Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Masuri de simplificare si facilitati fiscale in sprijinul mediului de afaceri
Ministerul Finantelor Publice vine cu al doilea pachet de masuri concrete de simplificare si cu facilitati acordate atat mediului de afaceri, cat si anumitor categorii de persoane fizice. Propunerile MFP sunt in consultare pe site-ul institutiei, la rubrica 'Prioritati strategice si planuri de actiuni ale MFP'.
Pachetul vizeaza modificari ale Codurilor fiscal si de procedura fiscala, ale Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, si OUG 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, precum si modificari ale unor proceduri interne.Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Propriul meu plan de afaceri
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Cultura castravetelui anti-diabet
'Scopul acestui nou pachet de simplificare este sa incurajeze plata online a tuturor taxelor si impozitelor, dar si sa reduca povara administrativa pentru persoanele fizice si pentru mediul de afaceri. Totodata, sunt incluse propuneri care vizeaza stimularea investitiilor precum si a formarii profesionale', a declarat Anca Dragu, Ministrul Finantelor Publice.
Cu privire la mediul de afaceri, iata care sunt masurile de simplificare si facilitatile fiscale propuse de MFP:
Ministerul Finantelor Publice propune extinderea perioadei de aplicare a facilitatii privind scutirea de impozit a profitului reinvestit. Sunt vizati toti contribuabilii care investesc in active precum echipamente tehnologice, calculatoare si echipamente periferice, programe informatice. Masura este propusa pentru stimularea economiei prin sustinerea investitiilor.
Totodata, pentru sustinerea sistemului de invatamant si o mai buna pregatire profesionala a tinerilor, Ministerul Finantelor Publice propune acordarea de facilitati societatilor interesate de programe de calificare profesionala. Concret, este vizata introducerea in Codul fiscal a unor prevederi referitoare la deducerea cheltuielilor efectuate de agentii economici cu pregatirea teoretica si/sau practica a elevilor si studentilor si a altor categorii de persoane care urmeaza orice forma de scolarizare sau perfectionare intr-un cadru institutionalizat.
In prezent, exista doar reguli care permit scaderea din impozitul pe profit a cheltuielilor cu burse private acordate de persoanele juridice elevilor, studentilor si doctoranzilor, in anumite limite.
Ministerul Finantelor si-a indreptat atentia si spre societatile care fac investitii si care, deti nu au inca venituri, sunt obligate sa aplice un regim ce nu le permite recuperarea pierderilor fiscale. In acest sens, in pachetul de masuri propuse, Ministerul Finantelor introduce posibilitatea de a renunta la aplicarea regimului de impozitare pentru microintreprinderi prin reducerea plafonului capitalului social la infiintare de la 25.000 euro la 10.000 euro (echivalentul a 45.000 de lei).
Pentru un regim fiscal echitabil, MFP propune facilitati pentru cei care isi redobandesc codul de TVA in sensul acordarii beneficiilor pierdute in perioada aferenta anularii codului. Astfel, le acorda dreptul sa refactureze cu TVA catre clienti toate vanzarile pe care le-au realizat in perioada in care nu au avut cod de TVA. Beneficiarii lor vor putea sa deduca acest TVA pentru cumpararile aferente vanzarilor efectuate in perioada in care furnizorul a avut codul anulat.
Ex.: Un contribuabil are codul de TVA anulat incepand cu data de 1 iulie 2016. La 1 august cumpara marfuri de 5.000.000 lei plus TVA 1.000.000 lei. Nu deduce TVA de 1.000.000 lei. La data de 15 august vinde marfurile respective la valoarea de 5.500.000 lei. Nu are dreptul sa factureze cu TVA catre client, dar va plati la buget TVA aferent acestei vanzari in suma de 1.100.000 ( 5.500.000 *20%= 1.100.000 lei). Beneficiarul nu primeste o factura cu TVA si nu are ce sa deduca.
Solutia propusa: daca contribuabilul va fi reinregistrat ca platitor de TVA, va avea dreptul sa factureze cu TVA catre client : 5.500.000 plus TVA20%—1.100.000= 6.500.000.
Totodata, beneficiarul va deduce acest TVA de 1.100.000, iar furnizorul (care a avut codul anulat) va deduce dupa inregistrare TVA de 1 mil lei aferent achizitiei de marfuri din 1 august 2016.
In egala masura, alaturi de aceste facilitati fiscale, Ministerul Finantelor vine cu un pachet de masuri de simplificare destinat mediului de afaceri. Propune eliminarea obligatiei de inregistrare in Registrul operatorilor intracomunitari a contribuabililor care efectueaza operatiuni intracomunitare (livrari intracomunitare, achizitii intracomunitare s.a). Este o prevedere existenta acum care presupune prezentarea a numeroase documente, in conditiile in care au fost dezvoltate alte parghii, mai eficiente, pentru prevenirea evaziunii fiscale.
Totodata, are in vedere suspendarea pana la data de 31 decembrie 2019 a obligatiei depunerii a trei declaratii informative (cod 392A, 392B ?i 393) prin care se reduc sarcinile administrative ce revin contribuabililor cu o cifra de afaceri mai mica de 220.000 de lei sau care presteaza servicii de transport international.
In ceea ce-i priveste pe comerciantii angro si en detail de produse accizabile pentru care accizele sunt deja platite, acestia nu vor mai avea obligatia de inregistrare la autoritatea competenta. Masura conduce la simplificarea activitatii lor nu doar prin eliminarea obligatiei de inregistrare, ci si prin eliminarea posibilelor sanctiuni pecuniare (amenda) sau a suspendarii activitatii pe o perioada de la 1 la 3 luni.
Antrepozitarii autorizati pentru productia de vin linistit nu vor mai avea obligatia de constituire a garantiei minime si nici obligatia de respectare a conditiei referitoare la existenta unui capital social minim, stabilit in functie de nivelul productiei.
In prezent, producatorii de vin trebuie sa constituie o garantie minima, care sa acopere riscul de neplata al accizelor si sa faca dovada detinerii unui capital social minim stabilit in functie de nivelul productiei. Acest lucru presupune indisponibilizarea nejustificata a unor sume.
MFP vine in sprijinul acestora - nu vor mai trebui sa garanteze si, implicit, sa-si blocheze sume in contul acestor accize.
Articole conexe
Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%
de Bianca Tila3 directii prin care sa obtii cele mai bune rezultate din investitiile pe care le faci in marketing
de Marinache Horia CristianPufuletii Gusto au ajuns si la New York. Cifra de afaceri va creste cu 30 de procente
de Ilinca DobrescuGratuitatile si ofertele speciale sunt cele mai bune investitii in clienti
de Maria NicutarAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit