Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketing-ul de gherila - cel mai eficient instrument in jungla afacerilor

de Maria Nicutar 23 Mai. 2011 4298
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Marketing-ul de gherila este diferit de marketing-ul clasic, aducand inovatie, creativitate si spontaneitate in interactiunea cu clientul. Mesajele publicitare frapeaza si sunt gandite pornindu-se de la psihologia umana in principal si mai putin de la statistici, cifre de afaceri, sondaje s.a.m.d.

Acest tip de marketing a fost special conceput pentru antreprenori si pentru afacerile mici. Nu are la baza necesitatea infuziilor mari de capital, ci se pune accentul pe investitia in timp, energie si creativitate. La baza acestui tip de marketing stau munca in echipa si sedintele de brainstorming.

Avantajul suprem al acestui tip de marketing este ca orice antreprenor isi permite sa foloseasca tacticile acestuia si ca mesajul rezultat este unic si atat de frapant incat ramane in memoria audientei foarte mult timp. Aici incep sa isi faca efectul metodele de starnire a emotiilor pe care marketing-ul de gherila le foloseste.

Diversificarea ofertei de servicii si produse nu prezinta pentru marketerii de gherila o importanta foarte mare. In principiu, pentru acestia este esentiala activitatea permanenta de imbunatatire si dezvoltare a produselor si serviciilor din punctul de vedere al calitatii. Pe acelasi model, se da importanta clientilor vechi, pe fidelizarea lor si mai putin pe ideea de castigare de consumatori noi.

Tranzactiile mari si regulate sunt solutia catre succesul in afacerile conduse pe modelul de gherila.

Cu toate ca se pune accentul foarte mult pe unicitate si originalitate in proiectarea mesajelor publicitare, marketing-ul de gherila are ca regula importanta, repetitia. O campanie publicitara de succes, un poster care a reusit sa creasca vanzarile unui produs in mod considerabil trebuie repetate. Clientii isi pastreaza preferintele foarte mult timp si se fidelizeaza foarte puternic.

Un alt punct diferit fata de marketing-ul clasic este preferinta marketing-ului de gherila pentru cooperare in defavoarea competitiei. Timpul, energia si banii cheltuiti pe prospectarea pietei, a concurentei, a serviciilor oferite de acestia s.a.m.d., sunt pierderi sigure si nu sunt vazute ca investitii de catre marketerii de gherila. Acestia considera ca pentru o afacere este benefic sa se lege relatii de cooperare intre antreprenorii din aceeasi nisa sau din nise apropiate, punandu-se accentul pe imbunatatirea legaturii cu angajatii, furnizorii si subcontractorii.

Per total, in plina dezvoltare, marketerii de gherila stiu cum sa isi faca loc in jungla afacerilor cu ajutorul mesajelor clare, unice si emotionale.


Tags: marketingmarketing de gherilacompetitiedezvoltarea afacerilor

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sciale au creat...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri
31 Ian 2024
Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu...

Afaceri cu trandafiri. Plan de marketing eficient

de Idei de afaceri
12 Oct 2023
Trandafirii contin substante active importante precum: ulei volatil, tanin, derivati flavonici, aldehide terpenice, nerol, citroneol, zaharuri,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]