indreptate procesele de productie. Mai mult, ne spune ce canale de media sa folosim atunci cand promovam servicii si produse. Punctele forte sunt cele care trebuie folosite in campaniile de advertising si cele care diferentiaza o afacere de concurentii sai.
 
Factorul amenintari ne spune ce puncte trebuie sa modificam, sa eliminam sau sa imbunatatim pentru a ajunge la o optimizare a factorului de puncte forte ale unei afaceri. Obiectivele unei afaceri trebuie stabilite luand in considerare in principal punctele slabe si factorii ce reprezinta riscuri si amenintari.

Marketerii trebuie sa stabileasca studii de piata si sa prospecteze situatia competitorilor afacerilor pe care le reprezinta. Spre exemplu, sa spunem ca detineti un restaurant, iar principalul dvs competitor isi va micsora preturile in mod vizibil. Acest lucru reprezinta o amenintare pentru dvs si va trebui sa luati o decizie de actiune inainte de a se resimti efecte negative in afacerea dvs.




Tags: swotanaliza swotfactori marketing

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]