Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketing-ul din gura in gura este cel mai eficient generator de clienti?

de Maria Nicutar 25 Mai. 2011 8763
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In prezent lumea devine din ce in ce mai constienta de puterea campaniilor publicitare si de marketing initiate de marile firme. Consumatorii sunt din ce in ce mai neincrezatori in promisiunile lansate de organizatii si se orienteaza catre prieteni si familie pentru sfaturi legate de folosirea anumitor marci.

Un client satisfacut poate convinge un altul sa incerce produsul sau serviciul respectiv mai usor decat l-ar determina un spot publicitar sau o brosura. Acest lucru aduce marketing-ul "din-gura-in-gura" in prim-plan si in fruntea prioritatilor marilor firme. Acestea isi canalizeaza resursele din ce in ce mai mult catre adoptarea strategiilor de implementare a marketing-ului Word-Of-Mouth (WOM). 



Implementarea planului de marketing "din-gura-in-gura" are doar 2 pasi esentiali:

1. Trebuie sa ai produse sau servicii originale, noi, de calitate rasunatoare. Cu alte cuvinte, trebuie sa prezinte interes pentru clientii carora te adresezi, dandu-le ceva interesant despre care sa vorbeasca. Identifica-ti "audienta" si determina ce interese, nevoi, dorinte au si ce produs/serviciu  ar putea sa le satisfaca.

2. Trebuie sa oferi oportunitatea consumatorilor de a-si impartasi parerea despre produsul/serviciul tau.

Marketing-ul WOM are la baza:

• Studiul consumatorilor si a modului lor de a-si impartasi opiniile
• Informarea clientilor asupra produselor si serviciilor oferite
• Identificarea persoanelor care-si impartasesc parerile depre produsele si serviciile oferite de compania dvs

Cele mai importante tipuri de marketing "din-gura-in-gura" sunt:

• Viral marketing: lansarea mesajelor creative, interesante si scurte pentru a putea fi usor de retinut si de transmis in mediul online de la o persoana la alta.
• Buzz marketing: promovarea unei companii si a produselor si serviciilor sale prin initiativa de a determina lumea sa vorbeasca despre ele. Brand-ul pentru care se implementeaza buzz marketing-ul trebuie sa fie nou, original si in fruntea competitorilor din nisa sa.
• Brand blogging: se creeaza bloguri afiliate care sa ofere informatii pentru comunitatile de interes.
• Influencer marketing: produsul este plasat persoanelor de influenta din cadrul comunitatilor tinta.

In ziua de astazi, strategiile de marketing nu mai pot fi sustinute de campanii publicitare traditionale si necesita o puternica revitalizare si inovatie. Viitorul companiilor sta in implementarea marketing-ului Word-Of-Mouth, acesta dovedindu-se necostisitor si infinit mai eficace decat modelul traditional.



Tags: marketing din gura-in-guraword-of-mouthbuzz marketingviral marketing

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]