Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketingul direct in economia de criza

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Marketingul direct a fost dintotdeauna un “ghimpe” pentru afacerile mici si mijlocii. Desi este diferit de strategiile de brand si alte tipuri de publicitate care sunt abordate predominant de companiile mari, marketingul direct s-a dezvoltat in ultimii ani si este foarte important pentru afacerile de consum si cele din servicii. De fapt, in economia instabila din ziua de azi, forme ale marketingului direct sunt parca mai importante ca niciodata

In ultimii ani, Internetul a alternat forme traditionale de marketing direct, care au fost ulterior transformate in scrisori de vanzare, scrisori promotionale, distributie de cataloage, campanii de emailing si asa mai departe. Astazi, nu este foarte usor sa faci diferenta intre marketing direct si strategii alternative de publicitate deoarece metodologiile sunt integrate, avand in vedere ca tehnologia s-a dezvoltat foarte mult. Totusi, marketingul direct, in forma sa traditionala, este in proces de schimbare pentru multe companii mari.

Un sondaj realizat in august 2010 de Direct Marketing Association arata ca firmele americane, ale caror obiective primare sunt sa pastreze fidelitatea clientilor, cheltuiesc aproximativ 88.000 de dolari pe marketingul social media, in comparatie cu 53.000 de dolari pentru recunoasterea brandului si 30.000 de dolari pentru atragerea clientilor, ceea ce tinde sa se bazeze pe principiile marketingului direct.

In UK a existat o situatie similara in contextul SEO si PPC, ceea ce poate constitui atat forme de marketing direct, cat si indirect. Potrivit Econsultancy’s Search Engine Marketing Benchmark Report 2010, 49% din companiile din Marea Britanie investesc in acest moment cel putin 50.000 de lire pe an pe search engine marketing.

Din moment ce definitia si rolul marketingului direct continua sa se dezvolte, companiile cauta forme de publicitate si promovare eficiente pe care se pot baza, dorind sa incheie parteneriate cu specialisti in marketing direct, iar cei mai de succes dintre ei tind sa isi creeze o echipa creativa care sa le produca logo-uri de inalta calitate, cataloage si design-uri precum free trials. In plus, isi doresc sa creeze grupuri de business intelligence care sa aiba acces la baze de date care sa contina informatii despre milioane de oameni din toata lumea.

Companiile mici si mijlocii care folosesc marketing direct gresesc adesea din doua motive: timpul si resursele sunt limitate din cauza intereselor primordiale ale companiei. Iar acele legi care ar trebui sa protejeze informatiile sunt incurcate uneori, ceea ce duce la esecuri. Firmele specializate in marketing direct inteleg cum sa vanda un produs sau un serviciu astfel incat sa fie legal in timp ce imputernicesc companiile sa se concentreze pe obiective comerciale.

Ideea de outsourcing in marketingul direct este foarte importanta, publicitatea in conditiile economiei de astazi nefiind o sarcina stabilita cu mult timp inainte. Specialistii in marketing direct opereaza cu tehnologii avansate, ceea ce inseamna ca solutiile integrate de marketing pot fi adoptate pentru a ajunge la rezultatele dorite.

Conditiile economice de astazi au fortat consumatorii sa devina mult mai selectivi cand vine vorba sa isi aleaga unde si cum sa isi cheltuiasca banii, de aceea campaniile de marketing trebuie sa fie aplicate in mod creativ. A face parteneriat cu o firma de marketing direct se dovedeste a fi mai putin costisitor si mai de succes decat alternativele din interiorul firmei.

Procesul de parteneriat cu un specialist in marketing direct incepe cu o discutie despre cum sa ajungi cel mai bine la obiectivele stabilite – de obicei, se ajunge la acestea prin completarea unui chestionar care isi doreste sa identifice publicul tinta, pretul si canalele existente de marketing folosite de o companie. Cand s-a stabilit o baza suficienta, firma de marketing direct va genera solutii care sunt create sa furnizeze cel mai ridicat grad al ROI (Return on Investment).

Specialistii in marketing direct sunt folositori in special pentru atragerea clientilor si mentinerea lor. Intr-o economie instabila, companiile nu se pot baza pe recunoasterea brandului si pe marketingul de masa pentru a supravietui.

Intr-adevar, marketingul direct one-on-one, atat in forma lui traditionala, cat si in cea integrata, este esential pentru targetarea nevoilor specifice consumatorilor, furnizarea imboldurilor si formularea celor mai eficiente solutii pentru companiile mici si mijlocii.



Tags: marketing directcampanii emailingroipublicitateparteneriatescrisori de vanzare

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]