de Idei de afaceri
01 Mar. 2024
3123
Pe cat de mare este oportunitatea de a demara o afacere cu flori, pe atat de atenti trebuie sa fie noii antreprenori la conditiile comerciale specifice acestei piete. Daca marketingul nu este ofensiv, veti fi la mana angrosistilor care va vor fixa pretul si conditiile comerciale doar in favoarea lor.
Curajul de a cauta clientii interni sau externi cei mai potriviti, de a le oferi mostre si de a le propune colaborari concrete nu poate fi decat in folosul afacerii dumneavoastra. Puteti astfel sa descoperiti sansa de a va putea dezvolta afacerea bazandu-va pe o activitate planificata corespunzator.
Exportul unei parti semnificative a productiei reprezinta premisa unei afaceri puternice, rentabile si stabile. Acum, cand ne putem deplasa in Europa doar cu cartea de identitate, intreprinzatorii au sansa de a participa la targurile si evenimentele de profil, pentru a identifica potentialii clienti din orice tara a Uniunii Europene si pentru a le oferi flori si plante din cele mai pretioase soiuri, respectand conditiile si standardele specifice.
Piata vanzarilor de flori, dominata de angrosisti
In Romania, piata florilor este dominata de angrosisti. Acestia importa florile si le distribuie detailistilor in conditii de plata credit-furnizor. Prima conditie pentru ca un producator sa-si vanda in tara productia este aceea de a intelege cum functioneaza aceasta piata, iar pentru aceasta este necesar sa fie implicat in vanzarea de flori.
Florile si plantele ornamentale in ghiveci se vand bine primavara si vara, pomii si arbustii fructiferi sau ornamentali se vand bine primavara si toamna.
Pentru amenajarea de spatii verzi, gradini, cimitire si parcuri se lucreaza de primavara pana toamna tarziu.
Copaceni, Popesti-Leordeni, Magurele, dar si Baia Mare, Arad, Codlea, Ramnicu Valcea sau Curtea de Arges sunt tot atatea localitati din care se pot da exemple de producatori de flori de succes.
Investitia in sere face ca productia sa fie continua pentru ca, spre exemplu, bulbii pentru zambilele care urmeaza sa fie vandute la inceputul lunii martie sunt plantati inca la inceputul lunii ianuarie.
Planificarea productiei, alegerea cu grija a furnizorilor de seminte, bulbi sau butasi sau tehnologia specifica de cultura pot constitui veritabile „retete secrete” ale fiecarui producator.
Definirea publicului-tinta
Fiind o afacere cu flori in ghivece, publicul-tinta este foarte larg, oferind serviciile la nivel national. Totusi, se traseaza doua categorii de clienti care intereseaza in mod deosebit:
- persoanele juridice, care doresc sa isi decoreze spatiile indoor sau outdoor; pentru acestea, punem la dispozitie o gama variata de plante vii de gradina, plante
ornamentale in ghivece, decoratiuni si accesorii pentru interior si exterior;
- persoane fizice, cu un buget mare, posesori de vile/case; le oferim o paleta larga de pomi si plante de gradina, precum si accesoriile necesare.
Modalitatile de promovare pot fi diversificate:
▪ Distribuirea de material publicitar divers: carti de vizita, fluturasi, calendare, pliante, catalog
▪ Participarea la targuri nationale si internationale.
▪ Promovarea desfasurata in mediul online:
-
Crearea propriul website
-
Construirea propriei pagini de Facebook
-
Prin intermediul site-ului si al paginii de Facebook, se va face reclama si se vor anunta toate promotiile
-
Prezenta in toate mediile de socializare online
-
Plasarea reclamei in site-urile companiilor partenere (pensiuni, restaurante, hoteluri etc.).
Pe parcursul anului, este necesara constituirea unor oferte speciale cu ocazia sarbatorilor onomastice, de 1 si 8 martie, de Paste, Craciun si Revelion; pentru cei care vor recurge la achizitionarea florilor in ghivece.
Concurenta este relativ stransa, intrucat sunt din ce in ce mai multe afaceri cu flori pe piata, si este nevoie sa se apeleze la diverse atuuri – cum ar fi punerea in valoare a florilor, care nu se pot gasi la orice florarie, sub forma de buchete, ghivece si ornamente, in special utilizand o baza din burete, si activitatea pe toata perioada anului.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: flori in ghiveciafacere cu floripiata de desfacerevanzare de flori