Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Livrarile la domiciliu, arma concurentiala a comerciantilor
81% din comerciantii de cartier intervievati de Sindicatul Neutru al Independentilor (SNI) din Belgia livreaza produse la domiciliu pentru a-si largi clientela si a-si spori cifra de afaceri, informeaza cotidianul Le Soir.
"In sfarsit au inteles", declara Christine Mattheeuws, presedinte al Sindicatului Neutru al Independentilor (SNI). Conform unei anchete a SNI, 81 % din cei 386 de comercianti alimentari intervievati le propun clientilor livrarea la domiciliu. Cel mai adesea, acest serviciu este gratuit. Este o problema de supravietuire.Cresterea prepelitelor japoneze
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Fie ca este vorba de brutarie oraseneasca, de bacanie, de macelarie sau de branzeturi, "acesti comercianti alimentari au inteles in majoritate ca daca vor sa supravietuiasca, trebuie sa faca diferenta fata de marii comercianti prin ceea ce stiu cel mai bine: oferta de servicii personalizate", constata Christine Mathheeuws. Avantajul acestor mici comercianti este flexibilitatea lor. "Nu cunosc vreun hipermarket care sa propuna livrarea la domiciliu gratuit duminica dimineata, la ora stabilita de client. Fara a uita faptul ca atunci cand ofera acest gen de servicii, marile magazine impun cel mai adesea o valoare minima a cumparaturilor, altfel acest lucru nu este interesant pentru ele."
In prezent, o foarte larga majoritate a acestor comercianti permite clientilor sa comande o livrare prin telefon (25 %), in magazin (23 %), prin e-mail (19 %), prin fax (14 %), prin site-ul web (9 %) sau prin SMS (7 %).
Din ancheta SNI reiese de asemenea ca livrarea la domiciliu raspunde eficient procesului de imbatranire a populatiei. "Persoanele in varsta si/sau cu mobilitate redusa apreciaza aceasta oferta", observa Christine Mattheeuws. Intr-adevar, 38% din companiile care livreaza la domiciliu fac acest lucru exclusiv pentru aceasta categorie de clienti, fata de 46 % care le propun fiecarui client la cerere. In final, conform SNI, mai mult de jumatate dintre comercianti au incercat experienta si au constatat o crestere a cererii pentru acest serviciu in cursul ultimilor doi ani. Aceeasi evolutie s-a inregistrat si privinta clientelei si a cifrei lor de afaceri.
Asa a fost cazul lui Francoise Eloy, a carei brutarie cu acelasi nume din orasul Ottignies-Louvain-la-Neuve a cunoscut cateva deceptii inainte de a-si regasi sanatatea financiara, mai ales datorita livrarilor la domiciliu. "Am avut de suportat lucrari pe strada timp de patru ani. Am pierdut foarte multi clienti, la fel ca si ceilalti comercianti din vecinatate. 11 dintre ei au fost nevoiti chiar sa-si inchida pravaliile. Atunci am avut ideea de a ma lansa in livrarea la domiciliu, pentru a nu sfarsi, la randul meu", isi aminteste Francoise. "Din vara trecuta propun livrarea la domiciliu pentru un euro. Dupa o campanie de publicitate in presa locala, am cunoscut rapid succesul, care se intinde acum mult dincolo de Ottignies", marturiseste ea.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit