Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri 31 Ian. 2024 696
Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu ecologia pentru a avea efecte pozitive pe intregul sistem, fara a scadea preocuparile de economicitate.

La nivelul intreprinderii, marketingul ecologic poate fi definit prin patru tipuri de politici de organizare a marketingului: de orientare functionala, productiva, spre clientela si spre teritoriu. 
 
Legat de nevoia integrarii principiilor dezvoltarii economice durabile in conceptia si strategia de marketing a aparut ca domeniu – marketingul resurselor naturale.

Aceasta notiune cuprinde toate masurile menite sa ofere o maxima contributie la functionarea unei intreprinderi si a intregului ei sistem fara sau cu o minima afectare a sistemului ecologic.

Produsele agroalimentare cu performante ecologice sunt rezultatul unui proces integrat, in sensul ca, in cadrul fazelor de conceptie sunt incluse criteriile de ecologie pe care trebuie sa le satisfaca noul produs.
 
Evident, includerea anumitor restrictii inca din faza de concepere a unui nou produs presupune o cheltuiala suplimentara. Aceasta intrucat in actuala etapa intreprinderile fac pe langa o politica economica si o politica ecologica, iar economia de piata impune costuri ecologice.
 
Ecomarketingul este acel domeniu al stiintelor economice care va trebui sa tina seama de cerintele consumatorului, in special prin politica produsului, prin modi - ficarile survenite in procesul de productie si prin ciclul de viata al produsului.
 
In categoria produselor „de calitate“ pot fi incluse si produsele rezultate in urma practicarii unui tip de agricultura numit „agricultura ecologica“.
 
Ecomarketingul se refera numai la bunuri materiale si servicii ecologice, indiferent daca sunt de larg consum sau industriale, de folosinta imediata sau de folosinta indelungata, de interes individual, colectiv sau social. Criteriile dupa care se conduce marketingul ecologic sunt urmatoarele:
 
– asigurarea de satisfactii care sa contribuie la imbunatatirea calitatii vietii;
 
– de a oferi consumatorilor/utilizatorilor bunuri materiale si servicii ecologice performante sub aspectul protectiei mediului si sanatatii;
– sa orienteze consumul spre acele bunuri materiale si servicii care protejaza atat generatia actuala, cat si generatiile viitoare. 
 
De aici se poate deduce ca ecomarketingul este influentat direct de politicile, mecanismele si instrumentele de protectie a mediului, precum si de legislatia in domeniu. 


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: agricultura ecologicamarketingmarketing ecologic

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sciale au creat...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Afaceri cu trandafiri. Plan de marketing eficient

de Idei de afaceri
12 Oct 2023
Trandafirii contin substante active importante precum: ulei volatil, tanin, derivati flavonici, aldehide terpenice, nerol, citroneol, zaharuri,...

Cum planific o campanie de e-mail marketing?

de Idei de afaceri
04 Oct 2023
E-mailul este un mod foarte bun de a mentine legatura cu publicul tau, de a comunica si de a obtine feedback despre produsele tale. De asemenea,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]