Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Marketing pe scurt (I)
Publicitate neobisnuita
Se face publicitate pe orice. Nu putem ridica privirea fara sa dam de un logo sau o reclama. S-au incercat toate mediile si se afirma, pe buna dreptate, ca de acum incolo orice spatiu publicitar trebuie mai intai inventat.
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Studiile au aratat ca intr-un spatiu inchis, de dimensiuni reduse, in care nu exista stimuli vizuali sau auditivi, un mesaj publicitar are un impact foarte mare atat din punctul de vedere al citirii acestuia (peste 95%), cat si din cel al ratei de memorare (peste 80%).
Ca urmare, reclamele frumos inramate s-au instalat in lift. Si se pare ca nici toaletele nu fac exceptie. Alte spatii publicitare extrem de utilizate in lumea intreaga sunt spatarele bancilor, mai ales ale celor din statiile de autobuz. La fel si lazile de gunoi si containerele.
"Daca nu-ti poti folosi capul pentru a obtine o slujba, foloseste-ti fruntea" este sloganul unei companii de media din Marea Britanie care inchiriaza spatiu publicitar pe fruntile tinerilor, contra sumei de 7 euro pe ora.
Recent, o agentie canadiana a decis sa se specializeze in publicitate pe oua. Memorizarea mesajului este favorizata printr-o gama completa de asocieri simbolice pozitive: sanatate, simplitate, rapiditate, polivalenta.
De mare impact a fost o campanie publicitara pentru aparate de ras care a folosit cofraje de oua: pe un autocolant de pe cofraj era imaginea aparatului alaturi de sloganul campaniei ("Toti barbatii merita o piele neteda!"), in timp ce ouale din interior erau desenate cu chipuri stilizate de barbati.
Advertising-ul se bazeaza pe o filozofie simpla: daca vrei sa fii vazut, du-te acolo unde oamenii se uita. Un logo, o adresa web sau alt mesaj sunt usor de memorat cand sunt afisate pe slipul unei fete dragute.
Curentul a fost initiat chiar de Departamentul de stat al sanatatii din New York, impreuna cu un club sportiv. Campania a avut mare succes, fotografiile cu fetele care se plimbau pe strada in slipurile inscriptionate au aparut in ziare, la TV si pe internet, fara sa coste nimic.
Marketingul direct - o arma secreta
O familie de romani primeste, in medie, in jur de 4-5 plicuri publicitare pe an, de 10 sau chiar de 25 de ori mai putin decat cetatenii altor state din Europa. Cu o pondere medie de 3% din bugetele de publicitate alocate pentru marketingul direct, Romania se situeaza la aceasta ora printre ultimele state din acest punct de vedere. Totusi, anul acesta se asteapta si la noi o crestere semnificativa a acestei piete, de pana la 35%.
Pentru companiile care apeleaza la aceasta metoda de promovare, principalul avantaj este �masurabilitatea". Altfel spus, producatorul poate cuantifica impactul respectivei campanii legand numarul de raspunsuri de cresterea vanzarilor. De asemenea, avand ca suport bazele de date, aceste campanii pot fi targetate foarte precis, astfel incat mesajul publicitar ajunge exact la publicul tinta al produsului caruia i se face reclama.
Totodata, potrivit estimarilor Asociatiei Romane de Marketing Direct (ARMAD), piata scrisorilor trimise prin intermediul Internetului va creste cu aproximativ 50%. La fel si activitatea de administrare a bazelor de date, care a reprezentat anul trecut 14% din cifra de afaceri totala inregistrata de companiile care ofera servicii de marketing direct, adica 860.000 de euro.
Femeia in reclame
Exista doua tipuri principale de femei in reclame: gospodina si manechinul. Imaginea gospodinei, mama si sotie, vinde produse uzuale, de la unt pana la masini de spalat. Imaginea manechinului, adica femeia frumoasa, vinde cosmeticele si hainele. Cele doua tipuri rareori interfera: manechinul este imbracat senzual, punandu-si in valoare corpul, privirea este provocatoare.
In reclamele pentru publicul masculin, ea priveste drept in fata, iar in cele pentru femei isi arata profilul. Motivul pentru aceasta conceptie diferita consta in faptul ca acest personaj este folosit pentru a sugera o anume atitudine. Ea este provocatoare pentru barbati si plina de succes in cele pentru femei.
Cu alte cuvinte, barbatii sunt invitati sa creada ca astfel de femei vor roi in jurul lor daca vor cumpara produsul respectiv, iar femeilor li se sugereaza ca la fel de bine vor arata si ele folosind acel produs.
Adesea, sexualitatea feminina este sugerata intr-o forma foarte subtila. Atat consumatorul cat si producatorul reclamei stiu ca dorinta de a placea sexului opus reprezinta unul dintre cele mai bune motive pentru a cumpara un produs, chiar daca aceasta dorinta este stimulata intr-o forma mascata.
Gospodina din reclame este si ea extrem de atragatoare, dar niciodata provocatoare. Punctul ei forte consta in naturaletea cu care sterge lacrimile unui copil sau spala gulerele murdare ale camasilor sotului. In general, tipul gospodinei este un personaj care joaca un rol intr-o piesa. Spre deosebire de genul manechin, ea nu apare doar pentru a fi privita, ci desfasoara efectiv o activitate.
Exista si alte tipuri de caractere feminine, dar acestea au un rol mult mai redus: sportiva sau fata nostima se adreseaza tinerelor si adolescentelor, femeia de afaceri apare in unele reviste si ziare de profil. Cand asemenea personaje apar in reclame atipice, neadecvate genului lor, ele au rolul fie de a amuza, fie de a crea o antiteza de tipul "asa da, asa nu".
Diferentele nationale si culturale joaca si ele un rol important, in functie de zona in care sunt difuzate reclamele. Astfel, campania la deodorantul Impulse prezinta, in toate cazurile, un barbat care revarsa o ploaie de flori peste femeia care foloseste acest deodorant. Dar in Franta, femeia este goala, pe plaja; in Japonia intalnirea lor este respectabila si retinuta; in Romania, femeia conduce o masina decapotabila pe un drum de tara (reclama a fost difuzata acum cativa ani); iar in tarile arabe, campania nici macar nu a fost permisa, sub nici o forma.
Bombardamentul media
Conform companiei Big Research (S.U.A.), publicul foloseste mai multe mijloace media simultan. Astfel, in timp ce asculta radioul, 60% din consumatori intra pe Internet, aproape 50% citesc ziarele si in jur de 18% se uita la televizor. Chiar si direct mailingul are de suferit: 75% dintre cei care parcurg o scrisoare de vanzare fac acest lucru cand urmaresc un program la televizor.
Ca urmare, mesajul reclamei dvs. nu se afla in lupta doar cu indiferenta consumatorului, ci si cu mesajele altor reclame pe care el le receptioneaza simultan. Din acest motiv, in viitorul nu foarte indepartat s-ar putea ca o reclama eficienta sa fie doar aceea care il invadeaza pe potentialul client pe mai multe canale media, intr-un interval de timp foarte scurt, determinandu-l sa memoreze, vrand-nevrand, mesajul.
Articole conexe
Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi
de Bianca TilaInfluencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie
de Bianca TilaStrategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca TilaCifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit