Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Marketingul direct in economia de criza
Marketingul direct a fost dintotdeauna un “ghimpe” pentru afacerile mici si mijlocii. Desi este diferit de strategiile de brand si alte tipuri de publicitate care sunt abordate predominant de companiile mari, marketingul direct s-a dezvoltat in ultimii ani si este foarte important pentru afacerile de consum si cele din servicii. De fapt, in economia instabila din ziua de azi, forme ale marketingului direct sunt parca mai importante ca niciodata
In ultimii ani, Internetul a alternat forme traditionale de marketing direct, care au fost ulterior transformate in scrisori de vanzare, scrisori promotionale, distributie de cataloage, campanii de emailing si asa mai departe. Astazi, nu este foarte usor sa faci diferenta intre marketing direct si strategii alternative de publicitate deoarece metodologiile sunt integrate, avand in vedere ca tehnologia s-a dezvoltat foarte mult. Totusi, marketingul direct, in forma sa traditionala, este in proces de schimbare pentru multe companii mari.
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Cresterea prepelitelor japoneze
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Un sondaj realizat in august 2010 de Direct Marketing Association arata ca firmele americane, ale caror obiective primare sunt sa pastreze fidelitatea clientilor, cheltuiesc aproximativ 88.000 de dolari pe marketingul social media, in comparatie cu 53.000 de dolari pentru recunoasterea brandului si 30.000 de dolari pentru atragerea clientilor, ceea ce tinde sa se bazeze pe principiile marketingului direct.
In UK a existat o situatie similara in contextul SEO si PPC, ceea ce poate constitui atat forme de marketing direct, cat si indirect. Potrivit Econsultancy’s Search Engine Marketing Benchmark Report 2010, 49% din companiile din Marea Britanie investesc in acest moment cel putin 50.000 de lire pe an pe search engine marketing.
Din moment ce definitia si rolul marketingului direct continua sa se dezvolte, companiile cauta forme de publicitate si promovare eficiente pe care se pot baza, dorind sa incheie parteneriate cu specialisti in marketing direct, iar cei mai de succes dintre ei tind sa isi creeze o echipa creativa care sa le produca logo-uri de inalta calitate, cataloage si design-uri precum free trials. In plus, isi doresc sa creeze grupuri de business intelligence care sa aiba acces la baze de date care sa contina informatii despre milioane de oameni din toata lumea.
Companiile mici si mijlocii care folosesc marketing direct gresesc adesea din doua motive: timpul si resursele sunt limitate din cauza intereselor primordiale ale companiei. Iar acele legi care ar trebui sa protejeze informatiile sunt incurcate uneori, ceea ce duce la esecuri. Firmele specializate in marketing direct inteleg cum sa vanda un produs sau un serviciu astfel incat sa fie legal in timp ce imputernicesc companiile sa se concentreze pe obiective comerciale.
Ideea de outsourcing in marketingul direct este foarte importanta, publicitatea in conditiile economiei de astazi nefiind o sarcina stabilita cu mult timp inainte. Specialistii in marketing direct opereaza cu tehnologii avansate, ceea ce inseamna ca solutiile integrate de marketing pot fi adoptate pentru a ajunge la rezultatele dorite.
Conditiile economice de astazi au fortat consumatorii sa devina mult mai selectivi cand vine vorba sa isi aleaga unde si cum sa isi cheltuiasca banii, de aceea campaniile de marketing trebuie sa fie aplicate in mod creativ. A face parteneriat cu o firma de marketing direct se dovedeste a fi mai putin costisitor si mai de succes decat alternativele din interiorul firmei.
Procesul de parteneriat cu un specialist in marketing direct incepe cu o discutie despre cum sa ajungi cel mai bine la obiectivele stabilite – de obicei, se ajunge la acestea prin completarea unui chestionar care isi doreste sa identifice publicul tinta, pretul si canalele existente de marketing folosite de o companie. Cand s-a stabilit o baza suficienta, firma de marketing direct va genera solutii care sunt create sa furnizeze cel mai ridicat grad al ROI (Return on Investment).
Specialistii in marketing direct sunt folositori in special pentru atragerea clientilor si mentinerea lor. Intr-o economie instabila, companiile nu se pot baza pe recunoasterea brandului si pe marketingul de masa pentru a supravietui.
Intr-adevar, marketingul direct one-on-one, atat in forma lui traditionala, cat si in cea integrata, este esential pentru targetarea nevoilor specifice consumatorilor, furnizarea imboldurilor si formularea celor mai eficiente solutii pentru companiile mici si mijlocii.
Articole conexe
Publicitatea pe dispozitive mobile va atinge un varf in 2026
de Florin AmarieiYouTube a obtinut peste 15 miliarde de dolari doar din publicitate
de Florin Amariei5 cele mai eficiente mijloace ca sa-ti faci publicitate pentru afacerea ta?
de Marinache Horia CristianIn Romania, publicitatea prin viu grai a fost si este cea mai eficienta!
de Ilinca DobrescuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit