Criza din 2008 a adus decaderea multor industrii, de la cele bancare la imobiliare, automobile si retail. Insa una dintre acestea s-a pus pe roate, impotriva tuturor asteptarilor.
Chiar daca s-a numit si inca se numeste criza financiara, se pare ca bunurile de lux nu au vazut niciodata zile gri pe durata acesteia, multumita transformarii lente, dar constante care a fost prezenta pe aceasta piata.
1. Schimbarea clientilor
Clientii tipici ai bunurilor de lux sunt cei "old-money", de varsta mijlocie si burghezii. Insa astazi, clientii bunurilor de lux s-au schimbat.
Se pare ca, in ultimii 20 de ani, clientii de lux s-au triplat si au ajuns la 330 de milioane in 2013. Dintre acestia, o treime provin din economiile dezvoltate, 50 de milioane fiind din China. Pana in 2015, China va deveni cel mai mare consumator la nivel mondial de bunuri de lux. Clientul de lux de astazi este savvy, bine informat.
2. Schimbarea modelelor de consum media
Marketingul traditional al brandurilor de lux aduce raspandirea fashionului glossy in reviste, evenimente de lux sau giranti celebri platiti pentru a imbunatati factorul de dezirabilitate al brandului cu carisma lor.
Piata a fost mult timp dominata de print, publicitate in-store si event marketing, insa consumatorii de brand de lux s-au indreptat catre digital. Se pare ca 20% din toate vanzarile de lux sunt influentate in prezent de mass-media digitale. 70% dintre clientii care dispun de un smartphone deschid platformele noi ale brandurilor pentru a ajunge la ele.
3. Brandurile de lux au luat notite pentru acest lucru
Brandurile de lux din top 5 au cheltuit 22 de milioane de dolari pe marketingul search prin Google Adwords in 2013. Spre deosebire de trecut, astazi 55 de procente din toate oportunitatile si noutatile din jurul achizitiei de lux provin dintr-o retea de clienti formata din prieteni si cunostinte social media.
4. Concurenta noua
Pana acum cativa ani existau cateva branduri europene definite ca fiind de lux, cum ar fi Armani, Prada, Chanel sau Louis Vitton. Insa brandurile de nisa ofera exclusivitate, stil si, uneori, un pret mai mic. Acestea doua vin in doua categorii distincte. In prima categorie sunt brandurile mici, vanzatorii de bunuri de lux existenti, cu un low-key marketing, insa ofera acelasi patrimoniu, stil si opulenta. A doua categorie ar fi brandurile de lux locale.
5. Calea urmata
Un brand bun merge acolo unde sunt consumatorii lui. Daca asta inseamna transformarea lui in online, in social media sau pe mobil, trebuie realizata. Un element cheie in marketingul de lux este pastrarea brandului aspirational si exclusiv. Asta inseamna sa comunici cand retargetezi ad-uri ale consumatorilor care te urmaresc pe internet. Platformele potrivite in digital includ email marketing, un site bine conceput, social media pe baza de invitatie, consumatori unu la unu si multe altele.
Sursa:entrepreneur.com
Tags: afacerimarketingbranduri de luxpromovare afacerisocial mediapromovare brand