de Ana Ghiarasim
12 Apr. 2022
1580
Industria de parfumuri si cosmetice din Europa se confrunta cu o criza de aprovizionare, pe fondul problemelor generate de declansarea razboiului in Ucraina. Lipsesc hartia, sticla si unele uleiuri esentiale, dupa ce invazia Rusiei in Ucraina a perturbat lanturile de aprovizionare pentru produsele cosmetice si a dus la o crestere uriasa de preturi pentru materia prima.
La fel ca industria alimentara, sectorul global al cosmeticelor, evaluat la 500 de miliarde de dolari, se confrunta cu consecintele razboiului, deoarece producatorii folosesc alcool derivat din cereale si sfecla organica pentru a produce parfumuri si uleiuri din seminte de floarea soarelui pentru a produce cosmetice - toate reprezentand culturi cheie pentru Ucraina, scrie
Reuters.
In acelasi timp, criza energetica declansata de razboi a impins exagerat preturile pentru sticla si hartie.
„Suntem in situatia in care gestionam crize cand vine vorba de aprovizionare", a declarat Emmanuel Guichard, secretarul general la Asociatiei producatorilor francezi de cosmetice (FEBEA).
Costurile de productie in industria cosmetica, mari mari cu 30%
Firma de consultanta Bain & Company calculeaza ca preturile mai mari pentru ambalaje, energie si materiile prime au condus la cresterea costurilor de productie in industria cosmetica in medie cu 25%-30%. Ceea ce reprezinta o provocare pentru producatorii de produse cosmetice de masa, desi cererea de produse de ingrijire ramane puternica.
Producatorul italian de parfumuri ICR se asteapta ca vanzarile din acest an sa depaseasca nivelurile de dinainte de COVID, dar firma care produce parfumurile Bulgari si Salvatore Ferragamo se lupta cu o crestere anuala de 30% a costurilor la alcool, pe langa un avans de 10% al costurilor cu sticla ÅŸi hartia, a spus vicepreÅŸedintele Ambra Martone.
Vanzari de 538 de miliarde de dolari in 2022, la nivel global
Vanzarile de produse de infrumusetare la nivel global depasesc nivelul din 2019, si au urcat pana la 538 de miliarde de dolari in acest an, in crestere de la 518 miliarde de dolari in 2021 si 458 de miliarde de dolari in 2020, arata un raport McKinsey, citat de Reuters.
„Ne confruntam cu deficit si cu cresteri de pret la fiecare pas: de la esente si alcool, la sticla si hartie – chiar si pentru pompele dozatoare de spray si plasticul Surlyn folosit pentru capace”, a declarat Marco Vidal, directorul general al producatorului venetian de parfum Mavive.
Producatorii de sticla, la randul lor, se lupta sa faca fata cererii de flacoane de vaccin dupa ce au redus productia in primele etape ale pandemiei, oprind cuptoarele in Italia pentru prima data in decenii. Totodata, preturile ridicate la gaze si energie exacerbeaza problemele si forteaza fabricile de hartie din Italia sa opreasca temporar productia pentru a renegocia preturile de vanzare.
Tags: parfumuriindustria parfumurilorcosturi de productieproducatori cosmeticerazboi