Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Marketing-ul din gura in gura este cel mai eficient generator de clienti?
In prezent lumea devine din ce in ce mai constienta de puterea campaniilor publicitare si de marketing initiate de marile firme. Consumatorii sunt din ce in ce mai neincrezatori in promisiunile lansate de organizatii si se orienteaza catre prieteni si familie pentru sfaturi legate de folosirea anumitor marci.
Un client satisfacut poate convinge un altul sa incerce produsul sau serviciul respectiv mai usor decat l-ar determina un spot publicitar sau o brosura. Acest lucru aduce marketing-ul "din-gura-in-gura" in prim-plan si in fruntea prioritatilor marilor firme. Acestea isi canalizeaza resursele din ce in ce mai mult catre adoptarea strategiilor de implementare a marketing-ului Word-Of-Mouth (WOM).
Ghid practic Realizarea de sapun natural Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala Cresterea prepelitelor japoneze Propriul meu plan de afaceri
Implementarea planului de marketing "din-gura-in-gura" are doar 2 pasi esentiali:
1. Trebuie sa ai produse sau servicii originale, noi, de calitate rasunatoare. Cu alte cuvinte, trebuie sa prezinte interes pentru clientii carora te adresezi, dandu-le ceva interesant despre care sa vorbeasca. Identifica-ti "audienta" si determina ce interese, nevoi, dorinte au si ce produs/serviciu ar putea sa le satisfaca.
2. Trebuie sa oferi oportunitatea consumatorilor de a-si impartasi parerea despre produsul/serviciul tau.
Marketing-ul WOM are la baza:
• Studiul consumatorilor si a modului lor de a-si impartasi opiniile
• Informarea clientilor asupra produselor si serviciilor oferite
• Identificarea persoanelor care-si impartasesc parerile depre produsele si serviciile oferite de compania dvs
Cele mai importante tipuri de marketing "din-gura-in-gura" sunt:
• Viral marketing: lansarea mesajelor creative, interesante si scurte pentru a putea fi usor de retinut si de transmis in mediul online de la o persoana la alta.
• Buzz marketing: promovarea unei companii si a produselor si serviciilor sale prin initiativa de a determina lumea sa vorbeasca despre ele. Brand-ul pentru care se implementeaza buzz marketing-ul trebuie sa fie nou, original si in fruntea competitorilor din nisa sa.
• Brand blogging: se creeaza bloguri afiliate care sa ofere informatii pentru comunitatile de interes.
• Influencer marketing: produsul este plasat persoanelor de influenta din cadrul comunitatilor tinta.
In ziua de astazi, strategiile de marketing nu mai pot fi sustinute de campanii publicitare traditionale si necesita o puternica revitalizare si inovatie. Viitorul companiilor sta in implementarea marketing-ului Word-Of-Mouth, acesta dovedindu-se necostisitor si infinit mai eficace decat modelul traditional.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit