Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri 31 Ian. 2024 751
Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu ecologia pentru a avea efecte pozitive pe intregul sistem, fara a scadea preocuparile de economicitate.

La nivelul intreprinderii, marketingul ecologic poate fi definit prin patru tipuri de politici de organizare a marketingului: de orientare functionala, productiva, spre clientela si spre teritoriu. 
 
Legat de nevoia integrarii principiilor dezvoltarii economice durabile in conceptia si strategia de marketing a aparut ca domeniu – marketingul resurselor naturale.

Aceasta notiune cuprinde toate masurile menite sa ofere o maxima contributie la functionarea unei intreprinderi si a intregului ei sistem fara sau cu o minima afectare a sistemului ecologic.

Produsele agroalimentare cu performante ecologice sunt rezultatul unui proces integrat, in sensul ca, in cadrul fazelor de conceptie sunt incluse criteriile de ecologie pe care trebuie sa le satisfaca noul produs.
 
Evident, includerea anumitor restrictii inca din faza de concepere a unui nou produs presupune o cheltuiala suplimentara. Aceasta intrucat in actuala etapa intreprinderile fac pe langa o politica economica si o politica ecologica, iar economia de piata impune costuri ecologice.
 
Ecomarketingul este acel domeniu al stiintelor economice care va trebui sa tina seama de cerintele consumatorului, in special prin politica produsului, prin modi - ficarile survenite in procesul de productie si prin ciclul de viata al produsului.
 
In categoria produselor „de calitate“ pot fi incluse si produsele rezultate in urma practicarii unui tip de agricultura numit „agricultura ecologica“.
 
Ecomarketingul se refera numai la bunuri materiale si servicii ecologice, indiferent daca sunt de larg consum sau industriale, de folosinta imediata sau de folosinta indelungata, de interes individual, colectiv sau social. Criteriile dupa care se conduce marketingul ecologic sunt urmatoarele:
 
– asigurarea de satisfactii care sa contribuie la imbunatatirea calitatii vietii;
 
– de a oferi consumatorilor/utilizatorilor bunuri materiale si servicii ecologice performante sub aspectul protectiei mediului si sanatatii;
– sa orienteze consumul spre acele bunuri materiale si servicii care protejaza atat generatia actuala, cat si generatiile viitoare. 
 
De aici se poate deduce ca ecomarketingul este influentat direct de politicile, mecanismele si instrumentele de protectie a mediului, precum si de legislatia in domeniu. 


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: agricultura ecologicamarketingmarketing ecologic

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
07 Mai 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Afaceri cu trandafiri. Plan de marketing eficient

de Idei de afaceri
21 Iun 2024
Trandafirii contin substante active importante precum: ulei volatil, tanin, derivati flavonici, aldehide terpenice, nerol, citroneol, zaharuri,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]