Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketingul brandurilor de lux cunoaste o transformare digitala

de Alexandra Popescu 05 Aug. 2014 3057
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Criza din 2008 a adus decaderea multor industrii, de la cele bancare la imobiliare, automobile si retail. Insa una dintre acestea s-a pus pe roate, impotriva tuturor asteptarilor.

 
Chiar daca s-a numit si inca se numeste criza financiara, se pare ca bunurile de lux nu au vazut niciodata zile gri pe durata acesteia, multumita transformarii lente, dar constante care a fost prezenta pe aceasta piata.
 
1. Schimbarea clientilor
Clientii tipici ai bunurilor de lux sunt cei "old-money", de varsta mijlocie si burghezii. Insa astazi, clientii bunurilor de lux s-au schimbat.
Se pare ca, in ultimii 20 de ani, clientii de lux s-au triplat si au ajuns la 330 de milioane in 2013. Dintre acestia, o treime provin din economiile dezvoltate, 50 de milioane fiind din China. Pana in 2015, China va deveni cel mai mare consumator la nivel mondial de bunuri de lux. Clientul de lux de astazi este savvy, bine informat. 
 
2. Schimbarea modelelor de consum media
Marketingul traditional al brandurilor de lux aduce raspandirea fashionului glossy in reviste, evenimente de lux sau giranti celebri platiti pentru a imbunatati factorul de dezirabilitate al brandului cu carisma lor. 
Piata a fost mult timp dominata de print, publicitate in-store si event marketing, insa consumatorii de brand de lux s-au indreptat catre digital. Se pare ca 20% din toate vanzarile de lux sunt influentate in prezent de mass-media digitale. 70% dintre clientii care dispun de un smartphone deschid platformele noi ale brandurilor pentru a ajunge la ele. 
 
3. Brandurile de lux au luat notite pentru acest lucru
Brandurile de lux din top 5 au cheltuit 22 de milioane de dolari pe marketingul search prin Google Adwords in 2013. Spre deosebire de trecut, astazi 55 de procente din toate oportunitatile si noutatile din jurul achizitiei de lux provin dintr-o retea de clienti formata din prieteni si cunostinte social media.
 
4. Concurenta noua
Pana acum cativa ani existau cateva branduri europene definite ca fiind de lux, cum ar fi Armani, Prada, Chanel sau Louis Vitton. Insa brandurile de nisa ofera exclusivitate, stil si, uneori, un pret mai mic. Acestea doua vin in doua categorii distincte. In prima categorie sunt brandurile mici, vanzatorii de bunuri de lux existenti, cu un low-key marketing, insa ofera acelasi patrimoniu, stil si opulenta. A doua categorie ar fi brandurile de lux locale.
 
5. Calea urmata
Un brand bun merge acolo unde sunt consumatorii lui. Daca asta inseamna transformarea lui in online, in social media sau pe mobil, trebuie realizata. Un element cheie in marketingul de lux este pastrarea brandului aspirational si exclusiv. Asta inseamna sa comunici cand retargetezi ad-uri ale consumatorilor care te urmaresc pe internet. Platformele potrivite in digital includ email marketing, un site bine conceput, social media pe baza de invitatie, consumatori unu la unu si multe altele.
 
Sursa:entrepreneur.com
 


Tags: afacerimarketingbranduri de luxpromovare afacerisocial mediapromovare brand

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Scumpiri pe linie in constructii, comert si industria prelucratoare. Afaceristii trag un semnal de alarma

de Idei de afaceri
28 Apr 2022
Managerii estimeaza o crestere accentuata a preturilor in industria prelucratoare, constructii si comertul cu amanuntul pana in luna iunie a acestui...

Afacerile din retail, pe plus in Romania. Crestere de 5,6% in primele doua luni din 2022

de Idei de afaceri
07 Apr 2022
Afacerile din retail se mentin pe plus in Romania. Potrivit datelor prezentate de Institutul National de Statistica, volumul cifrei de afaceri din...

Studiu: Bugetele pentru marketing, injumatatite

de Florin Amariei
26 Aug 2020
Un nou studiu marca Deloitte dezvalui faptul ca bugetele pentru marketing ale companiilor au fost injumatatite. In ultimele luni, retelele de...

Studiu: Cum trebuie sa comunice acum afacerile pentru a obtine profit

de Florin Amariei
15 Iul 2020
Un nou studiu releva modul in care afacerile trebuie sa comunice pentru a obtine profit in continuare. In luna iunie, continua cresterea in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]