de Bianca Tila
06 Iun. 2024
112
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au creat influenceri cu obiceiuri si meserii nu chiar atat de excentrice.
Comunitatile influencerilor sunt stranse si favorizeaza conexiunile autentice, ceea ce duce la o mare incredere si implicare. In acest sens, creatorul de continut digital reprezinta un intrument rafinat pe care il pot exploata marcile.
Ce inseamna influencer marketing?
Influencer marketing este un tip de marketing ce tine de retele sociale care utilizeaza aprobari si mentiuni de produse de la persoanele care au o comunitate de dimensiuni mari si sunt considerate experti pe nisa lor.
Acest tip de marketing functioneaza datorita cantitatii mari de incredere pe care influencerii si-au legat-o cu urmaritorii lor. Recomandarile de la acestia servesc ca o forma de dovada sociala pentru potentialii clienti ai unei afaceri.
Categorii de influencer marketing
Mega influencers - 1M+ urmaritori
Acesti influenceri au o comunitate masiva de peste 1 milion de urmaritori si adesea includ actori celebrii, muzicieni, sportivi si alte persoane publice. Totusi, avem si noi in tara cateva exemple de influenceri cu aceste cifre care au alte preocupari profesionale si prezinta un continut de calitate.
Statusul de celebritate le permite influencerilor sa captiveze un public divers, facandu-i ideali pentru campanii de constientizare a marcii la scara larga.
Mega influencerii pot oferi brandului vostru o expunere de neegalat, insa parteneriatul cu ei poate fi incredbil de costisitor. Avand in vedere audienta este posibil ca ratele lor de implicare sa nu fie la fel de ridicate ca influencerii cu mai putini urmaritori.
Iata cateva companii care ar putea beneficia de colaborarea cu mega influenceri:
- corporatiile mari care au buget si resurse
- marci care vizeaza un public larg, cu caracteristici diferite
- branduri de lux high-end care doresc sa creeze un sentiment de exclusivitate
Macro-influencers - 100K - 1M urmaritori
Macro-influencerii sunt cei care au intre 100.000 - 1 milion de urmaritori. De asemenea, acestia sunt personalitati consacrate in nisele lor. Acestia si-au castigat reputatia prin crearea consecventa de continut si implicarea de-a lungul timpului. In acest fel si-au luat statusul de lideri in nisa lor.
Macro-influencerii ofera o abordare directionata fata de celebritati, avand in vedere ca au adeptii lor ce impartasesc interese comune. Colaborarea cu astfel de influenceri poate oferi brandului o acoperire substantiala, dar poate fi si relativ costisitoare, in functie de bugetul afacerii voastre.
Iata cateva marci care ar putea lucra cu macro-influenceri:
- start-up-uri care cauta expunere rapida, crestere si credibilitate
- organizatii nonprofit care doresc sa stranga fonduri si sa constientizeze populatia
- hoteluri si companii aeriene care vizeaza un public specific
Micro-influencers - 10K - 100K urmaritori
Micro-influencerii au intre 10.000 si 100.000 de urmaritori foarte implicati. Micro-influencerii sunt vedetele in ascensiune ale acestui tip de marketing. Influencerii din aceasta categorie au o prezenta puternica pe anumite platforme, precum Instagram, Youtube si TikTok.
Conform specialistilor in marketing, colaborarea cu acesti influenceri este placuta, mai ales ca au recomandari identificabile si interactiuni autentice.
Micro-influencerii sunt accesibili, studiile arata ca acestia au o rata de implicare cu 60% mai mare comparativ cu macro-influencerii si pot genera cu 20% mai multe conversii pentru marca voastra.
Nano-influencers - <10K urmaritori
Nano-influencerii au mai putin de 10.000 de urmaritori, insa au conexiuni puternice cu comunitatea lor datorita continutului personal si angajamentului autentic.
Nano-influencerii pot fi parteneri excelenti pentru companiile care doresc sa vizeze anumite comunitati si categorii demografice. In plus, influencerii lucreaza la o scara atat de mica incat dedica mai mult timp si efort parteneriatelor individuale. Aici putem bifa continut adaptat pentru marca voastra si relatii personale in cadrul comunitatilor de nisa.
Iata cateva companii care pot colabora cu nano-influencerii:
- afaceri locale care vizeaza anumite comunitati, orase, regiuni
- afaceri mici cu bugete limitate care doresc sa desfasoare campanii rentabile
- afaceri cu produse alimentare artizanale, de acasa sau de specialitate care ajung la un public de nisa interesat de produsele lor unice
Strategie de influencer marketing pentru afacerea ta
Cautati influenceri si stabiliti structura de plata
Cercetarea este primul pas, iar in acest sens trebuie sa stabiliti pe ce platforma va concentrati. Va puteti extinde oricand la alte platforme mai tarziu, dar daca sunteti la inceput, ramaneti la una.
Cautati influenceri in functie de nisa voastra si de dimensiunea urmaritorilor. Industria in care va aflati conteaza si atunci cand planuiti sa implementati o strategie de influencer marketing. Brandurile de frumusete si moda stralucesc pe Instagram si YouTube, in timp ce jocurile video domina Twitch.
Dimensiunea influencerilor stabileste plata, iti recomand sa alegi un buget realist pentru afacerea ta inainte de a trimite un e-mail.
Stabiliti bugetul si strategia de management
In acest punct trebuie sa luati in considerare timpul pentru planificarea, excutarea si revizuirea strategiei de marketing. Desfasurarea unei campanii de succes nu reprezinta o strategie de tip set-it-and-forget-it.
Comparativ cu o strategie publicitara sau automatizata, influencerii sunt oameni si echilibreaza adesea mai multe parteneriate. Unii pot ramane in urma cu deadline-urile si nu posteaza la timp sau pot face erori in etichetele sau in indemnurile solicitate.
Afacerea ta trebuie sa se familiarizeze mai mult cu aceste relatii pentru a le cultiva si a-si perfectiona abordarea.
Obiectivele companiei si mesajele
Cele mai comune doua motive pentru a folosi influencer marketing sunt cresterea gradului de cunoastere a marcii si cresterea vanzarilor. Totusi, in loc sa setati aceste tinte largi, va fi mai eficient sa va incepeti strategia prin concentrarea asupra nevoilor marcii voastre. Poate va doriti sa cresteti baza de clienti dintr-un anumit grup demografic mai tanar.
Influencerii au capacitatea de a ajunge la un public specific. Acestia te pot asigura ca un public tintit, care este probabil interesat de produsul tau, citeste si interactioneaza cu continutul publicat.
Continutul creat de influencer prezinta un ton conversational si o naratiune personala. Aceste lucruri ajuta la diferentierea postarilor de cele bazate pe vanzari pe care le-ar face o afacere pentru acelasi produs in propriul feed.
Mesajul tau este important, astfel pentru a nu limita creativitatea si unicitatea unui influencer, stabiliti cum sa arate structura campaniei si mesajul de influencer marketing.
Stabiliti relatia cu influencerii - Cum sa contactati influencerii
In acest punct al strategiei trebuie sa tineti cont de urmatoarele:
- Influencerul posteaza deja despre subiecte similare legate de produsul tau? - daca esti un restaurant si vrei sa promovezi un nou meniu, ar trebui sa cauti influenceri care posteaza in mod regulat despre masele in oras si despre mancarea pe care o consuma
- Sunt legitime? - defilati prin feed-ul influencerilor; daca exista un raport slab de implicare fata de numarul de urmaritori si comentarii de tip spam, atunci acel cont este fals
- Au mai lucrat cu marci similare? - in functie de tipul de influencer pe care il cautati, unul experimentat iti va putea arata un portofoliu al muncii lui, cu cat investesti mai mult intr-un influencer, cu atat mai mult vei dori sa-l verifici
Examinati-va si perfectionati-va strategia
Chiar daca sunteti in plina campanie de influencer marketing, puteti avea repere predeterminate in care sa-i masurati progresul. Nu toate campaniile au succes, dar trebuie sa luati orice impas ca pe o experienta benefica.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: influencer marketingstrategie de marketingcampanie de marketing